Alla inlägg under juni 2011

Av Cilla - 28 juni 2011 22:48

Nemo från Belgrad är och gästar oss i studion under veckan och jaaa...det är ju onekligen en ära. Han är så otroligt duktig att man bara måste beundra honom,att han dessutom är en ödmjuk person (vilket inte är direkt vanligt inom tatueringsbranchen) gör det ju inte sämre. Här är  måndagens och tisdagens jobb från Nemo och fler kommer under veckan ska ni se. Först ut har vi min goa kompis Martina som fick sin farmor förevigad på låret..HELT suveränt snygg!

 Idag så fick Susann sin mamma intatuerad på skuldran,också otroligt bra!

 

Av Cilla - 25 juni 2011 12:34

Dagens förmaningar,so far....

- GÅ av min fot!

-Dregla mig inte i örat!

-Släpp Nellys nackskinn!

-Ät inte upp hönsens mat!

-Kissa inte i poolen!

-DRICK inte i poolen! (strax efter)

-Du får inte bada i badtunnan!

-Vält inte min kaffekopp!

-Gå ur rabatten!

-Skit inte på logen!

-Riv inte partytältet!

-Gräv inte upp gårdsplan!

-Pinka inte på bilen!

-Vält inte bordet,grillen, stolen eller ungen!

-Lägg dig inte på kycklingarna!

-Dregla inte i datorn!

-GÅ AV MIN FOOOOOT!!!!


Vem kan det vara??  



Av Cilla - 24 juni 2011 22:33

Huvvet är överfullt av nya projekt och ideér och kroppen är heeeelt slut,men vi kör väl på ett tag te. Bloggen blir dock lidande känner ja...hjärnan behöver någon timme fritid för  att det ska bli bloggtänk liksom. Så sorry folks,ja är lite frånvarande ett tag till. Önskar er en trevlig midsommar och tänk INTE på att NU VÄNDER DET!   

 Ps..nån dag ska jag visa er närbilder på den här fantastiska brudklänningen som jag har på mig bilden. Ropade in den på Tradera för 50 spänn liksom.

Av Cilla - 19 juni 2011 00:14

Vi kommer nog ALDRIG ha Paris..men jag är namnet som du har på armen!

Peter gjorde denna för mååånga är sen..

 

Av Cilla - 15 juni 2011 17:41

Håkan åker på Metaltown hela helgen. Nästan alla hans favorit band spelar men eftersom vi INTE har samma musiksmak så stannar jag hemma. Det finns två, tre stycken som jag skulle vilja se men det är ju inte värt att betala alla pengar bara för dem. Dessutom är jag fullbokad i studion fre,lör så det hade inte gått ändå. Vilka jag ville se (som Håkan definitivt INTE ska se)?

Volbeat och Raubtier..

Av Cilla - 12 juni 2011 20:09

Jag blir dagligen dömd och bedömd pga av hur jag ser ut,speciellt nu på sommaren när man är mer avklädd. Oftast bryr jag mig inte när folk stirrar på mina tatueringar men ibland....,när folk bara ser ut som de vill spy sig själva lite i munnen när de ser mig så blir jag skitförbannad! Är jag en sämre människa för att jag har mer bläck på kroppen än genomsnitts Svensson liksom?? Ge fan i och döm mig!!!....meeeeeen sen så kommer jag på mig själv med att göra likadant...jag dömer väl för fuck också människor pga hur de ser ut och pga av mina fördomar!!  


Jag satt och störde mig som fan i kyrkan (av alla ställen) härisist!

Herregud (det va ju passande iallafall)...hur jävla uppenbart får det bli...familjen flyttar från storstan ut på landet till ett förslagsvis, JÄTTE stort gammalt dragit hus.... de odlar egna grönsaker(och SÄKERT hampa) i jorden som de gödslar med sin egen morgontoalett..... de färgar håret med henna och tvättar det INTE mer än en gång i månaden (och det SYNS) och klipper det inte heller..... de skaffar MINST 11 ungar med exakt ett år emellan och döper dem alla till ordinära Svensson namn såsom Lingonbuske,Rävtass,Ormvråk,Syrentårar osv,osv....alla 13 klär sig ekologiska,kissgula bommulskläder å gummistövlar..glöm förfaaan inte gummistövlan!!!  De åker i en skrotig,blårykande (ICKE så miljövänlig) volvokombi som även har en biodling under huven....de tror på fri uppfostran så ungarna beter sig ungefär som en flock rabiessmittade hyenor när de drar fram längs byvägen....deras livsuppgift är att få in tygblöjor och ekologiska morötter på dagis!


Jaaa...så satt jag å tänkte...så jävla elakt och dömande! Förlåt..jag ska aldrig mer döma nån efter hur de ser ut....även om de har hennafärgade dredlocks, gummistövlar och har  11 hyen...barn på släp som lystrar (om de själva vill såklart!) till namnen Bäveröga,Havsanemon eller Vildvittra! I promise!  

 

Av Cilla - 12 juni 2011 19:26

Har varit dåligt med uppdatering här ett tag men det är faktiskt inte bara mitt fel. Tor kom förbi häromdan och han va ARG  . På en JÄVLA braksmäll så slog han ut modemet och jag har inte haft tid att åka till Karlstad för att inhandla ett nytt.


Igår efter sista kunden i studion så drog vi till Hagfors och Håkans mormor och morfar på besök. Håkan hade pratat med sin mormor om 50-tals kläder och prylar från samma tid och de har sparat sååå mycket roligt! En HEL vind att kolla över bjöds vi på  .

Vilka skatter alltså! Håkan fann en gammal stilig gangsterhatt...

 Jag hittade en klassisk klänning med bred krage och skärp till och en massa vida kjolar med höga liv

Handskar och väskor i olika material... 

 Allt MYCKET välbevarat och Britta hade även sin mormors mors brudklänning från 1800 talet uppe i ett skåp!

Hittade fiiiiiina hattaskar var av en var vinröd och liten...på locket satt en gulnad gammal lapp. Stormhatt,fluga,kragar och sorgband stod det prydligt skrivet i sirlig stil. Jag knöt upp banden runt asken och jag lovar,mina händer SKAKADE!   Jag får upp den och i ligger en PERFEKT bevarad stormhatt med alla tillbehören,såg helt nytt ut! Som jag har letat efter en sån!!! Shit va kul!! Håkan morfars far har haft den tillsammans med frack (den hittade vi tyvärr inte igår).

Håkan hittade ett hopfällbart bord i plåt med tillhörande stolar som man viker ihop till en väska...såå retro! Å vad sägs om den här..sodastreamerns föregångare!!!

  Så snygg så det finns inte..den hade Britta tänkt att slänga i containern!! Kolla in den här matlådan också!

 Helt underbar va? Oj oj,va kul de är när folk sparar på gamla saker! Ragnar hade även en gammal radio från 60-talet som såg sprak ny ut och som FUNKADE!! Lite skillnad på kvaliteten nu och då kanske.  Kul eftermiddag och Britta och Ragnar hade nog lika roligt de med när de fick sig en resa på memory lane!

Av Cilla - 1 juni 2011 21:56

Mexicanska dödsmasker..Dia los muertas är jag besatt av! Såååå snygga som tatueringar framför allt! Köpte färg till ansiktsmålning för barn idag (som vi ska ha till studion på 6 juni firandet) så då var jag tvungen att prova att göra en på mig! Scaryyyyy oh yes!

   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards