Alla inlägg den 2 augusti 2009

Av Cilla - 2 augusti 2009 22:35

Kom på att Belle och jag skulle baka muffins idag,med blåbär i. Håkan tyckte vi skulle åka bort till sjön så han fick fiska lite så vi följde med. Belle ville också fiska men tyvärr har hon ju ärvt min rastlöshet (sitta å glo efter fisk är det töligaste jag vet) så det tog inte lång tid förrans hon tröttnade. Detta trots att hon stog för dagens fångst...en mört. Jag försökte plocka blåbär,men fick börja om tre,fyra gånger eftersom kantarellerna bokstavligen hoppade upp i knät på mig. Varje gång jag satte mig ner så var de där, regält stora och gula så det var ju bara att ge med sig. Men tillslut så fick jag väl ihop 2 dl blåbär så vi fick åka hem och baka iallafall. Riktigt gott med grillad fläskfile med smörstekta kantareller till middag och blåbärsmuffins å kaffe till efterätt.

Av Cilla - 2 augusti 2009 21:32

jag ska göra allt för att du ska ha det bra, få vara frisk och lyckas här i livet. Du har redan fått mitt humör,min envishet och kanske mina ögon..Jag ska lära dig allt jag kan,rapa högt och svära som en sjöbuse kan du redan men man vet aldrig när du kan få användning av att spotta jävlit långt,fånga grodor,röka cigarr,skråspika en spik eller få stopp på en stöllig häst med gashäng. Men det hinns...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards