Alla inlägg under maj 2010

Av Cilla - 27 maj 2010 10:08

Lilla Axel kom till världen tidigt i morse. Grattis Hanna och Ronnie till en söt liten pöjk. Nyströms familjen har utökats och Belle har fått en krusmin. Gud va kul! Ska så fort vi får åka och hälsa på underverket och snosa bäbislukt igen.

  

Av Cilla - 25 maj 2010 20:21

Min guldkund har varit hos mig igen. Min 65 åriga,ursköna böna   . Tre tatueringar på bara några månader och alla gjorda som 65 åring...det är RESPEKT det! Redan på fredag kommer hon in igen och bokar tid för den fjärde som jag ska rita ikväll och sen va det nån hästsko som va intressant.. Hon är fan min idol den kvinnan...jag hoppas att jag är lika cool som henne när jag är 65.

Dagens motiv: En ängel på överarmen

  

Av Cilla - 25 maj 2010 18:47

Belle älskar muffins    Bakade igår och var tvungen att pimpa dem lite.

  

Av Cilla - 25 maj 2010 18:35

Äntligen slipper vi hösilage släpandet! Alla hästarna har härmed kommit ut på sina sommarängar och äter gräs för glatta livet. Mina tre sagohästar är MYCKET nöjda meddelar de.

    

Håkans rödhåriga björnliga är också nöjda såklart  

Av Cilla - 22 maj 2010 22:40

Belle ska vara svan på sommarfesten på dagis   Hon ville  ha en vit klännig och igår så snubblade jag över en butik i forshaga som hade utförsäljning på alla kläder, 60%  på allt. Bröllops,bal och festklänningar.  Wiiee...jag hittade såååå mycket fint. Jag ringde till och med hem och frågade Håkan om vi inte skulle ta och gifta om oss så jag fick köpa mig en bröllopsklänning    Men det sket sig ju. Jag köpte iallafall den här till Belle, en riktig prinsessklänning i siden och tyll med insydda pärlor och rosor. Gissa om hon är nöjd!

  

Sen så hittade jag en till, en 50 tals klänning med prickar och blå tyll som underkjol. Sååå perfekt till henne.

  

Sen så slank det allt med en riktigt snygg till mig också   men den får ni kanske se nån annan gång.

Av Cilla - 22 maj 2010 22:17

Japp, nu  springer de på de evigt gröna ängarna. Efter lååång och trogen tjänst i två eländiga höstar,vintrar och vårar så kilade de vidare. Minneslund kommer att upprättas och gravöl kommer serveras.   De tog ner skylten..avled...kolade..somnade in..gick bort..stupade..förgicks i skärselden.

De ä döa...eller?  Håkan svär på att han såg demoner komma svävande ur röken när jag tände på dem   R.I.P mina kära raggisar   

  

Av Cilla - 20 maj 2010 20:12

Ut ur dimman, äntligen!    Den lilla,men ack så mäktiga förkylningsguden Snor, bestämde sig att för andra gången i vår försöka ta knäcken på mig. Lägg till lite  pollen allergi ( hur faaan man nu kan få det hux flux efter man fyllt....mmm...ja.... 25 år, är ju en gåta ) ovanpå det och där har ni min vecka. Vet faktiskt knappt va ja gjort,annat än bara överlevt. Tror bestämt att jag var på mormors födelsedagskalas iallafall ...kan ev ha varit på jobbet också...

Men idag så..slutade jobba vid nio, duschade och sen åkte jag till studion.    Solen sken satan och varmt och gött var det också. Efter första kunden kom Mia så vi tog lunch och pratade spännande projekt  Körde en underarm efter lunchen och sen var det dagishämtning. Skulle hem och sätta upp grabbarnas STORA sommarhage hade jag bestämt, men åska   och skyfall förstörde den planen ganska fett kan jag säga.

 Efter Belles nattning så klarnade det dock upp så jag frågade bulldogsen om de kände för en joggingrunda...YES! Trodde det skulle bli extremt hårt efter sex dagars uppehåll men det gick förvånandsvärt lätt faktiskt...Å va mycke det har hänt i skogen på en vecka, grönt å fint...blommor och knoppar överallt på blåbär och lingonriset. Gött..I´m back!  

Av Cilla - 15 maj 2010 10:18

Världens bästa mormor fyller 80 år idag   . Grattis till den underbaraste,snällaste och omtänksammaste människan som finns!

Detta innebär kalas, god mat ,bätterklädd hagförsinger(läs Nyström står på huvve i garderoben och dammar av nått uråldrigt) och mycket skratt!

Tack snälla Madde som ställer upp så jag får ledigt ett tag!  



Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards