Alla inlägg under december 2008

Av Cilla - 31 december 2008 10:08

Önskar vi på Åsen! Kvällen kommer som vanligt att tillbringas här på gården med livrädda djur eftersom det ska smällas raketer överallt.Grrrr

Av Cilla - 30 december 2008 22:49

Idag har vår älskade,älskade Tim ,vid fjorton års ålder åkt till hundhimlen. Våran vetrinär Marika kom hem till oss och hjälpte honom somna in i sin säng och vi var alla med honom till sista andetaget. Även om man vet att det var det enda rätta att göra så har vi alla gråtit så att kinderna svider läpparna spruckit... Faan ,det är inte lätt att ha djur när det kommer till såna här beslut. Men man får vara tacksam för alla år och hoppas att han har haft det bra här med oss. Du kommer alltid att finnas i våra hjärtan! Belle tycker tycker att du ska ta en blå säng med många kuddar, äta mycket köttben,och bada eftersom det alltid är sommar i hundhimlen.

R.I.P gammelgubben och hälsa till Tanya,Taggen och Tyson från oss..

Av Cilla - 25 december 2008 16:20

Belle hade tydligen vart jävligt snäll under året (vilket jag missat TOTALT) för när klapparna var utdelade av tomten så gick det inte att ens skymta våran lilla fyra åring. En helt ny garderob inkl lackskor och täckjacka, typ hundra My little pony,bling bling,tatuerings utrustning för barn,en spelande blinkande discomatta (jag ska komma ihåg det Nisse), en skateboard och massa andra fina julklappar fick hon. Min bror Ola fick agera tomte i år och var mycket trovärdig. Mormor,mina syskon,och mamma hade fixat en supergo julmiddag som alltid.

Just nu åker Belle runt på parketten på sin skatebord med tomteluva och rosa täckjacka. Ponnysarna har hon ställt i frityrkorgen så jag vet inte vad hon har för planer för kvällen faktiskt....

Av Cilla - 23 december 2008 15:25

till oss själva, röd och fin 500 kubik. En fyrhjuling! Yes, äntligen! Belle och jag tog en liten provtur och sen tog Håkan över och han är borta än...

Av Cilla - 23 december 2008 10:21

 Två av Håkans tatueringar har få lie mera liv,färg alltså. Sjöjungfrun är klar men draken ska få kroppen grön så småningom. De är nygjorda och vaselin på så de blänker lite.

Av Cilla - 23 december 2008 10:10

Är det bra att ha,speciellt när det är lite läskigt på tvn. Tomten har blivit kidnappad i julkalendern tydligen...

Av Cilla - 21 december 2008 15:45

på fölisarna som nu har blivt sju månader. Det innebär att vi har börjat skilja dem från sina mammor några timmar på natten nu. Honey och Sonny står då i samma box (stor box) och lilla Honey tycker nog inte att det är sååå kul att campera ihop med en bråkig STOR hingstgrabb som biter och puttar på henne hela tiden. Men förhoppningsvis så har hon hittat en ny matte( håller tummarna) långt ner i Tomelilla och ska väl få flytta dit om nån månad så då slipper hon honom.

Av Cilla - 20 december 2008 18:15

Precis som i reklamen, hallelula moment, kors i taket och allt det där..Börjar faktiskt tro att det finns hopp för mänskligheten eller hästligheten kanske det heter. Till alla er som dagligen står och mockar hästskit åt icke renliga hästar, hästar som våran lilla Zanna som använder sin box som löpbana och mal ner all sin skit,urin,spån och hö i en enda röra och inte lämnar kvar något större än en enkrona. Ge inte upp, ty idag har jag skådat ljuset. 


Eftersom det var lite skumt i boxen imorse när jag mockade så tyckte jag först att det var katten Meja som satt i hörnet och jagade möss men när jag kom närmare så såg jag, Zanna hade lämnat en skithög helt ORÖRD, det var bara att skopa upp den och det förkortade säkert tiden i stallet med minst tio minuter. Det behövs inte mycke för att jag ska bli glad ibland....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards