Alla inlägg under oktober 2011

Av Cilla - 30 oktober 2011 18:43

http://www.nwt.se/hagfors/article992644.ece     Klicka på länken för att läsa artikeln!

Ja...som ja sa så skulle det ju bli mera efter Håkans fotoutställning (som för övrigt blev en succé) så vi kör väl så länge tyglarna håller  .

En liiiten bodyartmässa blev det alltså 4-5 november...i samarbete med ABF. Jessica och Emelie( mfl) är så otroligt duktiga på att fixa allt och resten löser vi väl eftersom I guess!   

Det blir alltså tatuering,piercing,dans,nagelstyling,smink,smycken
,barnaktiviteter,aloevera,kläder,mycke live musik och modevisning bla. Imorrn kommer artikeln i NWT och annonser och afficher sitter uppe! Välkommna till Hagfors gott folk..detta kan ni INTE missa!!

 

Bilden lånad ur NWT.

Av Cilla - 29 oktober 2011 23:41

Av Cilla - 29 oktober 2011 19:23

 

Av Cilla - 17 oktober 2011 20:40

Förra veckan(tror ja det va) såg jag på nyhetsmorgon. De pratade om att man skulle göra det lätt för sina barn att revoltera. Det är ju liksom inbyggt i den mänskliga naturen att bryta sig lös från sina föräldrar och gå sin egen väg.  En man sa att man skulle va så tråkig som möjligt, va en riktig "Svensson" liksom ,för att underlätta för sina barn när det är dags.  Hmmm...om vår dotter ska revoltera sig...huuuuuuaa!

Meeen hon gör sig inte bet hon inte...hon har redan börjat förstår ni!!! Idag fick jag en lapp som hon hade med sig hem, på den stod det:

-Glöm inte att Isabelle skall infinna sig i kyrkan 10.30 på söndag för att sjunga med kören under gudstjänsten.

WTF... Va händer???? Det hade  jag INTE väntat mig kan ja säga!!!! Meeen nu får de tatuerade dräggen så fint masa sig iväg på GUDSTJÄNST på sönda å lyssna på ett välsignat ord alltså.....ja jävlar...myck ska en hör inna öra ramler av!! Det ä va ja kallar en redig satans revolt iallafall!

 

VF

Av Cilla - 17 oktober 2011 19:46

Idag var min man i VF...ja...jag är ju också med på ett litet hörn faktiskt   

Klicka på länken nedan för att se en liten del av artikeln.

 http://www.vf.se/nyheter/hagfors/utstallning-pa-bara-skinnet

Bilden är saxad ur VF. 

Sååå stolt över honom   Vernissaget blev en SUCCÉ och ca 135 besökare kom under dagen.  Han fick så otroligt mycke beröm för sina fina bilder och gästutställaren Josefin hade sanslöst vackra tavlor med...jag vill faktiskt ha ALLIHOPA!! 


Nwt

Av Cilla - 14 oktober 2011 19:31

Klicka på länken nedan och se Håkan i dagens NWT   http://nwt.se/hagfors/article985302.ece

 Bilden är saxad ur Nwt. 

Imorrn är det vernissage och jag vet inte vem som är mest nervös...Håkan eller jag...

Av Cilla - 13 oktober 2011 13:00

Äntligen tyckte Lotta!

 

Slippa gå å gå och plocka gräs....det bränner kalorier det minsann, å det vill vi INTE! Det blir en kall vinter i år så då är det bättre att bara stå och trycka i sig maten på ett å samma ställe och på så sätt hinna lagra mer!

 OBS! Detta fotot har ABSOLUT inget med de fejkade utmärglings hästannonserna som ligger ute på facebook nu   och känner ni er lite spontant sugna på att ta en kryssning nu så kan jag säga att Lotta faktiskt INTE är sponsrad av Silja Line utan bara har vissa likheter med en finlandsfärja.

Biffen däremot blev inte lika förtjust idag när de vita 300 kg balarna kom till Åsen...

 

Han blev MYCKET förtvivlad vill jag nog påstå.

-MAMMMMAAAA!!! Bonnjäveln(ja...han svär som faan han åxå) hade tre hektar att ställa bolljävlarna på men tror du inte att han ställde en RAKT över min bengömma!!!Katastrof...de va ju precis lagomt dretiga och kletiga för att ta in på storumsmattan (med lugg) nu ju!!!


Av Cilla - 3 oktober 2011 10:47

Idag inleder jag del nr 4 i kursen " Hur du bäst sköter,respekterar och avgudar din (min) Mustang -67 (även kallad Tommy)".

Vi har ju redan gått igenom "Autosol-när,var,hur och alltid" och den lite mer avancerade "Hur man stänger en Mustangdörr på bästa sätt". Den senare verkar vara OTROLIGT svår att lära in faktiskt...så det får nog bli en uppföljning på den! Vi har även varit inne och nosat lite på "Mustangen(Tommy) har visst själ och känslor"  Där tog vi(jag)  upp det här med hur viktigt det är att han får stå i garaget så han inte blir blöt och kall,att man får gå ut och säga gonatt till sin pärla eller klappa (stryka) försiktigt på huven och säga snälla saker när han varit duktig....inget är konstigt med det!!!

Men idag alltså " Hur man borstar,alternativt slår av skorna INNAN man går in i bilen" ,studiematerial,borste och filttofflor ingår i kursen. Anledningen till just den här biten är att när jag dammsög pärlan igår kväll kl 22.30 så var det OTROLIGT mycket mer skräp,gräs och barr på höger sida (fram OCH bak) av bilen och så kan vi ju inte ha det! 

Nästa vecka tänkte jag gå igenom "Hur man bäst kör automatväxlad bil" (endast med Håkan) och "Är Mustangen nöjd så är frugan/mamma nöjd" där tar jag bla upp vikten av att köpa nya fina saker till bilen,såsom krom,fäljar,dashboards och annat trevligt (läs dyrt) som är viktigare än typ vinterkläder och leksaker.

Men det återkommer jag till nästa gång...nu ska jag gå och slänga Tommys handduk i tvätten och diska kaffemuggen!

P.S dessa kurser är INTE sponsrade av studieförbundet!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards