Alla inlägg under augusti 2009

Av Cilla - 14 augusti 2009 19:23

från igår...Tog bilen i till Deje igår kväll och himlen var så fin. Bilden är tagen med mobilen ut genom en regning bilruta i 90 km i timmen men den är vacker ändå..


Av Cilla - 13 augusti 2009 10:57

gillar väl alla töser. Belle,morsan och jag var på auktion igår igen och hon fick en hel väska full i halsband,diadem och annat krafs. Jag vaknade i morse av att hon hade smugit ner i min säng med alltihop och låg och kvittrade...Nu får Nelly och Björn ställa upp som sminkdockor och de är väl måttligt roade som synes...

Belle som börjar bli riktigt luttrad i auktionssammanhang ropade även in två pussel,en döskalle och geleljus till sig själv. Morsan och jag ropade väl  typ resten av alla prylarna, vad sägs om SEX lampor per skalle tex....=) Fulla bilen igen alltså! Håkan funderar på att ge mig auktionsförbud....men man blir LITE lyckligare av att shoppa..Eller hur!!!!

Av Cilla - 13 augusti 2009 10:31

är dräktig! Fick mail från Hilde idag med den underbara nyheten och blir så glad för deras skull samtidigt som det svider lite i hjärtat...men jag har ju Sonny kvar efter henne. Han är redan,vid ett års ålder en av de vackraste paintarna jag nånsin har sett.

Grattis igen Hilde och ser fram emot att se resultatet om ca 9 månader!!

Länk till Hildes hemsida:

http://www.123minsida.se/PainthorseRanch/12161269

Av Cilla - 12 augusti 2009 13:17

Så här snygga blev de fula lökarna som jag satte i våras...skulle platsa i vilken brudbukett som helst. Tagit med min nokia =)

Av Cilla - 11 augusti 2009 20:47

Hade en date med notarius publicus kl 18.30 ikväll i Deje och han var lite försenad så jag satt och lyssnade på radion....

http://www.youtube.com/watch?v=LMS2blCIVx4

Otroligt bra låt!!

Han som är Notarius var faktiskt min gamla chef för 15 år sen när jag jobbade i växeln på kommunhuset i hagfors... Han sa direkt:

-Men dej känner jag igen, har inte vi setts förut?

Jag berättade att han hade skrivit på flera anställningsbevis åt mig och att jag jobbat i växeln.

-Neeehej...jag har VÄLDIGT svårt att föreställa mig dig i en växel,säger han..

Ok..hur ska man tolka det?


Av Cilla - 10 augusti 2009 21:17

Använder alltid (under sommaren) färska, gröna örtkryddor när jag lagar mat. Har två stora tunnor där jag har planterat lite olika och de används så gott som varje dag. Där växer persilja,timjan,dragon,citronmeliss,gräslök,
basilika och koriander...Jag satte koriandern ganska sent så det är inte förräns nu som den växt till sig. Den används ju mycket i asiatisk mat och eftersom jag är väldigt förtjust i det så tänkte jag väl att den skulle va god. Var ute och klippte lite till kyckligen under helgen och tyckte det luktade lite konstigt...trodde att jag hade fått med en bärfis men jag såg ingen.Blandade med andra kryddor så jag tänkte inte mer på det.

Idag gick jag ut igen och tog en näve...nämän va fan ,det lukar ju just BÄRFIS...vem vill äta nåt som smakar det frivilligt??  Gick in på nätet och sökte på koriander och där stod det samma sak ...bärfis. Det stod även att det förr användes som ett afrodisiak,men...... Nope,den plantan får åka till de sälla jaktmarkerna,fyyy!

Av Cilla - 10 augusti 2009 20:02

Isabelle(snart 5 år och mycket förståndig) fundrar på det här med jobb. Hon sa till Håkan häromdan när han sa att han skulle snickra:

-Määä,du kan väl inte snickra...mamma är  ju snickare!

Fick förklara att bara för man har ett snickarbälte så är man inte snickare..

Hon tog väl det men sa i nästa andetag:

-Nej mamma, just det,du är ju målare.

Jag råkade som av en händelse stå med penseln och färghinken i händerna...

-Eller...du är ju tatuerare..och hovslagare..

Nej,varken det ena eller det andra tyvärr och inte det tredje heller..Nu börjar hon tappa tålamodet..

- Men va ä du da??

Ja vad är ja då??? Är fortfarande,efter 10 år kvar på det där tillfälliga inhoppet under sommaren i Forshaga kommun.Så kan det gå....


När vi hämtade Belle i Edebäck igår så hade hon väl haft lite tid att fundera och i bilen hem så sa hon.

- När ja blir stor då ska jag jobba med golf! Å så ska jag köpa dig en ny bil pappa...en med döskallar och eldflammor. Mamma ska också få en, med enhörningar!

Goa unge.. Lite senare så pratade vi om att hennes moster Helena snart fyller 20 år. Jag frågade om hon visste nått vad Helena önskade sig och då säger hon:

-Jag tror nog att hon önskar sig ett nytt jobb...du vet mamma,Helena hon har ett korvjobb! (hon extrajobbar på ett charkföretag).

-Du ska veta att hon gör korv av döa djur!!!

Av Cilla - 8 augusti 2009 23:23

Lite Danko Jones på kvällskvisten....sååå bra!

http://www.youtube.com/watch?v=StjwV2ZkO5o&feature=related

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards