Alla inlägg under mars 2010

Av Cilla - 27 mars 2010 18:42

med selleri...

Beach 2010 närmar sig med stormsteg så det går ju liksom inte att sitta å käka chips och dipp på kvällarna. Brukar göra morots och gurkstavar som snacks men när jag va på affären idag så hittade jag selleri...Har aldrig ätit selleri kom jag på,men det ser ju så krispigt gott ut och jag är ju absolut inte kräsen så jag köpte väl en bukett.  Sköljde den, gjorde stavar och dippade den i keselladipp. WTF    Selleri smakar ju skiiit! Det går VERKLIGEN inte lika bra med selleri..

  


Köpte en annan sak idag åxå...men säg ingenting till min mormor för hon ALDRIG skulle förlåta mig   

Min dotters favoriträtt är raggmunkar...japp, ni hörde rätt. Hon skulle inte äta en pannkaka ens under pistolhot, men raggmunkar det är det är bra skit det sörrni. Jag hittade en hink med raggmunksmix på Ica och eftersom Håkan och Belle är ensamma hemma imorrn så köpte jag den....raggmunksmix....  

Förlåt mormor. Provstekte en och Belle spottade och svor som en gammal sjöbuse...den smakade INTE som raggmunkarna på dagis. Varsego Nelly och Biffen...en hink med raggmunksmix är serverad.

  




Av Cilla - 25 mars 2010 22:21

 Kolla in resten av sortimentet med Ed Hardy drinks...

http://www.edhardybeverages.com/products.html

Av Cilla - 25 mars 2010 19:13

Bara för att man är förkyld så innebär ju det inte att man ska ta det lungt...eller?  Började dagen kl 06.30 som vanlig med att ta ut hästarna och sen blev det en kaffekopp. Efter en kaffet så va klockan 07.45  och då så drog Belle å jag till Sunne för ombesiktning av Suzuki Balenon som snälla Matti lagade ljuset på så sent i går kväll. Det gick bra så nu går han ett år till   

Handlade efter det och sen blev det hemfärd. In å bytte om till stallkläder och sen mockades det ut av bara faan för kl 11.00 kom min hovslagare Evy. Lotta var tyvärr INTE på solskenshumör idag dock.

 Evy har ju en ängels tålamod...det har INTE  jag tyvärr   Om ni tänker er att en hovslagare står och slår i små gulliga spik med en gulli liten hammare,på en snäll liten häst  med lackade små hovar så tror ni FETT fel kan jag säga...för när Evy och jag skor Lotta  så snackar vi HARD CORE skoning!!! Det är med livet som insats...blod, svett och tårar är en underdrift!!!  Evy säger att jag är hennes MEST engagerade hästägare.Det är ett fint ord för.. du är en idiot som med uppenbara självmordstendenser,  som helt frivilligt lyfter upp 600 kg häst... som i REN jävla dumhet,stönighet  låter sig kastas som en vante av ett Lotta monster trots bättre vetande. Jag håller alltså i hoven..hästen...som en blådåre och hon spikar för glatta livet...blodvite kan uppstå...men som tur är så är hon en tuff tjej Evylyn...å pricksäker...för än har hon inte spikat fast mej i en hov,eller slagit mig på fingrarna heller för den delen. När Lotta väl va klar så tog vi itur med min Sonny ponny...han va sååå duktig! Älskar min lilla hingstunge.

Efter det så blev det matlagning....ut i stallet igen...och vid 18.30 kom Belle å jag in igen. Dusch och kvällsmat för henne och sen sängen..Meeen även om dagen gått i 180 så är jag jävlit nöjd..såg bla en trana idag ( fick inte alls samma mordiska känslor för den som  jag får på sommaren..04.00..när de står utanför sovrums fönstret och vrålar) och så fick jag Ed Hardy vinflaskorna som vi beställt + min nya Ed Hardy bikini.. sen så hittade jag en URSNYGG ice thè flaska på ica i Sunne... vem är jag att gnälla då?

  

Av Cilla - 24 mars 2010 16:57

Belle ville ha tjejmys i eftermiddag. Lika bra att passa på när mamsen är sjuk å febrig så jag inte kan säga emot liksom. Vi tände värmeljus, poppade popcorn,gjorde hårinpackning,ansiktsmask och målade naglarna. Tyvärr envisades 5 åringen med att vilja lyssna på Linda Bengtzing hela tiden också...fatta att jag måste bli frisk igen..   Vet inte vart hon fått sin musiksmak från...Markoolio å Bengtzing, det kan inte va nyttigt för nån.

    

Av Cilla - 23 mars 2010 10:45

Treo terrier är på semester..Nelly bulldog löper och det är lugnast ( och billigast) att Treo inte är hemma då och bråkar med 40 kg tyngre Biffen då. Min snälla syster Hanna och hennes man har därför FRIVILLIGT lovat att passa den förgrymmade terrier i en vecka. Redan efter fem minuter ångrade de sig bittert och ville väl lämna tillbaka honom men vi lyssnar inte på sånt inte    Han  blev ju så till sig i kalsongerna  när han kom till Lindfors och möttes av två ursöta  Jack Russelterrier brudar så att han började markera sitt nya revir omgående...han skvätte lite...eller jaaa..MYCKET..på Hannas o Ronnies skor,på gitarren,på kylskåpet,på biljardbordet och på  måååånga  fler ställen också tydligen.   

  


En fjortonårig inkontinent,tandlös,gråhårig terrier med storhetsvansinne och brun pullover som idag ska följa med Hanna till jobbet också. Min syster jobbar på ett dagis där man får ha med sig djur . Treo terrier på dagis...ja..mycket ska man höra. Undrar hur många barn  på det dagiset som kommer att ha bestående psykiska problem efter idag    Jag kan ju bara hoppas,om inte annat än för Hannas skull att Treo inte pissar på en och annan treåring, men jag har ju inte allt för stora förhoppningar tyvärr.

http://www.youtube.com/watch?v=o6X22__qP8U

Av Cilla - 20 mars 2010 17:31

fick dekaler idag. Svågern Ronnie har fixat dem och eftersom han är våran trogna valack så kom han och satte upp dem också ..med hjälp av sin fru Hanna då såklart  Mycket snyggt blev det!

Så här ser Ronnie ut när han jobbar...

Å resultatet talar väl för sig själv. Tack Molkoms Nyströms och Tobbe som designat .


Av Cilla - 19 mars 2010 20:18

Har äntligen fått tummen ur och beställt dessa tre av dessa  Ed Hardy skönheter ( två kommer in i sortimentet i slutet på april    129 :- st på systemet.

  

Av Cilla - 12 mars 2010 19:02

har varit på topp på Åsen idag. Det har varit ett fasligt trippande på tårna och krökande på nackarna  på de fyrbenta..vissa är ju mer fotogeniska än andra kanske....  Först ut har vi ju självklart Biffen, världens gladaste bulldog.

      

Han kan ALLT! Spela fotboll,åka skateboard ochsurfa i stora snöskyffeln..


Sen har vi lilla Lotta som sprang så vilt idag så hon blev halt...

   


Å sist....men ABSOLUT inte minst så har vi Sonny boy. Min vackra hingstunge som snart fyller två år

     

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23 24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards