Alla inlägg under september 2008

Av Cilla - 30 september 2008 11:45

Håkan fick en ny igår igen, min tredje alltså. Den är svullen och blank nu så den ser lite mystisk ut kanske. Rosen och hjärtat är På Belles lilla ben och är i tusch för hon vill ju inte vara sämre än pappsen.

Av Cilla - 29 september 2008 21:28

för lilla Zanna och mig. Nu är vi anmälda till Harvest festival lördagen den 11/10 på Grevagården i Skövde. Vi ska vara med i SQHA futurnity halter för ettåriga ston. Prispengar,täcken och plakett står på spel. Just nu är jag faktiskt mest nervös för att vi inte ska hinna få transporten i tid!! Jag skulle gärna vilja startat i den vanliga haltern som går redan på torsdagen men det känns som det blir lite mycket för henne. Jag är faktiskt nominerad till AQHA" Rookie of the year" i sverige eftersom duktiga Zanna fick poäng på förra tävlingen.

Av Cilla - 29 september 2008 21:13

Så är det även på denna gård,vissa gör det vissa inte.. Ta Treo tex, han jobbar och sliter hela dagarna. Står på huvudet i åkern och sliter ut både tänder och klor. Men det funkar,han får sin belöning, visserligen i form av feta sorkar som inte ens katterna orkar äta upp men ändå. Sen finns det ju de som mest jönsar runt och inte gör nåt vettigt. Jag nämner inga namn men....

Av Cilla - 26 september 2008 09:46

 Boxbyggandet går sakta framåt,det fattas en dörr och lite småplock men det ska väl bli färdigt så småningom.

Efter massiva påtryckningar så får jag väl även sätta ut en bild på lilla Honey som fäller sin fölpäls just nu och ser mest ut som en skabbräv.Hon blir ju säkert väldigt snygg när hon fällt klart.

Av Cilla - 24 september 2008 18:57

Suck,jag kan inte se mig mätt på denna underbart vackra kille. Allt från den rosa sammetsnäsan till världens sötaste svanstipp på honom är sååå perfekt. Så ni får ursäkta bildbombningen men jag kunde inte låta bli. Snart har han växt ikapp sin mamma Poca.

Av Cilla - 24 september 2008 12:36

Idag gjorde Belle och jag höstig kycklingpaj.

Pajdeg:

3 dl mjöl

125 g margarin

2 msk vatten

Kör i matberedaren,tryck ut i pajformen och låt stå 15 min i kylen.

Fyllning:

2 stekta kycklingbröst i bitar

1 fetaost smulad

2 dl smörstekta kantareller

1/2 dl gräslök

Klippt persilja

Blanda och lägg i pajskalet.

Äggstanning:

3 ägg

3dl mjölk

salt,peppar,paprikapulver.

Häll över äggstanningen och sen in i ugnen på 200 i ca 30 min eller tills äggstanningen stelnat och fått färg.

Av Cilla - 23 september 2008 20:43

Mohahaa, min nya transport... En Humbauer Rapid med sadelkammare anländer inom kort till Åsen. Den är 170 cm bred så nu ska väl Lotta få plats!

Av Cilla - 23 september 2008 19:56

Vilka underbara dagar det blir när solen skiner så här på hösten. Dagen till ära fick jag låna Håkans Tari och så tog jag Pytte som handhäst på en liten promenad efter att ha verkat dem. De två största nerknippena på gården så det tog ett tag att få ordning på alla rep o tyglar men det gick!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards