Direktlänk till inlägg 27 maj 2009

Telefon.

Av Cilla - 27 maj 2009 14:39

Jag har köpt mig en ny mobil...en Nokia 5800 xpress music eller nått. Nu ska jag bara försöka lära mig den också. Håkan har en likadan sen förut så han har ju visat mig lite och nu vet jag precis hur min mormor kände sig när jag försökte lära henne att spela in svensktoppen på band från radion...Det gick helt enkelt inte. Shit va avancerat det ska VA!!! Pekskärmar å pinnar att peka på skärmen med(undrar va länge jag har den kvar). Det är mer minne i telefonen än va vi hade i våran förra dator.Det finns program att ladda hem till den så att telefonen lär sig hur du sover så att den kan väcka dig när du nästan ä vaken,man kan koppla den till tvn,det går att använda den som mp3,facebook osv,osv. Helt jävla vansinnigt. Jag var mest irriterad över att jag inte kunde hitta några smileys i den. Håkan frågade mig bara för nån månad sen vad det var för konstiga prickar och streck som folk skickar till honom...Men jag använder smileys jämt.


Satt och tittade i ett gammalt fotoalbum förut och fick syn på min första mobil. Den låg på bordet på ett kort och brevid satt min kattunge Herman och de var fan lika stora! Fast telefonen vägde mer..Tror det var en nokia det med och den hade varken display eller kamera och knapparna var stora som nonstop men den funkade,iallafall tills jag blev skitfull en kväll och tappade den i toan. Detta är väl ca 15 år sen men jag minns ju även min pappas gamla mobil som tog upp halva bilen. Många telefoner har jag haft sen dess och åtminstone två till har jag dränkt men inte i toan då utan i hästarnas vatten hinkar. Annars tycker jag att alkolås på mobiler vore ett utmärkt tillval... När jag måste blunda med ett öga för att se tangenterna så har det redan gått för långt i regel och när jag börjar citera låttexter så är det HELT kört....;-) ( översättning till Håkan på den smileyn är: Ett blinkande öga och en glad mun da!)

 
 
Ingen bild

Mia/Nyköping

28 maj 2009 13:08

TACK Cilla!!!
Du förgyller min dag...

 
Ingen bild

Cilla

28 maj 2009 16:06

Men gud,va snällt sagt! Tack själv Mia, du förgyllde just min...

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards