Alla inlägg under mars 2009

Av Cilla - 23 mars 2009 08:10

Belle och morfar har varit på bio. Premiär för vår dotter och hon var väldigt nöjd med det. Pettson och Findus,glömligheter gick de på och jag tror även att morfar uppskattade den.

-En stor tv ända upp till taket var det mamma!

Innan bion så gick de på Åhlens och Belle fick lite flera ponnyer till sin samling också. På söndagsförmiddagen så kom en trött liten tjej hem från morfar och Gitta och om jag inte har helt fel så tog de sig nog en lååång tupplur efter maten sen.

Av Cilla - 23 mars 2009 07:13

Shit pommefritt vilken kväll och natt jag har haft... ibland funderar man på om man är rätt vaccinerad alltså. Tog in kusarna för kvällen vid 10 efter att ha ätit en dålig kycklingpita från pizzan som tog en returbiljett upp igen ganska snart efter intagandet. Var lite klen efter det så jag tyckte det var nice att Maggie gick så snäll och beskedligt in till stallet (efter som vi alltid leder dem två och två så tjafsar de ju ibland).Väl inne i stallet så såg vi ju direkt att nåt inte stämde för när Maggie Myrslok inte dammsuger sin krubba så havren sprutar så är det nått allvarligt fel...Jaha,kolik och så är hon högdräktig.Yes Lyssnade efter magljud (vilket hon hade),tempade (36,9) och sen var det ut på på promenad. Snöfall,givetvis och underbart underlag med is/gegga. Vi trampade på i en halvtimme fram och tillbaka alltmedan Pytte sprang av sig kärlekshandtagen i oro över att nått ovanligt hände på gården.


Magljuden blev ännu starkare men hon hade fortfarande inte skitit..Å eftersom jag har varit med några vändor förut så vet man ju vad som måste göras.. In med armen till armhålan i hästarslet och försöka plocka ut skiten. Japp, bara på med plasthandskar och fram med flaskan med glidslem...Jag har sett det typ hundra gånger eftersom man även gör det  vid alla dräktighetskontroller så det var bara att bita ihop och vara glad att jag inte tatuerat högerarmen sist. Fick ut fyra nävar och sen var det promenad igen(gick naturligt vis in och tvättade och spritade armen innan) och efter några varv så stannar Maggie,stånkar till och så kom resten...Tack för den!!


Håkan ringde distriktsvetrinären och rådfrågade men hon tyckte inte att hon behövde komma utan vi skulle ha koll på henne under natten och fortsätta motionera henne varannan timme och ta bort all mat. Redan första gången jag kom ut i stallet vid 2 så var hon piggare,hade skitit och stod och vilade.

Skönt,man blir ju så rädd och ännu värre är det ju när de är dräktiga. Det var fan värt att ha skit upp till örona när man sparade 5000-6000 på att vetrinären skulle ha kommit och gjort samma sak. Givetvis så hade inte det spelat nån roll om jag varit MINSTA tveksam om att hon hade behövt det men just denna gång var det en lidrig kolik och vi hade kontaktat vetrinären för råd.


Av Cilla - 18 mars 2009 09:57

Mmm det har blitt några till...Faan man blir beroende av skiten. I fredags blev det en fransk lilja på halsen och igår var jag upp till Torsby så att Ray fick måla en liten panter på min överarm.. Åhh, jag är sååå nöjd med den att jag blir som en unge på julafton! Weeii! Ray är bäst! Resten av familjen är konstigt nog inte lika entusiastiska..Håkan är lite orolig att jag ska komma ikapp med gaddningar tror jag bestämt och Belle tyckte att:

-Pantrar passar väl inte på tjejer heller!!!

Av Cilla - 17 mars 2009 10:20

Näämään duuud nee! Erkänn att ni tänkte det nu! Belle hade besök av sin kompis Oliver som är två år under helgen och hon är ju den underbaraste,sötaste lilla gullungen i världen..hon delade sina leksaker,sitt lördagsgodis med honom och läste sagor..Mmm,bara att skenet kan bedra minsann. När vi andra var i köket så hörde Håkan hur Belle försökte lära den stackars lilla oskyldiga pojken fina ord som satan,fan och diverse mindre vackra ord för människors baksidor...Man blir sååå stolt!

 Men man kan väl kanske inte bli förvånad, Belle blev till fredag den 13 var beräknad att bli född på allhelgona. Så man kan säga att jag kikade lite extra noga på ultraljudskontrollen så det inte skulle vara några horn och svans...

Det senaste är att hon vill byta namn också, HellBelle. Hur ska jag få henne att inte säga det på dagis? Förslag någon?

Av Cilla - 10 mars 2009 13:14

Håkan har varit hos Styrbjörn och blivit inspirerad... filmen nedan är på en treårig halvsyster till våran Zanna och hon är bara tränad i fyra månader...

En ny stjärna efter Pablo!

http://www.youtube.com/watch?v=7VP1wujU0mw

Av Cilla - 7 mars 2009 11:02

Håkan har köpt nya skor... Isabelle fick äran att öppna paketet de kom i och efter som hon sa: Hundra meter kartong och papper så fick hon tillslut fram dem,varpå hon utbrister!

- Snygga skor pappa! De här kan du ha när du ska till stan och till och med när du åker hem till moster Jennie och morbror Ola!

Jag har hittat ett par (eller fyra) gummistövlar som jag vill ha!

Av Cilla - 5 mars 2009 13:37

Nu lägger jag mig i rovdjursdebatten igen..Det var ju lodjursjakt under helgen i den fina spårsnön så vitklädda, skjutkåta jägare satt bakom varje tall när jag åkte över skogen till Molkom. Jägarna fick skjuta sju djur i södra värmland men istället så sköt de TOLV. När reportern frågar hur man hade kunnat undvika denna överskjutning så svarar jaktvårdskonsulenten:

-Tilldelningen skulle ha varit större...

Öhh VA? Man behöver väl inte vara ett snille direkt för att klura ut att tilldelningen måste bero på hur stort djurbeståndet är eller???? Arrggg!!! Att kunna räkna, åtminstone till 20 borde väl annars vara en bra grej att kolla att folk kan när de, låt säga, tar JÄGAREXAMEN kanske.INNAN de släpper ut folk med skarpladdade vapen i samhället... Eller vad krävs? Jag vet ju bara en person som inte slutfört sin jägarexamen men han kan ju inte torka sig i arslet själv heller så det räknas väl inte.. och de flesta som jag känner som har jaktlicens skulle jag inte låna ut min smörkniv till ens.


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards