Alla inlägg under januari 2010

Av Cilla - 29 januari 2010 19:19

Min man tycker att jag är pungfixerad....jag vet inte vad han snackar om. Bara för att man reagerar om man ser tex en tjur eller en bagge i en hage med en stor hängpung...ja menar..de SYNS ju!!  Sen att man bara med en liten touch på ballarna kan sänka en vuxen karl i flera minuter är ju också facinerande.

 Jag har hört om en man som hade så stor pung att han var tvungen att köra den i skottkärran när han hade bråck...detta var ioförsig samme man som såg en kängrun i hagfors för x antal år sen och som även mötte en 10 kg humla i skogen en dag, så det KAN möjligtvis ha varit något överdrivet kanske...men ändå!   


Jag har ju varit med på åtskilliga hästkastreringar och min vetrinär tyckte väl att jag var lite väl hårdnackad när jag satt på knä och intresserat frågade om kniptängerna ( och där flyttade alla manliga läsare över handen till skrevet och började kvida) ,skalpellerna och hela proceduren allt medans häststackarna stod nerdrogade.

  


Igår så var jag och min vännina på Coop Bergvik och handlade, i charkdisken hittade jag lammtestiklar.   Små pluttiga kulor som låg uppradade i de svarta förpackningarna...när jag tittade längre in så fann jag en som det var en pung i på 462 g!!! What the fuck! Vad är det för ett jävla lamm???? Hette han John i förnamn och Holmes i efternamn eller??  Inte ens mina hingstar på 300 kg hade sånna kulor!! Madde och jag skrattade så vi höll på att dö och jag var bara TVUNGEN att ta kort på dem. Kvinnan i charken tittade surt på oss men det gick inte att låta bli....sen börjar man ju fundera liksom..vem köper ett par ballar? Hur tillagar man dem? VAD äter man till? De var ju billiga...bara 18 spänn för ett halv kilo pung.

-Vad blir det till kvällsmat älskling?

- Ja, det är ju onsdag så det blir pungpaj!   


Av Cilla - 25 januari 2010 12:31

Känns som det är min man som borde skriva dagens blogg egentligen, men eftersom han inte gillar att skriva så får jag väl ta mitt ansvar för kommande generationer....


Fick en inbjudan på facebook igår om att gå med i en grupp ( på fb  finns det grupper för ALLT, om du så har tånludd eller är rädd för Anna Skipper tex) som hette "21 anledningar att dejta en hästtjej". Jag  tryckte bort den direkt eftersom jag 1: HATAR ordet dejta... Det finns INGEN  vettig hagförsing, mig veterligen som NÅNSIN har DEJTAT nån ( finns väl kanske ingen vettig hagförsing heller  da   när man tänker efter ) .Vem faaan dejtar? Vad gör man då? Herregud, sånt tjafs höll man inte på med på min tid inte...då gick man till Folkets hus,dretfull och träffade  nån och sen flytta man ihop liksom...inte så jävla avancerat.  2: Jag tror ärligt inte att det finns en( än mindre 21) anledning(ar) till att beblanda sig med hästfolk.....Vi är faktiskt inte riktigt kloka! 

 Efter att ha tillbringat 5 timmar!!!!!! Alltså från 07.00 i morse till 12.00  i -10 grader med snö till knäna, utan så mycket som en kaffekopp, reparerandes hagen som våra SÖTA hästar så vänligt rev ner TVÅ gånger i går så inser jag ju att det är allvarliga fel på hästmänniskor. Jag har dragit 600 m ny tråd,skruvat ur 75 gamla isalatorer och bytt ut dem mot nya. Försökt komma på lösningar för avbrutna tryckimpregnerade stolpar ( inte HELT lätt att spetta nya hål nu direkt) samt dragit ny el från aggregatet till hagen. Allt medans fyra ursura hästkräk stått i stallet och stampat och gnäggat för de inte fått gått ut kl 7 som vanligt. Ibland är det lätt att hålla sig för skratt.....

Så om du är singel och träffar en trevlig hästmänniska på krogen....ta då jackan och dra istället! Så långt det bara går! Men trotsar du mitt råd så kan du vara SÄKER på att snart står du där....med hästskit upp till knäna.. med ständigt värkande muskler...och MYCKET att göra på "fritiden".

  


21 anledningar till att inte dejta en hästmänniska:

1. Vi har alltid valkiga händer, skitiga naglar och antagligen större biceps än dig.

2. Vi luktar häst nästan jämt.

3. Vi har hö i jackor,byxor,skorna och i telefonen..det kommer du också ha snart.

4. Din bil kommer snart att vara fylld av spån, hö...och hästskit.

5.Din sportbilsdröm kan du fetglömma...hästmänniskan ska ha en bil som kan dra hästtransporten.

6. Helgerna tillbringas i bilen hämtandes hö,spån,halm eller nått annat livsnödvändigt.

7.  Halva semestern tillbringas i bilen...med hästtransport efter, åkandes på tävlingar eller betäckningar,ultraljud osv.

8. Andra halvan av semester tillbringas hemma, förlösandes föl,vaktandes föl eller görandes nya hagar.

9. Vinterhalvåret kan du glömma ALL social kontakt med omvärlden...hästar som ska tas ut,mockas åt, serveras lunch,vatten, kvällsmat osv..

10. Favorit uttrycket för hästmänniskan är: Ähh..har man en häst så kan man lika gärna ha två...och har man två så kan man lika gärna ha tre...osv tills vi helt plötsligt står där med 10 st.

11. Med anledning av ovanstående så kan du vara säker på att du får bygga ut stallet MINST en gång om året....snickarkunskaper är ett måste!

12.Hästmänniskan har med all säkerhet en stallhund och en stallkatt som du får med på köpet....stallhundens dagliga intag av hästskit är större än va dess mage klarar av så du kan va säker på att hundfan spytt upp en ruka nånstans lagom till läggdags...å den där jävla stallkatten har aldrig tagit en mus i hela sitt liv utan bara ligger och rapar kattmat i soffan hela dagen.

13. Du kommer att tvingas göra saker som du aldrig trodde du skulle klara av....pröva att hålla emot 600 kg tokig häst som står på bakbenen, stå med fostervatten till anklarna förlösandes en fölunge samtidigt som en skogstokig hästmamma  bara vill sparka skallen av dig, promenera i 20 minus hela natten för att hästfan har kolik och måste ha igång magen osv.

14. Du kommer med all säkerhet att ha minst ett brutet revben,en blå fot och ett sprucket kindben innan du lär dig någotsånär hur man leder ut en häst i hagen.

15. Du kommer få ett par stallskor och en egen dynggrep innan du vet ordet av.

16. Du kommer att få köpa minst 3 hästtäcken till varje häst för en hel förmögenhet men att unna sig en vinterjacka själv varje år är totalt slöseri.

17. Vintern tillbringas i skoteroverall ute och underställ inne.

18. Hästmänniskan kommer att tvinga upp dig på en häst förr eller senare och kommer att visa VÄLDIGT lite förståelse för om du inte blir frälst direkt.

19.Du kommer att spendera mycket tid med hennes kaffedrickande,kedjerökande vänner...och de talar om hästar,hästar och enbart hästar.  

20.Du kommer att få höra ord som du aldrig trodde existerade innan du träffade hästmänniskan, såsom ganach,vojlock,balltramp,skjuten stjärn,abuiose ,dyngstan och att hästar har kastanjer samt kan få mugg...

21.Du kommer troligen få diskbråck innan du är 35 av allt bärande på tunga hinkar,höbalar,fodersäckar och spånbalar.


Så nu da!! Inse, dra ner kepsen och spring! Men om du inte gör det så är det väl en liten tröst iallafall, att du kommer att få umgås med en människa som är engagerad, lyhörd, arbetsvillig, trofast och som har mycket starka känslor.....för sina hästar  




Av Cilla - 24 januari 2010 18:26

En bra bulldog är en trött bulldog... och så här trött är Biffen just nu...ett tag iallafall   

  

Tog nämligen en långpromenad idag, fika och en liten brasa blev det också. Hundarna lekte på sjön och fick göra av med lite uppdämd energi. Så nu snarkar de  sover sött ett litet ta. Men bulldog är bulldogs...snart är de uppe på benen igen och härjar...ungefär,nästan precis,exakt som en liten femåring jag känner  

  

Av Cilla - 23 januari 2010 20:52

Har varit eldvakt idag...eldat i badtunna sen tolv. Håkan åkte till studion och blev intervjuad av VF    så jag var glad att jag slapp det faktiskt. 

    


Min adoptivson Nils har varit här idag och fixat köksfläkten och så tog han med fyrhjulingen hem också så att den blir tipptopp igen. Me like!

Nu ska det bli ett dopp i badtunnan och en cider. Ha en trevlig kväll you all!

Lite kvällsmusik!

http://www.youtube.com/watch?v=kx6FV2qR2TY

Av Cilla - 21 januari 2010 17:18

Det har gått elaka rykten på nätet om att Billy Bob Bulldog ( Biffen) skulle vara resultatet av en inavel.. Detta kan INTE stämma...vet inte vart folk får allt dumt ifrån...  

  

Av Cilla - 18 januari 2010 17:17

Va ett tag sen sist...men det finns folk som verkligen kan suga livsglädjen ur en och då orkar jag liksom inte skriva.  Människor i vår närhet som respektlöst,gång på gång bara struntar i vad man säger och som sen inte kan stå för det de gör. Som är så fulla av sig själva att de inte bryr sig ett dugg vart de trampar. Jag blir så arg att det tar över hela mig....MYCKET onödigt att slösa energi på sådant folk, ja vet, men jag rår inte för det...


Men det är ju bra att det finns trevliga människor också då så att det jämnar ut sig   . Idag har jag tatuerat en donna  som närmade sig 60, hon ville ha japanska tecknen för "fånga dagen" mitt på låret.  Hur coolt som helst!

  


Av Cilla - 14 januari 2010 09:32

Gillar tonfisk..helst färsk och grillad men även konserverad går ner fast då måste den va av de dyrare märkena, de billiga är bara mosad kattmat  .Jag brukar göra tonfisksallad med:

  


1 burk tonfisk                                           
                

Rocculasallad

1 avocado

körsbärstomater

rödlök

ett halvt äpple

fetaost

paprika

minimajs

morot

ägghalvor

En skvätt olja,flingsalt och peppar.

Till det, pitabröd med smält ost i.


Mycket gött!






Av Cilla - 12 januari 2010 23:00

Melissa Horns , Jag kan inte skilja på...gillar jag.

http://www.youtube.com/watch?v=UXuUDwsEMho  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards