Alla inlägg under juni 2014

Av Cilla - 27 juni 2014 21:15

Jag är en sakletare...en loppistok...en samlare...en pysselmaja...men vissa saker måste växa fram med tiden liksom. En ram här, slitna nothäften där, en ankare som målas mattsvart (va annars), ett kors av pärlor, rostig taggtråd som blir ett hjärta, en skatfjäder, en rådjursskalle, ett rött silkesband, ett rostigt nyckelhål.....och helt plötsligt så har jag alla delarna till mitt"konstverk". Det kan ta ett år...men vissa saker måste jag ruva på :)

Av Cilla - 19 juni 2014 18:46

Telefonen ringer när vi åker hem från fritids
- Kan du svara, ber jag Belle.
Hon tar luren....
-Hej pappa! Ja, mamma kan inte svara...HON HAR EN KYCKLING I BEHÅN! Å vet du?? Hon hämta mig på fritids med en kyckling i behån!!!

Jag vet faktiskt inte ens varför hon är chockad..kopparödlor i fickorna, skator i kaninburen eller kycklingar i behån liksom. ..det är väl ingen big deal! Sånt händer här minst en gång i veckan...

Fast just fåglar(en ödla får va med på ett hörn också) har det väl handlat mycke om idag kanske.
Varje morgon när vi går upp får vi som vanligt kolla i kaninburen...där kryper det nämligen in en skata flera gånger om dan för att sno Prickens mat. Hon kan krypa in men inte ut så jag måste lyfta på locket ett antal gånger per dag för att hon ska flyga iväg. Efter det tänkte jag lägga mig i sängen igen å dricka kaffe å titta på ett bilprogram....ja...jag skulle va ledig för å städa hemma idag så jag tänkte lyxa till det liksom. Hann preciiiiis slå ner arslet så ringde telefon. Felringning...sen ringde det igen....jobbet...sen fick jag ett sms från grannen.
-Är du hemma?? Ödlefan har rymt! Vart gömmer sig sånadär??

Hade jag varit en vanlig människa så hade jag väl blivit chockad men som sagt...här i Förby är inget som det ska så jag tömde upp kaffe i resemuggen och borstade tänderna för att åka å leta skäggagam ( ödla). På väg ut till bilen ringde dock grannen som då hade lokaliserat djuret och jag hamnade i hönshuset istället. Agda 3 ligger på ägg och ett började pipa igår så vi pratade lite....ägget å ja alltså.
Gick sen in för att fortsätta titta på bilprogramet...tappade bort kaffemuggen och tuppen följde efter och stod i hallen å gol. Jajaja...fick väl gå upp å städa istället da!

Nyström ska städa...då ska det röjas å rivas ner böcker ur bokhyllor, fönstren ska torkas, måste hänga nya tavlor, elda upp gammal bråte, klä om en stol osv, osv. Så funkar ja..och när allt va som mest rörigt då börja hönsen gapa. Jag sprang ner till hönshuset och där visar det sig att "ägget" hade sparkat sig ur skalet och hamnat utanför redet. Iskall och livlös låg han där och hönan bara glodde på honom. Kycklingar är ju blöta när de föds och blir snabbt nerkylda å dör om de inte får värme. Jag lyfte upp honom och såg ett ynkligt livstecken. Vart är det varmt...i behån( min mamma har faktiskt åxå gått runt med fjäderfän i behån)! Sagt å gjort...han spenderade nåra timmar där...torkade...kvittrade...följde med till fritids....och blev en livskraftig liten krabat som sen kunde återvända till sin riktiga morsa...ingen big deal liksom.
Trevlig midsommar på er önskar vi i Förby...var rädda om de små å oskyldiga!

Av Cilla - 12 juni 2014 09:05

Belle slutar 3 an idag...vart tog åren vägen?

Av Cilla - 10 juni 2014 21:32

Första doppet för i år...Belle, Biffen å jag drog till Visten å bada. Sen tvätta vi Mustangen... sen kom visst Pippi på besök ?

Av Cilla - 6 juni 2014 20:57

Josefin har målat om disken i studion. Hon gjorde som alltid ett superjobb!!!! Den tjejen är så duktig! Dock överträffade hon sig själv denna gång om jag får säga det själv ? I all hemlighet så har hon målat dit min gullegris Biffen i en guldram! Blev ju gråtfärdig?

Av Cilla - 3 juni 2014 08:37

Blev så glad imorse att jag skrek rakt ut!
-En korre!!!
Har inte sett en ekorre på länge....inte sen vi hade Tim...han älskade att jaga ekorrar upp i träden så han skällde alltid när han såg en.
Nu hoppade en liten rödtott in bakom jasminbusken...blev så lycklig!
Älskar djur och jag har alltid haft djur omkring mig....min dotter har också haft privilegiet att omges av djur och lärt sig att alltid behandla dem med respekt och kärlek. Hamnar det en humla i poolen så sitter vi med den tills den torkar och kan flyga iväg liksom!
Just därför blir jag så FRUKTANSVÄRT förtvivlad de senaste dagarna över så ofattbart elaka människor kan vara...så vidrigt så tårarna bara trillar när man får läsa att några slog ihjäl lilla Tindra....ett en veckas shetlandsföl...i en park...med påkar. Eller när enäldre  man kom på några män i tjugoårsåldern i full fart med att skära av fötterna på små nyckläckta andungar vid en damm.....och igår hittades en hundvalp uppbränd fem meter från en stor grillplats. Hjärtat går sönder....HUR kan man göra nått sånt????? Försvarslösa djur...dessutom nykläckta till denna världen....tappar all tro på mänskligheten....om jag nu hade nån kvar sen förut....Hoppas det finns en speciell plats i helvetet för såna ynkliga kräk som gör sånt här...

Av Cilla - 3 juni 2014 08:14

Jeans kan man aldrig få för många av...jeans kan va dina bästa vänner men också dina värsta fiender. Jag älskar jeans och att ge bort/slänga ett par eller tre känns som en stor förlust/nederlag. Sååå det är bara att välja....ska de här få ett nytt hem på ett smalare arsle eller ska jag göra något åt mitt eget??!!!!

Av Cilla - 2 juni 2014 11:32

Obalans...inget är rätt....allt lutar...skevar. Har så många måsten...hjärnan går på högvarv....kroppen på lågvarv...orkar inte bry mig längre...orkar inte städa...ingen lust att laga mat.Rusar bara snabbare för att slippa se....slippa ta tag i skiten. Rastlösheten som ett gift i blodet...så många skyldigheter...inte många rättigheter...inga alls verkar det som. Så många som sliter å drar...så många som ska ha å ha...så lite som ges tillbaks..

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards