Alla inlägg under oktober 2012

Av Cilla - 25 oktober 2012 21:05

Idag har jag kört  min mustang för första gången sen den nya motorn blev isatt. Visserligen bara in och ut ur garagen men ändå....  . Mattias har gjort ett superjobb med att få allt på plats..han är verkligen duktig och jag är så tacksam för all hjälp.

 

Lastade honom på bärgaren idag för hemfärd och då plötsligt bestämde sig himlen för att släppa ner snö...näääj!!

Har inga rutor i och han blir ju blöööt!! Han som körde bärgaren tittade liiite konstigt på mig när jag började gny om att sätta på täcke osv.

  Nåväl...nu är han hemma igen och det känns både bra och dåligt...bra för att det är gött att ha honom hemma och dåligt för att jag har sån fruktansvärd ångest för att  han inte är klar än.  Har faan ingen aning om hur jag ska få ihop allt tillbaka..ruthissar,ratten,lampor,sandplåten,inner
tak,ha råd med lackering osv,osv. Faaan,jag kommer ihåg för ett år sen när jag trodde det räckte med att byta ut dörrsidorna,bättringsmåla lite inne,byta motor och en fönstervev eller två (lacken lovade ju lackeraren som var med vid inköpet att jag inte ens behövde  titta på för det var INNNNNGA PROBLEEEEMMM!!!) och allt skulle vara klart tills åksäsong 2012 liksom. Jojävlar..det sket sig BIG TIME kan jag säga... Man får grina för många saker här i livet men att sitta å grina för sin gamla bil som inte är klar är ju lite löjligt..ändå gör jag det. Ge upp och sälja?

Inte riktigt där än meeen snart sååå....


Av Cilla - 20 oktober 2012 23:48

Ja..vi såg en jättevacker sommarkvällshimmel så..ut i hästhagen å rök cigarr för fuck!

 

Av Cilla - 20 oktober 2012 21:24

Har köpt 13 gamla ramar på olika loppisar som sagt..hade ju en vision redan för Håkans förra utställning som var på Värmlandsmuseum om att ramarna skulle vara gamla,snirkliga,guldiga och speciella liksom. Rätt ram gör så jävla mycke och IKEA ramar är fucking jävla tråkiga...Nu har jag haft lite tid på mig plus att vår lokala fotoaffär har hjälp till och sätta i glas,kartong,ståltråd och märlor i allt gammalt rappel som jag släpat dit   Jag får ju inte spoila utställningen så jag lägger bara ut en liten tjuvkik på mitt jobb med allt trävirke..före..

 

och efter..

 

Av Cilla - 20 oktober 2012 19:51

Nu har jag ramat in alla bilderna till utställningen. Min syster Hanna har gjort "lik-lappar" till alla bilderna i utbyte mot 15 kg rostig gammal taggtråd åxå och de är nu på plats. På måndag åker Håkan upp till Galleri Norra och lämnar in dem.

 

Alltså...ni får inte missa det här! Jag har bara sett två av fem konstnärers verk och jag lovar det är SKRÄMMANDE bra     såååå.... KOM DIT!!!!!


Av Cilla - 18 oktober 2012 22:39

Måste visa några av mina loppisfynd från igår. Letade egentligen ramar men snubblade över smyckesdisken och länsade den typ   . Ett tungt dubbelradigt pärlchoker halsband ,den ybersöta träbroschen med små vackra blommor och ett stort halssmycke med fin "guldram"runt å en ängel på, betalade endast 20 :- styck. Belle hittade även en present till sin morbror Ola som hon lagt på postlådan idag.

 

Av Cilla - 18 oktober 2012 20:56

Fick lite oväntat ledigt på eftermiddan idag då min kund blev sjuk så Belle och jag tog oss en tur runt i Munkfors butikerna. Först blev det fotoaffären för att sätta i glas och baksida på några fler loppisfyndade ramar till Håkans utställning. Roland som ägaren heter lovade trots kort varsel att fixa dem tills imorrn. Så bra service...sen gick vi över vägen till en liten butik som säljer tyger och annat syrelaterat. Hittade hemstickade raggsockor    för 50:- st. det fanns inga i min smak så jag frågade ägarinnan om jag kunde få beställa ett par custom stickade. Inga problems!!! Ett par klassiskt gråmelerade som går ända upp till knäna....det är ju ren och skär lycka dä! Belle beställde åxå ett par och så fick hon en söt tygpumpa av ägarinnan också så hon var nöjd hon med. Efter det så blev det fika på cafét innan vi drog vidare till Leksaken. Belle hittade genast saker som hon ville ha och önskelistan för hennes födelsedag växte väl nån meter. Jag frågade om han hade fakespindelväv till mitt Halloween   skyltfönster i studion men det hade han inget hemma. I nästa sekund har han telefonen i örat ringer och beställer väv och det finns att hämta i butiken imorrn. Man kan ju inte annat än att bli varm i själen av sånna människor.

 

Vidare till Mias kläd o parfymbutik sen da....alltid blir man bemött med ett leende och ett "hur är det". Hon hade fått hem nya coola byxor som nog skulle passa Belle tyckte hon,självklart vet hon rätt stl också. Japp de får det bli,hittade även födelsedagspresent till söta Ludwig som fyllt två år. 

Sån här service och sånna här butiker är ju på utdöende tyvärr...folk åker istället till de stora köpcentrum och till det där jävla Ullared och skottar ur sina pengar. Opersonligt och samma dret överallt...men jävlar va det ska gnällas när butikerna på hemorten har stängt och skyltfönstrena gapar tomma. Så tragiskt...så en stilla önskan...åk inte till Ullared och julhandla i år. Försök att stödja de lokala butikerna i den mån det går annars dör allting ut liksom. Å det skulle ju va fantastiskt tråkigt.....

Av Cilla - 17 oktober 2012 12:27

Såg en intervju med Lena Olin häromdan...hon sa att hon va pedant och gapskrattade nekande när intervjuaren frågade om hon hade nån låda med "braåhagrejer". Nej..var sak på sin plats tyckte hon.Oooh hell va nice.....själv har jag inte bara lådor utan även x antal skåp,skålar,vindsutrymmen,källare och UTHUS fulla med braåhagrejer (skrot) ja!!!!! Vi gjorde ett ryck i en krypvind häromdan och hittade grejer som jag inte sett sen vi flyttade hit (15 år sen).En massa terrariegrejer,ett skrivbord som brann så fint i kaminen på kvällen och myyyycke annat som får åka till tippen. När vi åkte med Belle på dans dagen efter hörde jag henne prata med sin kompis i bakätet:

-Jaa..min mamma hon bara öppnar en garerob hon och slänger in allt skräp där...det är liksom så hon städar! säger ongfaan snusförnuftigt.

Åååhhh där rök arvet på dem mustangen da!!


Nåja..på söndag morgon efter jag slutat jobbet så hade ja ett jävla energi påslag(ingen aning vart det kom ifrån) så då tänkte ja nu ska Belle få sin "gåinigarderob" så kanske det blir tyst. Rensade ur 3 kubik hästgrejer,gamla skinnjackor och gamla tidningar ur garderoen i hennes rum. Fram kom ett helt masonitklätt utrymme,mörkt å tråkigt...

 

 

Fram med målarfärg ,penslar,klickgolv,speglar osv från ett annat "braåhautrymme" och drog igång. Vet inte vem som va lyckligast..Isabelle eller Biffen faktiskt men båda deltog entusiastiskt( Biffen sprang mest runt och fes samt hoppade i sängen) hela dagen. Väggarna och taket fick bli turkos och golvet ett ljust trägolv. Håkan tyckte det var mycket onödigt att lägga ett klickgolv i ett så litet utrymme meeen det blev bra( efter endast två sågningar i tummen,stt slag på hanleden och ett på knät med hammaren) trots ett litet krångel med ett metallstag mitt i rummet som jag var tvungen att bygga in.Kan tillägga att jag inte använde tumstock en enda gång utan bara använde ögonmått åxå    Sen upp med en klädstång speglar, lampor,tavlor,krokar och korgar.

 

 

Så...klart å betalt...eller det ska faktiskt in ett sminkbord och en skohylla åxå å lite eldragning men det tar vi en annan dag...men annars så kostade det inte en krona för ALLT material hade vi ju redan i våra braåhaskåp    . Ibland är det ju praktiskt att inte va pedant da.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards