Alla inlägg under november 2012

Av Cilla - 25 november 2012 11:17

Skrev ett inlägg för nästan exakt ett år sen(20 nov) att endast en tromb eller liknande skulle kunna utrota min djurfamilj....nu känns det onekligen som en minitromb dragit fram i det Nyströmska hemmet iallafall och tyvärr är det inte slut än    . Vart ska jag börja...hmm, räven kom ju och tog min lilla Jax(min tama tupp),hans fru och deras kyckling. Sen blev Ralf (häst) såld och flyttade till Skara. Min lilla bulldog Nelly fick en dödfödd valp efter en tjuvparning och sedan fick vi även låta henne somna in efter komplikationer efter det. Sonny(häst) har flyttat,utlånad på foder i ett halvår för ev försäljning efter det. Tari (häst) flyttar idag så nu har jag tre hästar kvar hemma...Pytte som är 22,Zanna och så Lotta som inte alls är kry. Hon har precis stått på butta IGEN för sina fång problem så där tar vi dag för dag liksom. Sen har vi Treo Terrier som fyller 17 år i maj....han ska få springa i hundhimlen(om han blir insläppt) inom kort..och Biffen bulldog är halt och måste till vetrinären till veckan. Det känns verkligen som hela mitt liv håller på att bytas ut...mina djur är mina bästa vänner liksom. Hjärtat skärs ut i småbitar och serveras som cocktail tilltugg...hela jävla skiten...allt som varit jag...reas liksom till högstbjudande känns det som. Vet inte riktigt vilket ben jag ska stå på.


Vaknade tidigt imorse och låg å va ledsen för allt...plötsligt känner jag en dregelindränkt näsa mot mig och Biffen (som INTE får sova i sängen) helt bestämt bara kliver upp i sängen och lägger sig på min arm. 65 kilo mjuk å go nallebjörn som vill trösta sin matte...det är äkta vänskap och villkorslös kärlek det!!!   

Av Cilla - 12 november 2012 17:41

http://sverigesradio.se/sida/ljud/4252510?play=4252510&playtype=Sändning

 Klicka på länken ovan och spela fram till typ 12 minuter in i programmet så får ni höra vår goa dotter prata i radion idag   

Av Cilla - 11 november 2012 17:13

I fredags åkte vi förbi Mårbacka och gick på julmarknad. Det va lite kallt ute och några ynkliga snöflingor på marken så man fick faktiskt lite julkänsla. Köpte glögg,getost,korv och marsipangris och det var mycket gemytligt. Helt klart värt ett besök!

 

Av Cilla - 11 november 2012 16:56

Belle ville göra en trerätters middag till pappsen idag. Hennes favoritprogram är ju" Halv åtta hos mig" på tv 4 åxå.  Det skrevs en handlingslista,planerades menyer och dukning,sen skrev hon den här själv..

 

Först så blev det alltså toast i smörgåsgrillen..

 

sen bidde det spagetti och köttfärssås..

 

och till efterätt blev det chokladmoussé och grädde..

 

Tack goa unge för maten nu  är vi riiiiiiiktigt mätta!

  


  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards