Alla inlägg under december 2012

Av Cilla - 29 december 2012 23:31

Mando Diao tolkar Fröding..

Den väcker minnen...Min farfar brukade ofta ta med mig till "Frödingsstenen" vid Alster när jag var liten och konstigt nog så kan jag fortfarande komma ihåg dikten som är inristad i den...

"Och här är dungen där göken gol,små töser sprungo här med bara fötter och trasig kjol att plocka dungens bär,och här var det skugga här var det sol och här var det gott om nattviol. Den dungen är mig kär,min barndom susar här."

Jag lovar dig farfar att jag ska ta med min dotter dit en dag så hon åxå får se den..

Av Cilla - 7 december 2012 19:08

Fick en födelsedagstatuering idag! Tack Nemo..I love it.

 

Samtidigt så kom tårarna...det är en minnestatuering till min lilla Nelly som vi fick lov att ta bort för drygt tre månader sen. På morgonen den dagen så kom en sorgmantel (fjäril) och satte sig vid furstukvisten...och sen så såg jag den i omgångar resten av dagen också. Jag är inte särskilt vidskeplig av mig men ibland...som när jag gick ut en kort sväng från djursjukhuset i väntan på provsvaren och ser en Tanya ( min hund som gick bort för åtta år sen) några meter bort. Då fick jag en större klump i magen...

Jag tänkte göra ett porträtt på Nelly först..men det kändes för sorglit nära på nått vis så därför fick det bli fjärilen och namnet istället. Mycket nöjd som vanligt iallafall när Kapetan Nemo sätter bläck i skinnet på mig   .  Fick även ett presentkort av mamsen,rosor av Josefin och parfym av min man fast jag inte  alls ville fira min födelsedag...men tack till alla som grattat,det värmer ett gammalt hjärta!

 


Av Cilla - 4 december 2012 13:55

Man blir ju som bekant lycklig av djur...därmed borde december so far gjort mig DUBBELT så lycklig som jag annars brukar va....eller? Det är ju DUBBELT så kallt,alltså äter mina hästar DUBBELT så mycke grovfoder..å då snackar vi KILO per häst inte en liten tuss här och där. När de äter DUBBELT så mycke mat så dricker de DUBBELT så mycke vatten...vatten fryser gaaaanska fort vid -17 så då får man springa DUBBELT så många gånger med 20 kilos hinkar som annars. Å är det inkomster så är det utgifter och då menar jag inte på ett bra sätt utan nu snackar vi gödsel...hästskit i DUBBLA mängder och hästpiss likaså. Alltså DUBBELT så många vändor till dyngstacken men skottkärran,DUBBELT så stor spån åtgång vilket självklart även betyder DUBBLA kostnader. Det tar dessutom DUBBELt så lång tid i stallet eftersom skithögarna har en förmåga att frysa fast i efter väggarna när det blir så här kallt.

Sen får vi inte glömma hundarna och katterna heller...de gillar INTE när det är så här kallt! Därför måste jag springa DUBBELT så många gånger fram och tillbaka till huset för att släppa in de fryslortarna åxå. Å eftersom jag har DUBBELT så mycket kläder på mig som annars så blir jag ju DUBBELT så svett som annars! Ni ser..BARA fördelar av att ha djur när det är dubbelt så kallt alltså...å då tog jag inte ens upp hönsen eller alla miljarder småfåglar som också äter DUBBELT så mycke nu.. slutsatsen..jag är en DUBBELT så lycklig djurägare nu mot jag var i sommras.


NÄÄÄÄÄÄJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJJ...jag bara ljuger så tungan blir svart!!!!! Jag vill fucking bo i en lite jävla lägenhet med fri tillgång till varmvatten och max,ABSOLUT MAX ha en hjärndöd silverfesk!!!! Fyyy faaan..igår satt jag helt ärligt å planerade ett rån så jag kunde få sitta inne på Hinsan över vintern!! 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards