Alla inlägg under juli 2009

Av Cilla - 29 juli 2009 22:42

Belle och jag drog iväg på eftermiddan på auktion,Håkan helnöjd att vår dotter delar min auktiholism så han slipper följa med. Bara nya saker i dag också så det två väggamplar,en stor vinröd ryamatta,en lampa,prydnadskuddar,böjträhyllor,smal
a hyllor,plastväxter plus en massa grejer till Belle. Hon köpte en badhandduk med en häst på,ballerinor,en rosa hylla,sex par små prydnadsskor och till sist en guldkudde som hon faktiskt ropade in helt själv...Tjugekroner, ropade den lilla godingen och blev så glad när hon fick den. Bilen blev full igen å jag antar väl att vi tar en tur nästa onsdag också....

Av Cilla - 29 juli 2009 10:07

och väldigt, väldigt orättvist ibland...  Fick just meddelande att en gammal vännina, tillika svägerska till mig gick bort i torsdags.Alldeles för ung och oerhört tragiskt. Vila ifrid kära Britt-Marie...

Av Cilla - 28 juli 2009 21:57

med kantarellstuvning fick det bli till kvällsmat. Tog en tur med fyrhjulingen och hittade en halv kasse med stora fina kantareller igen. På väg hem så fann jag en hel åker med ärtbocker (vet inte vad det heter på rikssvenska) och plockade hela nävar med det också...guud va gött!

Av Cilla - 28 juli 2009 21:24

Jag gillar ju som sagt att leva farligt...vem behöver bungyjump,fallskärmshoppning och dyl när man har en hemsnickrad trästege från 70 talet med smala pinnar som bara sitter med några spik.. Det är bara att ställa den mot väggen ovanför källartrappen,ta 10 liters färghinken i ena handen och knalla upp för de gistna pinnarna i foppatofflorna och känna adrenalinet rusa mer och mer för varje steg....kommer den att håll ända upp??  Lite ovanför mitt huvudet står Håkan och slår reglar ( på en säker aluminiumstege) så stenplattorna flyger. Ca sex meters fall rakt ner i en äcklig betongtrapp om jag ramlar...hoho hur spännande som helst!! 

Av Cilla - 24 juli 2009 21:53

Nu blir det badtunnan och cigarrer med halvnaken munkforsingör...gissa om Nyström är sjuk imorrn!

Av Cilla - 24 juli 2009 13:57

Måste bara visa min fina blomma som jag har i trägårn. En chocklad blomma som verkligen luktar just chocklad och snygg är den också. Håkans gurkor växer så det knakar i växthuset och tomaterna är på g.

Håller på att fylla badtunnan för ett dopp ikväll,men det tar en faslig tid men då hinner jag ju in till affären för att köpa cigarrerna....;-P

Av Cilla - 24 juli 2009 00:28

http://www.efron.se/index.php?option=com_content&task=view&id=101&Itemid=26


Ta det här erbjudandet! Det finns få människor (eller ingen annan kanske) som kan få mig att gapskratta och fängsla mig som  författaren Carina Dahl. Hon skriver som ingen annan,jag lovar! Ser såååå mycket fram mot hennes nya bok som släpps nu i augusti så det är inte sant. Sanslöst snyggt omslag också som kommer göra sig bra i mitt nya sovrum som nu går i vitt och grått efter renoveringen istället för fulfuru.

Av Cilla - 23 juli 2009 22:17

fick det bli idag och äntligen fick jag prova mina nya färger på lite större fält. Alien green och Bad boy blue är bra skit kan jag säga! Mycket inspirerade!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards