Alla inlägg under februari 2011

Av Cilla - 21 februari 2011 19:33

"Våra" grabbar i bandet Cynical Pheria Infection har stora saker på gång,på fredag spelar de i Linköping på Lórient. Skitduktiga,trevliga och ödmjuka pojkar som jag verkligen hoppas att det går bra för!  Kanske inte riktigt min musiksmak men jag lär mig väl,Håkan däremot har sagt ända från första gången han hörde dem att:

-De här kommer att slå igenom och bli stora!

I fredags så spelade de på Fridolf i Munkfors och de flesta som kom blev mycket positivt överaskade!  Jag missade dem tyvärr eftersom jag skulle upp och jobba men Håkan filmade lite   


  Lycka till på fredag Jim,Mange,Tony,Viktor,Emil och Adam!!!  

Av Cilla - 21 februari 2011 19:16

Isabelles kusin Pixie har varit och hälsat på i studion till Belles stora nöje.

  

Av Cilla - 18 februari 2011 11:05

Gick och spontan klippte mig i veckan. Det passar mig skitbra med drop in liksom,iallafall när det infaller dagarna innan pension så man slipper knuffas med alla pensionärstanternas    rullatorer och arga blickar när man försöker ta sig in i frisersalongen.  Jag klipper mig inte sååå ofta,jag erkänner. Kanske var 4-6 månad,dels för att jag helt enkelt inte hinner dels för att jag inte är så där skitnoga med hur jag ser ut i håret faktiskt. Sen har onekligen frisörer nått emot mig. Meeen det finns ju kepsar,eller hur?

Min bror är ju frisör,en otroligt duktig sådan åxå,men det är ju inte lätt att pussla ihop det med våra tider och sen bor han ju i stockholm också da,annars skulle ju han SJÄLVKLART få klippa mig men,men.


Istället har jag bara gått till olika ställen där det varit nära och lättillgängligt.  Klippte mig i Deje en sväng men dit går jag aldrig mer...fick mer eller mindre en utskällning över att mitt hår var slitet och att min bror måste skämmas ögonen ur sig för att ha en syster med sånt hår ( Ola är jobbar även för Swartzkopf så alla frisörer som använder deras produkter brukar veta vem han är).


Likadant hos ytterligare tre andra frisörer efter det,ifs inga utskällningar men ändå en jävla massa gnäll liksom...

-Jaaa...nu va det ett tag sen sist va?

-Va använder du för gummisnoddar..håret är ju helt av här!

-Va använder du för produkter egentligen?

-Nu skulle du väl ändå behöva en toning va?

-Undrar om du inte har näringsbrist ja?

WTF!! KLIPP Å HÖLL TRUTEN! Har jag bett om ett jävla personlighets utlåtande eller?


Tänk om jag skulle hålla på så där med mina kunder?

-Njaaa,nu va det väl ändå ett tag sen du tatuerade dig?

-Nu måste vi nog fylla i alla andra tatueringar för nu är de att lite bleka va?

-Har du näringsbrist när du har så klena armar?

Herregud..gör ditt jobb och sluta gnäll,var glad att du har kunder som vill betala dig och som kommer tillbaka. Annars kan man ju göra som min man och bli hemkleppt med trimmern också..det är nog lugnast kanske   

Av Cilla - 13 februari 2011 15:38

naglar har jag fått av Anna. Hon kommer att finnas i vår tatueringsstudio nån dag i veckan för bokning.  Hon är diplomerad nagelskulptör och gör mycket snygga naglar med hjälp av gelé. Så här snygga blev mina + att jag satte på Ed Hardys bulldog märke också. Glömde tyvärr före bild da..

    

Av Cilla - 7 februari 2011 20:17

Folkhögskolan fristående kurser för män VT- 11

Kurs 1 
Hur man fyller på ispåsar
Kursen går igenom varje arbetsmoment med diabilder.
950:-

Kurs 2

WC-papper. Är det sant att toalettpappret växer ifrån pappershållaren?
Diskussionsgrupp
1500:-

Kurs 3

Är det möjligt att lyfta upp toalettringen innan urinering?
Och hur lägga ner den igen efter urinering?
Mycket praktiska övningar
2000:-

Kurs 4

Efter middagen: Flyger de smutsiga tallrikarna själva till diskhon?
Lösningar och exempel på videoband.
2500:-

Kurs 5

Lär dig att hitta saker, börja med att ställa dem på de rätta platserna
istället för att gapa och vända hela lägenheten upp och ner.
Öppet forum
1900:-

Kurs 6

Att ge blommor till din älskade skadar inte din hälsa
Bilder och ljudband
4000:- begränsade platser!!

Kurs 7

Våga fråga efter vägen när du inte hittar
Berättelser ur verkliga livet.
1500:-

Kurs 8

Är det genetiskt möjligt att hålla tyst när frun kör bilen?
Körsimulator
7500:- obegränsat antal.

Kurs 9

Lär dig skillnaden på fru och mamma
Rollspel
1900:-

Kurs 10

Hur man lär sig att älska shopping?
Andningsteknik, meditation samt mental träning.
500:-


Alla anmälningar är bindande

Obegränsat antal.

:))

Av Cilla - 7 februari 2011 17:58

Jaa..det har varit lite mycke ett tag med den nya studion,invigning och gästtatuerare så bloggen har varit lite åsidosatt. Lite bilder från de senaste veckorna..

 

De två minsta skyltfönstren...

Oj,oj va fint det blev! Tack till ALLA som har hjälpt oss att färdigställa hela skiten. Ni är guld värda ! Tack även till alla som kom på den officiella invigningen/ett års firandet som studio och tack för alla presenter och lyckoönskningar! Det värmer regält i hjärtat och det gör allt slit och pusslande mycket lättare.

Ett extra stort tack till vår egna hustomte Matti som är en pärla som alltid ställer upp till 200 procent.Vi lovar att du ska stå i vårat testamente (som visserligen mest kommer att bestå av luggslitna,svankryggiga hästar och tandlösa,öronkliande bulldogs,men ändå..det är väl tanken som räknas va.)  

    

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards