Alla inlägg under juli 2012

Av Cilla - 29 juli 2012 00:22

Jerry Williams är kult...så ä det bara!! Jag minns när han spelade i hagforsparken när jag var ung..han var och förblir rock n roll!! I onsdags fick jag gå se honom igen,i sunne denna gång. Så jävla fit för att va 70 år liksom...och jag var faaan bland de yngre i publiken!

 

Saknade några låtar bara men jag förstår att de inte funkar live... Working class hero, Personal Jesus

och den här..


Av Cilla - 28 juli 2012 21:28

Blev såå sugen på kräftor i söndags...tyvärr gick det ju bara att få tag på otäcka sumpkräftor på Ica men tillbehören kan man ju lägga ner sig på. Tog en tur i skogen och plocka lite kantareller...så här mycke typ

 

som jag smörstekte. Gjorde sen en pajdeg...typ 3 dl mjöl,150 g smör och en skvätt vatten....men slå upp det i kokboken för ja minns int. Sen i med kantarellerna och 3 dl västerbottensost i skalet och sen en äggstanning på det. 3 ägg och en skvätt mjölk, salt ,peppar och MASSA färsk persilja, sen in i ugnen,nedersta falsen på 200 grader i ca 40 minuter. Låt den svalna lite innan servering.

Sen gjorde jag tomatsallad....fiiiina,hårda,små,smakrika plommontomater i delar som får ligga i flingsalt i en kvart och dra. Sen MYCKE färsk basilika,mosarellaost,avokado,salt,peppar,olivolja

och lite vitvinsvinäger som man mixar ihop.

 

Sååååå jävla gött. Ett vitlöksbröd till detta och kräftorna kan smaka lite sump....skit samma.   

 


Av Cilla - 28 juli 2012 21:02

Tog tre dagars ledigt från studion förra veckan och så drog jag och Belle ner till storstan en sväng. Min syster Jennie följde åxå med och vi fick bo hos min bror Ola och hans tjej Betty i Nacka strand.

Vi drog på Skansen och Grönan på fredan..

         

Ett mycket trevligt besök....ännu en syster,Helena och hennes syster,Jessica kom på besök på fredag kväll och vi åt,drack och skrattade gott.

På lördag åkte vi till hagaparken och gick på fjärilshuset.

   

Det va väl trevligt om jag inte hade haft fler fjärilar hemma i myggtältet...och där får man inte finnar heller pga luftfukigheten   . Belle var nöjd och glad med sin minisemester och på lördag eftermidda så drog vi hem till Åsen igen. Vissa hade saknat oss..

 

Av Cilla - 6 juli 2012 14:59

Fyy satan...jag tyckte det va ångest när jag skulle börja spackla Håkans amazon, men om den va hemsk då...gissa om den va MASSIV när  jag skulle börja göra rulltårta på min älskade Mustang   . Jorösåattsööö!!

 


Jaja..Lunkan har iallafall svetsat igen alla små hål i golvet(inga rosthål...ABSOLUT inte och tack för det) som har uppkommit av att det va nån som tyckte det va göööööörsmart att SKRUVA fast filtmattan rätt igenom golvet liksom  ...

 

Sen så har Håkan målat HELA kupén med ca-primer. Nu ska tätningsmassan in,sen målning igen och sen ljuddämpar mattorna och det nya innertaket.  Jag har YTTERST dåligt samvete för att jag inte gör mer själv ska ni veta...men nån måste ju jobba och va i studion åxå....men kunde jag dela på mig så vore det ju enkelt. 


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards