Alla inlägg under september 2008

Av Cilla - 23 september 2008 19:51

Zanna svävar ju alltid fram som en liten fjäder men nu finns det bildbevis på att även Lotta rör på sig ibland även om det inte händer ofta. Tyvärr så svävade de nätta 600+ kg fram och trampade på min stortå precis så nu blir den blå igen...

Av Cilla - 22 september 2008 19:49

Lördagens och söndagens tatueringar. Mina första på riktigt skinn efter att ha övat på bananer. Min kära man kommer att se ut som en julgran snart om jag fortsätter i den här takten (han ställer upp som försökskanin).. Gjorde bilderna små så att inte alla missar skulle synas så väl. Kan nästan inte vänta till de läkt så att jag får lägga till och dra tjockare linjer men jag är ju en sån som aldrig blir nöjd heller.

Av Cilla - 20 september 2008 10:31

Japp,så är det.. En hel tatueringsutrustning har köpts in till det Nyströmska hemmet. En gammal dröm som faktiskt har uppfyllts,delvis iallafall. Håkans kompis som har tatuerat i flera år bestämde sig för att sälja allt från sin studio och eftersom jag precis sålde min ena westernsadel så slog vi till.

Så nu är hela köket fyllt av autoklaver,tatueringsmaskiner,färg, tidningar och motivpärmar. Jag fick dessutom rådet att öva mig på meloner och bananer innan jag ger mig på min mans lekamen med nålarna så imorse när Belle ville ha frukt så....

-Ta en banan utan tatueringar!

Den frasen kan inte vara direkt vanlig.

Vår fyraåring blev dock inte avskräckt utan satte sig direkt för att titta i motivpärmarna och hittade snart ett motiv hon absolut skulle ha på sin lilla rygg tyckte hon. Och vad kan det vara undrar ni kanske? En söt liten delfin eller en vacker fjäril, nehejdå inte vårat barn inte.. En 40 cm hög pinuppa med rumpan bar skulle hon ha!!! My god,vad ska detta bli...

Av Cilla - 19 september 2008 13:08

Gjorde precis sååå goda köttbullar så jag tänkte dela med mig.

450 g köttfärs

1 dl gräddfil

3 msk riven parmesan

1 ägg

1/2 dl klippt färsk persilja

salt,peppar och paprikapulver.

Serveras till en sallad med fetaost,roccola,avokado,rödlök och körsbärstomater.Eller snabbmakaroner..

Av Cilla - 19 september 2008 10:24

Läste alltid Fantomen när jag var yngre och även om det låter osannolikt så har vi ju vissa likheter. Jag har ju också en stolt,vit hingst (läs nervig,grådassig, småmullig, gammal arabvalack),en bergsvarg (läs senil,halvdöv,halvblind 14 årig varghybrid) och jag bor ju i de djupa skogarna. Föredrar ju jeans och raggsockor framför blå

sparkdräkt men ändå och precis som fantomen så går jag ju ut bland vanliga människor ibland. Så i morse när jag var sen som vanligt till dagis orkade jag inte vänta på den senila vargen skulle bli färdig med sin pink runda och gå in utan han fick följa med i skrotbilen till dagis. Den stolta springaren låg rak och sov i hagen så han var inget alternativ. När jag höll på att ta av Belle jackan så kom det in en annan mamma och sa:

-Det sitter en varg på parkeringen!

Skyndade mig och sa hejdå till Belle och personalen och gick

ut till bilen som jag även använder när jag gör hagar jämt. Såg att det låg en rostig morakniv i framrutan och en femkilos gummi klubba i bagaget och alltså en stor varg i baksätet....Fan,hädanefter får Håkan köra till dagis.


Men det är ju inte utan att man skulle behöva den tyste hämnaren när man läser sånt här! Detta har hänt ca en mil hemifrån oss! Fy http://www.nwt.se/ArticlePages/200809/18/20080918210711_NWT328/20080918210711_NWT328.dbp.asp

Av Cilla - 18 september 2008 15:21

Nu vet jag vad ni tänker,men nej då. Jag har inte muterat heller för att få spela mot Wolverin i nästa X-men. Men det ser onekligen lite mystiskt ut...


Gick och tog ner hage (nähä) när jag hittade en urgullig ganska stor larv. Svart och kaffebrun,alldeles mjuk och hårig med tuppkam, jag brukar hitta sådana och har flera gånger tänkt att jag ska ta med dem hem till Belle som är lika djurtokig som sin mamma. Nu plockade jag upp den och gick och bar den i handen medans jag tog ner resten av hagen. Som vanligt när jag går för mig själv så börjar tankarna gå, Vilket perfekt husdjur! Tar ingen plats,äter väl knappt nåt,skiter ännu mindre, låter inte,hårar inte (hmm), gnager inte på saker eller river i möblerna. Liten och söt,mjuk,väldigt snygg i färgen och lite kaxig frisyr. Har ingen aning om vad den blir när den blir stor,fjäril kanske men det blir väl en överaskning. 

Mmm,gick där och filosoferade när jag kände att det började svida i handen och när jag kollade så såg jag att jag alltså hade håriga handflator! Den lilla saten hade skjutit ut sin fina päls precis som ett piggsvin,så hela handen var perforerad av små,små hårstrån. Det svider som om man plockat en brännässla ungefär och nu måste jag sitta och dra ur dem med pinsett.

Ja,ja larvuppfödning var nog inget för mig iallafall...


Av Cilla - 17 september 2008 11:38

Kom på flera saker med Nelly som inte är att ringakta i vårt fortsatta liv tillsammans.

# Hon kastar sig på och försöker döda gräsklipparen,byggsågen,motorsågen,dammsugaren, ja det mesta med motor faktiskt.

#Hon käkar upp sånt som de andra hundarna spyr upp.

#Fiser och snarkar högljutt, JÄMT.

#Lägger sig på de andra hundarna,katterna och på barnet om de är i vägen.

#Dör en förfärlig död om hon inte får ligga i soffan,fotöljen eller sängen. Golvet är inte värdigt en bulldog..

Kommer säkert på flera saker under dagen...


Länk till en superrolig hemsida /blogg. Mycket läsvärd när man behöver skratta lite!

http://carinadahl.com/

Och en till!

http://wilmusmama.bloggagratis.se/

Av Cilla - 13 september 2008 18:57

Jag har alltid haft hundar i mitt liv, allt från taxar till grand danios,Jack russel och engelsk mastiff, varg hybrider och cocker spaniel ja ett ganska brett spektra krä.. trevliga vovvar menar jag.  För ett och ett halvt år sen kom det in en bulldog i vår familj, man trodde man sett det mesta men ack så fel man kan ha. Man älskar henne jämnt,bara lite mindre när hon:


# Kommer in efter kvällsturen och har rullat sig i grävling,räv eller kanadagås skit.

# Springer upp och rullar sig torr i sängkläderna när man har duschat av henne ovanstående.

# Käkar upp en halv hink råttgift på fredagkvällen.

#Rycker ur ALL stoppning i den nya dyra hundsängen som matte precis köpt.

#Springer på folk som kommer på besök så att minisken ryker.

#Försöker käka upp hundar som folk som kommer på besök har med sig.

#Tömmer analsäckarna på husses huvudkudde.

#Trasslar in sig,och river ner den fina sänghimeln som jag just skruvat upp i timmar i dotterns rum.

#Tar med en stor,fin, mycket död sork hem och lägger på köksgolvet.

#Äter upp en sko av varje av mina sommar sandaler.

#Tar hela soppåsen och river den och allt i den i småbitar.

#Gör sina behov i hästboxarna,stallet,ladan eller dyl eftersom hon tydligen inte kan göra det på gräsmattan som alla andra hundar.

Men hon är söt när hon sover!


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards