Direktlänk till inlägg 17 oktober 2011

Belle rebell!

Av Cilla - 17 oktober 2011 20:40

Förra veckan(tror ja det va) såg jag på nyhetsmorgon. De pratade om att man skulle göra det lätt för sina barn att revoltera. Det är ju liksom inbyggt i den mänskliga naturen att bryta sig lös från sina föräldrar och gå sin egen väg.  En man sa att man skulle va så tråkig som möjligt, va en riktig "Svensson" liksom ,för att underlätta för sina barn när det är dags.  Hmmm...om vår dotter ska revoltera sig...huuuuuuaa!

Meeen hon gör sig inte bet hon inte...hon har redan börjat förstår ni!!! Idag fick jag en lapp som hon hade med sig hem, på den stod det:

-Glöm inte att Isabelle skall infinna sig i kyrkan 10.30 på söndag för att sjunga med kören under gudstjänsten.

WTF... Va händer???? Det hade  jag INTE väntat mig kan ja säga!!!! Meeen nu får de tatuerade dräggen så fint masa sig iväg på GUDSTJÄNST på sönda å lyssna på ett välsignat ord alltså.....ja jävlar...myck ska en hör inna öra ramler av!! Det ä va ja kallar en redig satans revolt iallafall!

 

 
 
alexandra

alexandra

19 oktober 2011 09:26

Ja, revoltera gör de utan att man behöver underlätta. :) Det har mina oxå gjort utan att jag är "svensson".
Och du - Även min dotter heter Isabelle.
Och JA med den stavningen. Lite roligt. Eller hur? Kram från ett höstblåsigt Falkenberg

http://alexandrasdesign.bloggagratis.se

Cilla

19 oktober 2011 20:19

:) jooo,de gör väl det. Kram

 
lilo

lilo

21 oktober 2011 22:41

Det var som tusan! har hon kanske fått lite av gammelfarfars musikaliska öra? Kyrkan är ju ingen dålig startplats att sjunga ut på;-)

http://Älskar din blogg!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards