Alla inlägg under maj 2008

Av Cilla - 31 maj 2008 21:23

Nu är båda fölungarna ute och jag har tänkt bli en människa igen. Ska bränna mysbyxorna och foppatofflorna,färga bort utväxten, plocka ögonbrynen, raka benen och piff och puff under armarna och sen ska jag ta en redig jävla grogg och slappna av. Det är över för denna gång men nu börjar betäckningarna istället.  Man kan ju alltid önska att märrarna tar sig på första språnget och man får ha semester i juli iallafall ( haha, har inte hänt på fyra år men önska går ju).


Lillkillen galopperar i fin pleasurestil på ridbanan och man ser verkligen skillnaden på kossehästen som var född för två veckor sen och den här. lite skrattretande faktiskt men han är supersöt och så grym med sina isblå ögon.

Av Cilla - 31 maj 2008 09:57

Håll i er nu! Han är ute!!!! En hingstunge föddes 23.30 i går kväll. En tovero med två BLÅ ögon. Håkan fick vara barnmorska då jag satt fast på jobbet och grina då inte en enda vikare gick att uppbringa.. Han var regält stor så Håkan fick hjälpa till och dra när han satt fast lite grann. Men nu har han kommit,äntligen så nu kan vi bara sitta här och vänta på guld,rökelse och myrra (så var det väl va?) Champange på kylning!!!

Av Cilla - 29 maj 2008 22:00

Zannas pappa Pablo Quixote är Isabelles älsklingshäst alla kategorier så när vi kom till Kristinehamn igår så var det bara att skynda sig att leta reda på killen så hon fick hälsa. Han gick faktiskt före mjukglass till och med. Hon synade honom ett tag sen böjde hon sig ner och så sa hon:

-Kolla mamma,Pablo har en jätte stor snoppe!

Hoppas hon inte nämner det på dagis..

Av Cilla - 29 maj 2008 21:49

 Så har tillbringar jag mina kvällar, glor på den lilla  monitorn. På nätterna ser jag bliden på tv i sovrummet. Jag vaknar en gång i timmen och kollar, har minnesbortfall och vet inte vad det är för veckodag längre... Sååååå trött på att vänta på föl nu, 18 dagar över idag.  Mjölken var vit i morse men man vet aldrig och så jobbar jag så klart lång helgen också.


Har galopperat lilla Lotta tre gånger ikväll, hon är så duktig. Miljarder mygg och lite kort ridbana till trots så gjorde hon det klockrent. Zanna fick också en genomkörare på banan och våra unghästar sköter sig hundra gånger bättre än vissa åldringar på den här gården. 17 åriga araber tex som vägrar att ha flughuva på sig och gapiga gamla märrar,skäms på er.

Av Cilla - 28 maj 2008 23:19

En liten idolbild till Erika som var här och tittade (på sin blivande lilla stjärna kanske) idag.

Av Cilla - 28 maj 2008 22:44

I går såg Håkan brunst på Jill så idag var det bara att köra till Kristinehamn och Quarter Hill ranch för betäckning. Docs Brilliant Son heter hingsten,som hade fullt upp idag eftersom han hade ett sto till där på besök. Vi lastade ur vid halv sex och vid sex så var det klart. Hästar är ju inte så kräsna med uppvaktning och förspel och sånt tjafs utan det är ju bara pang på. Nu får vi se hur länge hon blir kvar och Tari får kampera ihop med Pytte under tiden.


Treo terrier och Nelly bulldog planerar också att få smått tror jag, Nelly ska löpa snart och Treo är in love. Tänk att få en hel kull med rulldoggs,det skulle ju va ungefär lika kul som att bli överkörd av en dumpers eller nått.

Av Cilla - 25 maj 2008 21:18

Skulle till revisorn med deklarationen idag,det är ju dyrt med bensin så Lotta fick bli mitt transportmedel. Vi träffade på två mycket farliga containers hos grannen så mina gamla benmuskler fick bekänna färg. I tio minuter så prövade vi vem som var stönigast men jag vann. När vi kom fram till kyrkan var det asfalt och det var lite konstigt tyckte Lotta men traskade på ändå. Vid kyrkan mötte vi prästen och då pinnade hon på riktigt fort.

 Hemma hos revisorn fick hon träffa fjordingar och en tinker/halvblods kille, Fire som nog ska få bli hennes promenad kompis framöver. En katt kom fram och satte sig mellan Lottas ben och började stryka sig mot henne men hon rörde inte en fena, det är ändå bara andra gången som vi är ute HELT själva på äventyr och hon är så duktig.


Poca vaggar fram i sakta mak i hagen och tänker inte avslöja vad hon har i magen än på ett tag. 14 dagar över tiden idag men Håkan och hon joggade så fint in från hagen ikväll och mjölken är fortfarande blank och vattnig.....


 Grattis på morsdag till min mamma. Själv fick jag present, kaffe och smörgås på sängen som jag åt medans tre hundar glodde på mig med snålvattnet droppandes.

Av Cilla - 22 maj 2008 08:18

Måste bara sätta in en bild på Tari som nu har börjat likna sin hagsyster Jill mer och mer. Vart tog den söta lilla kossehästen vägen? Ingen som vet,ingen som vet...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards