Alla inlägg under maj 2009

Av Cilla - 31 maj 2009 22:51

Uuuhh,ja måste va världens bästa morsa....iallafall om man ska räkna till

presenterna...Tack,tack å tack igen...fick 200 tatuerings nålar,nya färger,silicongrepp,ny sprayflaska,och en hel flaska detol (bara tatueringsgrejer).


Grattis till min mamma Birgitta idag åxå!!

Av Cilla - 31 maj 2009 22:28

Några minuter efter att jag tog bilden bet hon Håkan i näsan för att han retade henne....haha!

Av Cilla - 31 maj 2009 22:15

Sommaren har kommit! Äntligen, men Belle hade fått ett nytt regnställ i fredags och det måste ju provas...man vet ju aldrig om det är bra kvalite! Håkan fick sätta på vattenspridaren så hon fick prova så de höll måttet,å det gjorde de ju som tur var!


När det är varmt så är det ju grillväder och då kommer kocken fram i Håkan. Till lunch serverade han fläskfile och grillade potaisar och morötter och midda blev det trerätters....Belle åt falukorv,jag åt lax och Håkan revbensspjäll, allt grillat så klart!

Av Cilla - 29 maj 2009 22:03

Va på tatueringsmässa i Karlstad i dag. Inte mycket folk va det så det fanns ju lediga tatuerare....ajda! Kunde inte motstå ett litet spindelnät på armbågen. Satan va ont det gjorde da!! Men både jag och Matte blev nöjda så... Håkan var helnöjd med att jag hade ont så han va tvungen att ta kort.

Av Cilla - 27 maj 2009 14:39

Jag har köpt mig en ny mobil...en Nokia 5800 xpress music eller nått. Nu ska jag bara försöka lära mig den också. Håkan har en likadan sen förut så han har ju visat mig lite och nu vet jag precis hur min mormor kände sig när jag försökte lära henne att spela in svensktoppen på band från radion...Det gick helt enkelt inte. Shit va avancerat det ska VA!!! Pekskärmar å pinnar att peka på skärmen med(undrar va länge jag har den kvar). Det är mer minne i telefonen än va vi hade i våran förra dator.Det finns program att ladda hem till den så att telefonen lär sig hur du sover så att den kan väcka dig när du nästan ä vaken,man kan koppla den till tvn,det går att använda den som mp3,facebook osv,osv. Helt jävla vansinnigt. Jag var mest irriterad över att jag inte kunde hitta några smileys i den. Håkan frågade mig bara för nån månad sen vad det var för konstiga prickar och streck som folk skickar till honom...Men jag använder smileys jämt.


Satt och tittade i ett gammalt fotoalbum förut och fick syn på min första mobil. Den låg på bordet på ett kort och brevid satt min kattunge Herman och de var fan lika stora! Fast telefonen vägde mer..Tror det var en nokia det med och den hade varken display eller kamera och knapparna var stora som nonstop men den funkade,iallafall tills jag blev skitfull en kväll och tappade den i toan. Detta är väl ca 15 år sen men jag minns ju även min pappas gamla mobil som tog upp halva bilen. Många telefoner har jag haft sen dess och åtminstone två till har jag dränkt men inte i toan då utan i hästarnas vatten hinkar. Annars tycker jag att alkolås på mobiler vore ett utmärkt tillval... När jag måste blunda med ett öga för att se tangenterna så har det redan gått för långt i regel och när jag börjar citera låttexter så är det HELT kört....;-) ( översättning till Håkan på den smileyn är: Ett blinkande öga och en glad mun da!)

Av Cilla - 26 maj 2009 11:14

Vissa töser på gården kan inte sköta sig( läs Håkans rödhåriga monster)så idag har Zanna och Lotta husarrest. De går ju på grönbete annars och är ute dygnet runt, men i morse vid halv sex så väcktes jag att ett jävla vrålande och gnäggande. Zanna,Poca och Lotta hade rivit sin eltråd och stod nu och brunstpissade vid Taris och fölungens  hage. Tack gode gud att Sonny (hingsten) går längre bort..Gick upp och fångade in brudsen och lagade hagen. En timme senare hör jag samma vrål och när jag tittar ut står Zanna återigen på utsidan och beter sig. Nu får Lotta och hon stå inne nån timme så jag får fixa strömmen till en annan hage. Skithästar!

Av Cilla - 25 maj 2009 18:14

En cowgirl pinuppa,eller pinutta som Belle säger,gjorde jag på Håkans ben igår. Har tänkt att hela vaden ska ha westerntema och han har hittat hur många motiv som helst nu.

Själv har jag stängslat in två hektar i dag med nytatuerad högerarm och det var INTE trevlig kan jag säga men det gick.

Av Cilla - 23 maj 2009 22:52

och en blomma till på handleden fick det bli idag för att bygga ut helarmen. Tack snälla Ray återigen!  Blev helnöjd som vanligt. Nu är det bara lite cherryblossoms och skuggor kvar så är den KLAR!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards