Alla inlägg den 13 september 2008

Av Cilla - 13 september 2008 18:57

Jag har alltid haft hundar i mitt liv, allt från taxar till grand danios,Jack russel och engelsk mastiff, varg hybrider och cocker spaniel ja ett ganska brett spektra krä.. trevliga vovvar menar jag.  För ett och ett halvt år sen kom det in en bulldog i vår familj, man trodde man sett det mesta men ack så fel man kan ha. Man älskar henne jämnt,bara lite mindre när hon:


# Kommer in efter kvällsturen och har rullat sig i grävling,räv eller kanadagås skit.

# Springer upp och rullar sig torr i sängkläderna när man har duschat av henne ovanstående.

# Käkar upp en halv hink råttgift på fredagkvällen.

#Rycker ur ALL stoppning i den nya dyra hundsängen som matte precis köpt.

#Springer på folk som kommer på besök så att minisken ryker.

#Försöker käka upp hundar som folk som kommer på besök har med sig.

#Tömmer analsäckarna på husses huvudkudde.

#Trasslar in sig,och river ner den fina sänghimeln som jag just skruvat upp i timmar i dotterns rum.

#Tar med en stor,fin, mycket död sork hem och lägger på köksgolvet.

#Äter upp en sko av varje av mina sommar sandaler.

#Tar hela soppåsen och river den och allt i den i småbitar.

#Gör sina behov i hästboxarna,stallet,ladan eller dyl eftersom hon tydligen inte kan göra det på gräsmattan som alla andra hundar.

Men hon är söt när hon sover!


Av Cilla - 13 september 2008 15:51

Vi fick låna transport av våra snälla grannar så nu är Peppe Eng hämtad. Zanna och Lotta blev livrädda när jag kom och släppte ut honom i hagen brevid dem. Han såg så livsfarlig ut tyckte Zanna att hon ärligt funderade på att hoppa över staketet och dra nån annanstans. Peppe, som blev en meter högre av att nån blev rädd för honom, visade upp sig för de vettskrämda flickorna, galopperade ,slog i frambenen och sparkade bakut som värsta rodeohingsten. . Uuuh

Av Cilla - 13 september 2008 10:11

Sålde den igår, och idag ska vi hämta ponnyn Peppe...Fan va krånglit det blev helt plötsligt.. Han är ju visserligen liten men jag tror inte han går in i jeepen. Bara att ringa och försöka låna en. Sen börjar arbetet med att hitta en ny som lilla Lotta får plats i denna gång ( skäms) ,den andra var faktiskt för liten så man kunde inte ha mellanväggen i!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18 19 20
21
22 23 24
25
26
27
28
29 30
<<< September 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards