Alla inlägg under juli 2008

Av Cilla - 31 juli 2008 22:33

Å så lite skryt.. Kan alla bara åka och köpa Lycky Rider magazine (western tidning) och slå upp sidan 29. Vem har röstats fram till månadens webbföl där då? Jo, Värmlands,kanske Sveriges,möjligtvis världens eller varför inte universums vackraste lilla hingstunge, Superior Son of Larry. Mmm det är mammas grabb det,redan kändis.Ska skynda mig att tala om det för honom så kanske han slutar äta Pocas bajs. Man kan ju inte vara stjärna och ha bruna tänder och lukta skit.

Av Cilla - 30 juli 2008 23:38

Kan man ha det mycket bättre? Vissa skulle väl kanske säga att de har det lite för bra kanske men man vet ju aldrig när det blir dåliga tider och då är det bra att ha nått att ta av. Maggie är INTE högdräktig men med lite tur så har hon ett två dagars embryo där inne.

Av Cilla - 30 juli 2008 10:35

När jag ändå håller på så kan jag ju tala om att Leya Lus,min lilla pensionär repar sig bra. Snart har hon förbrukat hela Butta kuren och hon ser myclet bättre ut. Ögonen är helt bra och av svullnaden på benet finns inte mycket kvar. Hon är blank och fin och hullet är det heller inget fel på. Hon tyckte det var tråkigt när fölungsflocken flyttade från henne men hon har Lotta och Zanna på andra sidan tråden så hon får nöja sig med det. Tyvärr så törs jag inte släppa in henne till dem för om nån annan så mycket som tittar åt lilla Zanna så får Lotta mord i blicken. Lotta betraktar sig som hennes beskyddare och de gör allt tillsammans. Jag tror inte att Leya klarar en 600 kg ursinnig paint drake efter sig...

Av Cilla - 30 juli 2008 10:29

växer också så det knakar. Solrosorna,fingerborgsblommorna och alla de andra färggranna sakerna som jag inte har en aning om va de heter lyser upp hela stället trots att det är torrt och jag glömmer att vattna dem.


Av Cilla - 30 juli 2008 10:13

Sonny som hingstungen kallas för tillfället är nu 119 cm i mkh vid två månaders ålder. Han är så vacker att det gör ont, riktig bra hals och bakdel i mitt tycke iallafall. Igår släpptes han ut i en ny hage tilsammans med sin flock. Återväxt som blev slaget vid midsommar så det var perfekt höjd att äta på. Han slapp stå och böja på frambenen som fortfarande är lite för långa för halsen när han käkar på marken. När vi kom dit på eftermiddan var han helt klotrund om magen och hade säkert gått upp åtskilliga kilo.

Honey fick sin första ordentliga raspning ( har tagit lite ute i hagen förut) av alla fyra hovarna och skötte sig exemplariskt och stod själv i boxen när mamma Maggie också blev verkad.Duktig tös på 111 cm över marken.

Av Cilla - 29 juli 2008 21:06

Pratade nyss i telefon med min mamma, deras förra travhäst Demon RS, numera ridhäst har blivit skuren med kniv i låret av nått jävla psykfall. 15 mil härifrån. En annan häst i närheten har också blivit skuren men han överlevde inte för hela tarmpaketet rasade ut. Vad är det för människor som kan göra dessa våldsdåd, hur tänker de och vad får de ut av att skada oskyldiga djur? Man blir så rädd och arg så huvudet håller på att spricka på en. Hur ska man kunna skydda sina älskade djur mot sådana lågt stående jävla kryp. Fyy.

Av Cilla - 26 juli 2008 14:29

Quarterhingsten Madox är här på besök under helgen( tack snälla Alex för att jag fick låna bilen och dig) för att betäcka Maggie. Han verkar helnöjd med tillvaron och blir lite bortskämd tror jag bestämt. Efter lite loving tidigt i morse så traskar han runt i gräshage med tillhörande lösdrift. En stor upphalmad box på 30 kvadrat, lite hö där inne om han så önskar, morötter,äpplen,salt och betfoder till lunch (det tar ju på krafterna) och så lite dusch och massage efter det. Vi får väl se om han vill åka tillbaka till Väse sen....

Av Cilla - 25 juli 2008 13:38

Tvätta fönster... inte en favorit sysselsättning men idag så såg jag en fönsterputs flaska och eftersom det är 50 grader varmt ute så är det skönare att va inne. Att det dessutom har varit svårt att se ut genom dem ett tag är väl om en aldrig så bra ursäkt kanske. Och kära mormor om du läser detta så nej, jag tog inte ner gardinerna och tvättade dem eller vädrade dem( efter den hemska lårskadan som jag fick när jag häftade upp tyget i kornicerna, då ett stift hamnade snett så byter jag inte i första taget ) ,och nej jag tvättade inte mellan fönstrena heller för jag är och förblir en slarva men lite renare blev det iallafall. Jag hittade en hel del troligtvis sedan länge utdöda insekter och ett och annat spindelnät åkte väl in i dammsugaren också men nu skiter jag i det här och åker och badar.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards