Alla inlägg under januari 2011

Av Cilla - 30 januari 2011 13:51

Du måste köpa ihjäl dig för att få kunna jobba ihjäl dig, du måste va som alla andra andra för att nån annan ska se dig....Hur många drömmar har du kvar när du fyllt 25,hur många stora planer,hur många vägar hem.....?


Dags att sadla en häst och galoppera till skallen blåser av.... tack för idag och fuck you!


Av Cilla - 21 januari 2011 23:45

Åhh,gissa om jag är nöjd! Vår gästtatuerare Nemo från Belgrad har förärat min kropp med en ny tatuering! Ohh my god va bra den blev! Kanske ska gå ut och yla en sväng   

  

Av Cilla - 20 januari 2011 20:46

-Gomorron barna!!

Det säger jag med en glad stämma varje morron när jag drar upp stalldörren. Spelar ingen roll om det är -35 och driv is eller om jag brutit benet på utsidan liksom..när jag öppnar den dörren på morgonen är jag glad. 10 minuter innan har jag förmodligen sparkat upp gubben ur sängen morrat åt både katter och hundar och föst 6 åringen ur bingen också. Hela familjen vet att det inte är nån större ide att prata med mig innan kaffe och att hästarna är ute  så de håller sig undan. Hundarna stryker efter väggarna, katterna avvaktar på tryggt avstånd och det är väl bara tuppen som törs sig på ett kuckeliku innan jag är människa.

  


Hästar har en sån otrolig positiv inverkan på oss människor...bara att snosa på en mjuk mule eller att lyssna till deras metodiska tuggande av höet kan räcka  långt. När man har levt länge  med dem och känner dem ut och in så är de svårslagna vänner och de får en alldeles speciell plats i hjärtat på en.

Pytte( mitt arabiska fullblod) och jag har ju spenderat 20 år ihop och min man har väl sagt nån gång att:

- Vad ska du med den där gamla valacken till,han är ju inte bra till nått...är det inte bättre att sälja den där?

Det säger han inte längre..för det gjorde jag snabbt klart för honom att får jag välja mellan dem två så åker Håkan fort som en avlöning! Utan att blinka!

Pytte och jag är oskiljaktiga till döden...så ärrä å så blir dä!

Jag hoppas att min lillebror förstår varför jag blir OERHÖRT provoserad när han skriver på fb att han ska äta hästbiff..man äter inte sånna här djur om man har andra val..även om jag vet att det kanske är dubbelmoral!

  


En annan sak med hästarna är att när jag har spenderat en halv månadslön på hö,spån,kraftfoder, mineraler,vaccinationer och diverse andra livsnödvändigheter som hästar måste ha så känns det bra...när jag dragit 3 hektar hage så att valkarna i händerna blöder och svetten lackar så är jag nöjd bara hästarna får äta gröngräs. När ryggen skriker efter nåd och armarna  är mjölksyretunga efter att ha verkat fem hästar så är det ingen big deal..det går över.När jag blir sparkad,avkastad,trampad på tårna,får ryggraden ihop tryckt efter ha bockat runt på unghästarna (eller Pytte) så tar jag det...det är ju smällar man får ta. Jag  har mockat hästskit i tjugo år(minst) å jag ser det faktiskt en som avkoppling,där i stallet tänker jag igenom livet liksom...meditation eller kalla det va fan som helst! Jag föredrar mina hästar framför de flesta människor faktiskt...eller det var väl orättvist kanske,när jag tänker efter så  föredrar jag nog talgjoxarna vid fågelbordet också framför de flesta människor menar jag.


En gammal kompis till mig skrev häromdan på fb att hon skulle ta bort sin 30 åriga angloarab Serenad. Vi red  ihop varje dag för typ 15 år sen då vi hade hästarna i samma stall. Så fort jag läste det så började tårarna trilla på mig och bara jag skriver det nu så börjar jag grina igen..Jag vet precis hur hon känner det,hjärtat går sönder hundra gånger om och plötsligt har man hur mycke jävla saltvatten som helst som bara sprutar ut ur ansiktet. Jag menar,jag har inte sett dem på hur länge som helst men sitter här och grinar för deras skull trots att man vet att det är helt rätt beslut. Han har haft ett bra liv och det är ju bättre att ta det nu innan han blir sjuk och det blir akut sj'lvklart...meen faan den dagen Pytte ska till de evigt gröna ängarna så har jag ingen aning om hur jag ska stå ut. Jag tänker på Petra imorrn och är INTE avundsjuk  


Petra skrev förresten till mig för nått år sen...hon hade en avkomma efter min varghybrid Tim som hon fick ta bort. Hon frågade liiite försiktigt om jag tyckte att hon var morbid och konstig när hon helt enkelt inte orkat gräva ner askan efter Kino (hunden) utan hade den kvar i ett skåp hemma för att hon ville ha nått av honom kvar. Jag svarade med ett skratt mitt i all bedrövelsen att vi kunde ta varandra i hand...jag har ju tre hundar i urnor stående i bokhyllan ja...Tanya,Tim och Taggen och det skiter jag i vad folk tycker ....som sagt taljoxarna är mig varmare om hjärtat och mycket trevligare än de flesta tvåbeningar jag möter på  

  

Min älskade Tim vilar här...  

  




Av Cilla - 19 januari 2011 20:05

Visst är barn härliga i all sin spontanitet och ärlighet...ibland iallafall. Det är ju inte så kul när de säger saker som man kanske inte planerat. Glömmer aldrig när min lillasyster va liten och sa till morfars syster:

-Mormor sa att hon tycker att du ser så gammal och sleten ut nu..å gråhårig!

Mormor höll ju på att sjunka genom golvet och jag vet faktiskt inte hur hon räddade upp det där.  


Min man var och handlade på Bergvik för några år sen,mycket folk stod i kassorna och brevid honom stod en familj bestående av mamma,pappa och ett barn på typ 6-7 år. Mamman böjer sig fram och ber barnet om en puss varpå ungen utbrister högt:

-Nähäru!! Jag såg nog att du pussade på pappas snopp i morse ja!

Hela jävla affären stannade av och mamman blev MER än röd i fejjan..  


Sen har ju barn så underbara ord och förklaringar på så mycket också...man borde ju verkligen skriva ner sånt där. Kommer man annars ihåg om tjugo år att de brukade säga :

I övergår istället för i förrgår

Kördpå istället för påkörd

Fiffi jättegay istället för Fifi Förgetmigej (Ett barnprogram)

Storytorytree istället för Toy Story 3 (Film) osv,osv.


Belle är ju fortfarande såpass liten(6 år) än att hon inte tycker att hennes föräldrar är en pain in the ass...eller ja..ibland da kanske. Borstade just håret på henne och hon har ett hår som hästtagel ska tilläggas och som vanligt var det världskrig.  Tårarna sprutade och små fötter stampade argt i golvet. När vi till slut var klara och håret va flätat snyftar hon ynkligt:

-Mamma...jag har att ett hårömt liv ja..  


I lördags så gick det en propp.. hela huset blev kolsvart och Håkan fick ge sig ut för att byta säkring.  När strömmen kom tillbaka så var Belle så klart nöjd igen så hon säger:

-Jaharu mamma,pappa han är att som Byggare Bob han!  Kan ALLT!  


På tisdag morgon när Håkan och Belle skulle åka till skolan så var det snor halt...såå snipp snapp satt de fast i en snödriva med bilen. Inget allvarligt men Håkan fick ju ut och skotta undan snö och sanda så det tog ju lite tid. Belle öppnar dörren och utbrister:

-Nej pappa,dä här går int! Ta telefonen och ring till mamma nu så kommer hon och ordnar upp det här!  








Av Cilla - 15 januari 2011 19:42

http://www.vf.se/nyheter/allman/forsta-vargjaktdagens-facit-i-fjol-nio-i-ar-noll

Så jävla gött åt dem att de inte fick skjuta några vargar idag!  Hoppas det blir snö och 35 grader kallt åt jägarsvinen imorrn så de fryser pitten av sig!

  

Av Cilla - 13 januari 2011 20:30

Igår när min man och jag satt och drack vårt morronkaffe ihop så sa han plötsligt.

-Dööh (jag tror faan inte ens att han kommer ihåg va jag heter efter 15 år alltså)...kan du inte försöka  låta bli att reta upp en massa vargjägare i år?

-Va? Jag retar väl aldrig upp nån!  

-Mmmhö..snälla! muttrar han.

-Man kan inte bete sig hur som helst när man har eget företag vettu,man får tänka sig för! fortsätter han.

Nu går jag upp i varv.

-Men va FAN...om de bara kunde begripa vad de gör!!! Utrotar våra egna rovdjur men du kan ge dig FAAAN på att hälften av dem sitter och grinar till "Bli tigerfadder" reklamen!!! följt av mååååånga svordomar

-Igår skrev jag att släppa ut flera tusen vargHATARE i skogen för att skjuta(skadskjuta) 20 stycken vargar var jämförbart med att släppa in alla jävla pedofiler i skolorna för att ta hand om våra barn, i nån grupp på fb...(jaja,jag kanske tog i lite meen..)

-Jaha..du har redan börjat alltså? han tittar trött på mig.

-Nja,nej..jag ska ge mig...jag LOVAR!


För eftersom jag ÄLSKAR och alltid har älskat när folk talar om för mig vad jag ska göra så tänker jag alltså INTE reta upp några fler varg jägare i år da! Jag tänker tex inte säga något om:

 Att de skjuter sämre än halvblinda hönor..

Att de är inavlade och har fått i sig från bröstmjölken (ammade fram till 6 års ålder åxå antagligen) att gråben är det absolut största hotet mot mänskligheten nånsin..

Att de måste importera sina "honor" från polen eller thailand för att få sig ett skjut själva..

Att de har skjörbjugg efter att ha tuggat rökt älghjärta hela livet..

Att de runkar till "Allt om Jakt" framför sina uppspikade rådjurshorn..

Att deras TJUGO senaste hundar alla hetat Laika oavsett kön..

Att de går runt i sina camokläder och keps ÅRET om och tvättar dem VÄLDIGT sällan,men tycker det är manligt att lukta lurk..

Att de en "jaktbil" med hartassar i framrutan, blodstänk på flaket och Eddie Medusa i kasettspelaren och som de kallar Beda..

Att de är vidriga jävla djurplågare med ärtor till hjärnor..

INGET av det här tänker jag säga..till NÅN..jag lovar..  

  





Av Cilla - 12 januari 2011 14:03

VEM har pinkat på mammas skoteroverall?

Ja..den frågan kanske man inte hör i varje hem så ofta,eller?

Men det kan ju bero på att inte alla väljer att bo ihop med vare sig den här killen...

eller de här två djupingarna..

Kanske inte umgås dagligen med kattuslingarna Meja och Björn heller

 eller tycker det är HELT normalt att gå ikring med en tupp på axeln.. 

och slutligen inte har sex stycken sånna här skräpandes på gården..

Det enda jag vet med säkerhet är att det INTE va den här grabben ..för honom har jag inte sett på flera månader..

   

Eller nej föresten,jag kan ju,utan att skryta, säga att min näsa är sååå förfinad att jag faktiskt kan känna skillnad på hundkiss,kattkiss,hästkiss och..öööh tuppkiss..så jag VET att det var någon av de tre översta kräken faktiskt!


-Nå,vem var det nu som pinkade på skoteroverallen?

-Men mamma,säger en fjäskande Nelly (den vita tjocka bulldogen med en juckande terrier på ryggen), jag skulle ALDRIG kissa på inne. Jag lyfter ju inte ens på benet å kan inte kissa så högt upp heller. 

 Hon fortsätter lite förnärmat:

-Jag är ju faktiskt en dam,det enda jag skulle kunna sträcka mig till är ju att lägga en kabel i höförrådet eller i nån av de nymockade hästboxarna liksom...men kissa på skoteroverallen..my god..jag är väl ingen barbar heller!


-Det va han,det va han,det va han! gapar den döva,halvblinda terriern Treo och pekar på Biffen (bulldogen med frisyren).


-Du gjorde det först,din gamla tandlösa nakenråtta! morrar Biffen


-TYST! Så ni menar att två av tre hundkräk...som jag för övrigt jobbar hårt för att försörja...köper DYR hundmat åt..UTAN vete och korn i så att ni loppälsar inte ska klia er i era känsliga,sönderavlade öron och arslen....och INTE ska få njursvikt å skrumplever innan ni är 6 år av...ja inte du Treo,du är ju redan 376 år så du väl antagligen konservarad å klar redan,..förresten som du luktar så är du väl redan DÖD!  och där tar jag lite luft en sväng också..

-Ni två har alltså pinkat på min skoteroverall...VET ni hur länge det tar för en skoteroverall att torka efter tvätt i ett gistet gammalt hus utan torktumlare???? - Ska det behöva va på det här viset,VAVAVAVA???Satans otackamma kräk är va ni ä! Vrålar jag allt va jag orkar.

Nelly rycker mig i byxbenet...

-Mamma,mamma..kan du släppa ut mig? Jag måste ut och bajja!


          

Av Cilla - 12 januari 2011 11:19

Fick mina nya stövlar idag  Jo,jag vet att jag är MINST ett år efter alla andra med overknee men om det är nån tröst för alla modemedvetna "dagens outfit" bloggare så ska ni veta att när det väl kommit till Förby, så stannar det i Förby! Här slit å slängs det inte kläder och skor inte...sååå nästa årtionde det blir inne med overknees stövlar då är jag FÖRST..för att dessa fortfarande ligger och skräpar på nån kattvind    Nu vet ni det..jag älskar ju skor,precis som alla andra fruntimmer I guess,men högklackat är relativt nytt för mig. Har ju ALLTID gått i mina cowboystövlar  lööööööve cowboystövlar...

  

men högre,smalare grejer är det lite svårt att gå i. Men jag tränar..

är ju 173 så jag gillar att komma upp lite högre än andra åxå   .


Så här ser mina nya overknee ut da alltså.

men man kan ju även ha dem underknee också,å då ser de ut så här..

Vääääldigt praktiskt tycker jag när kläder och skor har flera funktioner liksom. De är gjorda i nått stretchigt, mockaliknade tyg som drar till sig hundhår också  så om jag lägger dem på storumsgolvet och drar dem ut i hallen så ..vips,har vi ett par mukluks! PÖRFEKT!

     

På tal om kläder med flera funktioner så stickade min kära mamma en mössa till Belle i födelsedagspresent....en rosa,varm och skön mössa som Belle gillade väldigt mycke.

  


Den tvättade jag i förrgår... den var tydligen i ull...det bidde ingen mössa då..det bidde en bulldogg toffel, mycket praktiskt...fast nu skulle vi behöva tre till da kanske  

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards