Alla inlägg under januari 2010

Av Cilla - 2 januari 2010 21:35

Japp, kvoten är fylld, 9 vargar ha slaktats. Ca 1000 bakfulla,skjutkåta och helgfeta jägare har invaderat de värmländska skogarna idag för att göra pinan kort för våra sista vargar, men de har tydligen under en hel veckas tid innan spårat upp vargarna med både bil och snöskoter....

http://www.nwt.se/article638477.ece

Länsstyrelsens rovdjursansvarige , Lars Furuholm säger till nwt:

-Att jakten kunde avslutas så snabbt är bra för alla parter. Jägarna slipper frysa och vi slipper krångel när vi ska börja inventera vargbeståndet.

Öööööööööhhhhhhhh!!!! MEDIATRÄNING???? Skulle det vara nått kanske???

Bra för alla parter??? Jägarna slipper frysa???  Vi slipper krångel???Hoppas att de frös sina jävla arslen av sig, ända in till benet!!! HUR I HELVETE kan man säga så??? Blir så arg att hjärtinfarkten tränger sig på  Månen är blodröd inatt...  



Av Cilla - 2 januari 2010 19:47

Tror fan att soffan fött ut en lite Björn...eller så har Björn fött ut en soffa. Det går iallafall knappt att se var den ena slutar och den andra börjar längre. Kattsaten har nog inte varit ute längre än 5 minuter på hela december när jag tänker efter, inte katten Meja heller för den delen. Jag brukar kasta ut dem på morgonen en sväng men de sätter sig bara på trappen eller i fönstren och vrålar till de får komma in igen. Liiite för kallt för kissemissar å vara ute.

  

Av Cilla - 2 januari 2010 14:28

är jag inte och inte har jag några andra mystiska förmågor heller kan jag tro...men ibland så händer det konstiga saker.  Som i tisdags....vi hade precis tagit ut hästarna och när jag stängde grinden efter mig så bara fick jag en känsla. Det kom en tanke om att faan om hästarna skulle rymma ur hagen och springa upp på vägen eller ut på älven  . Några timmar senare när jag står och mockar så börjar Pytte och Sonny som går i hagen brevid stallet att gnägga och ränna runt. Jag tittade ut och mycket riktigt, ute på åkern i full galopp så kommer Zanna, Lotta, Tari och lilla Ralf så snön sprutar runt dem.  Jag slänger krattan och vrålar till Håkan att hästarna är lösa, springer och hämtar grimmor och kraftfoder. Stona springer fram till Sonny som är hingst och hälsar över staketet....PANIK!!! Vill INTE ha sex lösa hästar lösa istället för fyra. Jagar undan töserna som nu vänder och springer ner mot klarälven istället....känner hur hjärtat rusar och adrenalinet pumpar. Zanna står och väger på kanten ner mot älven men vänder i sista sekunden. Jag börjar springa (-25 grader kallt o en halvmeter snö också) mot dem med kraftfoderhinken skramlande i händerna...nu är jag glad att min trogna lilla Lotta är en hungrig liten painthäst. Hon kommer travande mot mig och då följer de andra med. Jag lyckas få runt grimmskaftet och så kommer Håkan med resten av grimmorna...phuuu. Det gick bra denna gången.    Men det är inte första gången jag har fått såna där "föraningar",och oftas gäller det  ju hästarna också, det är väl inte så konstigt ifs efter som de är de enda jag umgås med. Min man gapskrattar åt mig men,men...


Jag har en vännina som däremot är väldigt inne på sånt där....seanser , det övernaturliga och nu senast så hade hon lite funderingar över att prata med djur. Hon frågade mig om hon möjligtvis kunde få prova och prata med Biffen...Va?? Biffen av alla varelser...han är ju inte direkt den skarpaste kniven i lådan kanske. Missförstå mig inte nu, Biffen är en av de positivaste, goaste, roligaste och snällaste  lilla bulldog man kan träffa (om man inte är en främling som kommer objuden då) men att föra en vettig diskution med grabben är väl tveksamt kanske.. Det skulle väl kunna låta nått sånt här kan jag tänka mig:


Hej,hej,hej,hej,hej, jag är glad,jag är glad, jag är gladast...hej,hej,hej...leka? Leka,leka,leka,leeeeekkkaa!! Jag har en tosse, tosse,tosse ,leka tosse, leka tosse?      

Hej,hej,hej...ja ä glad...leka? Jag har en pipkorv, en pipkorv, en pipkorv..titta, titta..Leka pipkorv?

Här är min syster Nelly...Nelly,hej Nelly...leka,leka,leka Nelly? Bita,bita,bita,bita Nelly skithårt!! Hej,hej,hej.

Inte så mycket att lyssna på kanske...så jag sa faktiskt nej till den förfrågan...för även om hon skulle få ur honom nått vettigt så vette fan om jag skulle vilja veta vad han har att säga min lilla Billy Biff.

Jag ber om ursäkt för de suddiga bilderna men det är HELT omöjlig att få hundjäveln att vara still i fem sekunder faktiskt!        

Av Cilla - 2 januari 2010 09:37

ja...idag skulle jag gladeligen ha haft  -35 ute, inga problem, men det är bara     

 -12 grader ute. Varför vill jag det då? Jo,för då skulle förhoppningsvis alla skjutglada jävla vargjägare frysa pitten av sig   ...Första vargen är redan skjuten och jag antar att det blir måååånga fler under dagen... Tragiskt...

  

Vargen som vi hade här hemma på besök för nått år sen... och för nån vecka sen så såg grannarna två stycken. Hoppas de hunnit emigrera till Norge...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards