Alla inlägg under november 2014

Av Cilla - 21 november 2014 12:52

Ibland måste man börja från början....ganska ofta faktiskt 😕. I höst här så gjorde jag ett ryck med hallen,hade baaara tänkt rycka bort plastmattan från trappstegen för att jag råkade kolla i en jotex katalog  där det fanns sånadär halvmåneformade mattor till trappen. Meeeeen som vanligt så råkade det bli liiiite mer. En liten flik av den äckliga glasfiberväven som vi satte dit för 16 år sen satt löst å då var det ju så enkelt att den följde med åxå. Inte lika enkelt när hela trapphuset med 4,5 m i takhöjd skulle rensas från den kan jag säga,  plus ytterligare en vägg uppe på hallen 😢. Sen skulle det ju målas. Väggar, golv,tak och trapp. Sen skulle det tapetseras ( två gånger där också eftersom det fattades en våd på den första tapeten och den var slutsåld).  Sen skulle det inredas...gjorde en lampa av en gammal guldram,lite virke,servetter,dukar,ledljusslinga å en koskalle som jag var ganska nöjd med. Den kom på plats å allt var frid å fröjd....tills i lördags då hela skiten rasa ner... Skallen var för tung å åt sig igenom plywooden,dråsa ner från tre meters höjd, tog med sig mitt fina klockskåp med mina vackra champangeglas som krossades och ytterligare en lykta i fallet. Skrapade tapeten från väggarna och slog sönder några trappsteg och färgen blev såklart också skadad...Gör om å gör rätt 😡


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards