Alla inlägg under mars 2011

Av Cilla - 30 mars 2011 19:40

Stona brunstar...hönsen är liggsjuka...kåta katter som vrålar...ormvråken Åke spanar efter sork...pulkan och skidorna har töat fram...en fjäril flög förbi...kaffe på trappen i solen...solbrynta kinder....hästarna fäller vinterpälsen...gröna grässtrån tittar fram...småfåglarna sjunger..hackspetten pickar i trädet...det luktar vår...DET ÄR VÅR!  


Märkte ni va tomt det blev UTAN en kommentar om Biffen??? Va har Biffen gjort idag??? Hmmm....jag har inte träffat honom många timmar ,men som vanligt har han förgyllt de timmarna nått ogruvligt..

Vaknar 06.30 av att NÅN står brevid sängen och ulkar sig...kastar mig upp,DRAR 60 kilo bulldog ner för trappen för att försöka få ut honom innan kaskaden...

Sista trappsteget nås och jag tror vi är i hamn...meeeeen det va vi INTE. Han spyr upp en näve stenhårda hästhovsbitar blandat med hästskit PÅ min ena gummistövel. Luktar INTE tårta   


Ut i stallet,Biffen är med. Han har startat en egen hissfirma. Han hissar upp möss ur häst och hönsmatsäckarna....MYCKET roligt tycker han. Världens största bulldog huvve tränger sig ner i pappersäcken och böösar runt..mössen blir livrädda,hamnar på nått vis i Biffens gap,varpå han lyfter upp huvudet,utan att skada mössen och spottar sen ut dem på golvet. Han blir lika förvånad VARJE gång de springer iväg från honom  


Sitter på trappen och dricker kaffe i solen...Biffen vill gosa,sitta knät och vara väldigt nära..blir lite kliig i näsan...nyser i mattes kaffekopp   


Han jagar Björns kissekattbrud men sitter brevid tuppen och tigger kakor..


Biffen och Belle leker café...han är liiite för stor för lekstugan,han välter pajer,sockerkakor och cupcakes och Belle vrålar. När de övergår till att gunga och han är ständigt i vägen och Belle vrålar igen...men Biffen han är lika glad för det...Biffen är ALLTID glad han!   







Av Cilla - 25 mars 2011 08:50

Jahapp..idag fick jag anmälan klar till vårruset i maj. Dumt huuv får kröppen li..heter det va? Tog iallafall första ordentliga springturen ute idag på hårt underlag (grusväg),loppet går ju på asfalt...som jag aldrig springer på  ,men det löser sig väl. Tyckte det gick i hyfsat snabbt tempo och var ute i 30 minuter...tills jag såg att min nuvarande PT,Treo den tusenåriga terriern,inte så mycket som flåsade yttepytte NÅTT!!!! Han föddes på juratiden liksom...få se 15 gånder 7 det blir så mycket som...måste hämta mobilen...105 ÅR!! Å fanskapet springer lätt som en fjäder och flåsar inte ens medans jag knappt kommer kunna gå imorrn I guess..  


Vad hände med min förra PT undrar ni nu...Broilern Biffen? Han hälsar,från soffan,där han förövrigt sitter och dippar morötter i KVARG,att han tycker att det är fjolligt att springa....speciellt i tights och rosa skor. Näää,han ska minsann bygga på bredden nu han,käka proteiner,bulk och ta keratinsprutor osv...

 

-Men jag kan följa med ut när du stretchar sen! Jag tänkte ändå gå ut och lyfta lite träskrot sörru! ropar han efter mig när jag går ut för att koka gröt..

 

Av Cilla - 23 mars 2011 19:04

På lördag tänkte vi ha en "tjejdag" i studion. Bjuda på rosa och turkosa cupcakes samt andra sötsaker och dryck till det...

  

Vi visar upp våra nya korsetter varav vissa faktiskt är lika söta som cupcakes och vi lottar ut en GRATIS tatuering (en cupcake) som skall göras på plats på lördag åxå. Håkan har beställt hem MASSA söta navelsmycken (mest rosa,dock ingen med cupcake  på) som vi har 20% rabatt på. Även på alla piercingar och andra smycken gäller den rabatten förresten...för tjejer då ra!

Hoppas det kommer mycket folk och solen skiner...för visst är det vår i luften!

Jag vet ju att MÅÅÅÅÅNGA har efterfrågat en repris från strippshowen vi hade på invigningen också men jag tror tyvärr att grabbarna är uppbokade på annat håll   

http://www.facebook.com/13bodyart?sk=photos#!/video/video.php?v=10150097392968556&oid=188709837827315&comments


Btw..om NÅN vet vart man kan få tag i en sån här så är jag evigt tacksam...känner liksom att jag skulle vilja ha en sån som sällskap i studion..annars måste jag gå ut och färga tuppen rosa liksom  

 

Seee ya sugar!!!


Av Cilla - 23 mars 2011 17:57

Fy fan för folk som tro att de är nått! Sånna som tror de kan klampa på och förändra saker,vågar satsa,starta upp nått nytt och ställa till det i tillvaron! Idioter som försummar sin hälsa,sin fritid ,sitt privatliv,sin TID och sin privatekonomi bara för att de vill göra nått annat,nått nytt med sina liv!! Puckon som hela tiden strävar framåt och inte kan nöja sig med det de har! Vidriga människor som är bara stör tillvaron med sina jävligt jobbiga påhitt!! Näää...om alla bara kunde lägga sig raklånga i soffan och gnälla,knapra lyckopiller,ständigt uppkopplade på FB såklart, och bara ta det lungt, inväntandes pengarna från försäkringskassan så skulle livet va såååå mycket enklare! Du ska FAAAN inte tro att du är NÅTT iallafall!!!

 

Av Cilla - 22 mars 2011 19:42

Björn har en tjej  ,hon har varit här i tre år nu och bara i mars..  ja,Björn är ju våran 15 åriga  kissemisscat kanske jag ska tala om,han är långhårig,stålgrå och stilig som få...

  

Han är den snällaste och mesigaste lilla kattpojke man kan tänka sig...meeen va säger man,i de lugnaste vatten   För den här bruden som han flörtar med varje år...eller flörtar och flörtar,pippar tills han får skavsår kanske är mer sanning är han ju ganska taskig  mot ska ni veta.

Hon är ju så vacker och ni kan ju säkert föreställa er vilka otroligt fina små kissekattungar som skulle kunna produceras här här va (så tänker väl hon åxå antar jag..)

 

Tyvärr så är det en liiiiten sak som Björn glömt att berätta för den här (MYCKET) blonda bruden   som han gladeligen sätter på flera gånger om dagen... en liiiten petitess som att han nämligen är KASTRERAD sen 15 år tillbaka da!!! Inga kattbäbisar från Åsen alltså...stackars korkade brud.

Av Cilla - 20 mars 2011 15:13

Läste nyss på nwt att en kvinna hade sett två vita älgar bakom huset.

http://nwt.se/lasarnas/article870718.ece  Häftigt!

 

Meeen Isabelles fritids fröken hon är värre hon ska ni veta...hon har nämligen SEX st nakenälgar i trägårn hon!   Joho...dä ä HELT sant dä säger Belle! Nu håller Anna-Carin (fröken alltså) på att stickar tröjor till alla dessa stackars nakenälgar.

-OJ...det måste ju va ett heltidsjobb! Hinner hon jobba nått i skolan då? undrar jag.

Joda det gör hon..hon stickar som satan på kvällarna sönni  

-Ok, jag ska höra med Anna-Carin om vi inte kan få komma och hälsa på dessa ovanliga älgarn nån dag tror ja, säger jag till Belle

-Nja,njo (Belle skruvar på sig och blir rödlätt om kinderna).. men du vet mamma.....det KAN ju va så att Anna-Carin bara har hittat på allt det här kanske  


Av Cilla - 17 mars 2011 20:04

Var i Sunne en sväng igår för att inhandla lite pennor och presentkort till studion och tog även en tur till tobakshandeln som har STORT utval av tidningar. Köpte tyska tatueringstidningar..de är ruggit bra faktiskt och inte alls så jävla photoshopade som de svenska är. Rekommenderas verkligen!

Sen tog vi den obligatoriska svängen till Lekia till Belles stora lycka och efter det så blev det Garderoben. Där säljer de Odd Molly kläder...VILL HA!! Stod å dregglade,ojade och suckade lääänge! Tillslut så tog Håkans tålamod väl slut...

-Men ärligt!! Skulle du stå och tråna så där om samma trasor hängde på HM??

Njaa..kanske inte  men bara för de heter Odd Molly och kostar 3499:- för en tunika så vill man plötsligt bara äga en liksom. För helt ärligt...NÄR sätte jag på mig klänningar med volanger,söta små blommtryck,spets och rychpych??

Det är ju INTE min stil överhuvvetaget! VARFÖR har jag ett fruktansvärt ha begär då?? Varför skulle världen bli en trevligare plats om jag skulle fjolla runt i  en skir sidentrasa (100% säkert att jag skulle sprätta tatueringsfärg på den inom en halvtimme) med blommor på som kostar mer än begagnad bil årsmodell -95? Ingen jävla aning.. men jag köpte faktiskt en "kopia" på Kappahl för nån månad sen ...använder ja den då frågar ni? Näää...känner mig utklädd i den och den sitter ju som en säck!  Meeeen...vill ja enTardididel Tjotaflöjti vridtunganavdig Odd Molly dress ändå? Jahahahaha...jävla pucko..ja vill ju dä!!  Jävligt bra marknadsföring eller vaddå??


Jag sket i allafall (läs hadde inte råd) i klänningjävlarna och gick till Lindex och köpte mig en farfarströja! Det är min stil dä!!   

Av Cilla - 16 mars 2011 22:15

Ibland så funderar man...det finns inge jobb säger folk. På mitt jobb( som personlig assistent) så har vi VÄLDIGT svårt att få vikarier.....har ingen aning om hur vi ska få semester i år alltså!  Vi har brevidgånger och det går för det mesta åt skogen. Folk vill inte jobba själva,de vill inte byta blöjor,de vill ha tunga lyft osv.  WTF!! Gör det du måste och bit ihop liksom!  Hur faaan är folk uppfostrade egentligen? Man måste ju försörja sig,eller hur?

Själv är man ju tvärtom tyvärr...Satt på pizzan häromdan och väntade på min sallad och pizzaägaren ringde runt till en massa "småtjejer" för att höra om de kunde jobba åt honom på kvällen...ingen kunde pga av olika ursäkter. HUR jävla nära var NYSTRÖM att erbjuda sig själv (jo..ja jobbade allt på pizzeria när jag va 16 år) att jobba på en fucking jävla pizzatelefon då da...bara för att jag är så jävla....ehh ja..snäll,kanske?  Eller så är det så man är bara är rent jävla arbetsvillig.

Fick en förfrågan från en lokal affärsidkare  i Munkfors om att göra en logga åt honom och lite annat konstnärligt  till hans nya företag. SJÄLVKLART så tänkte vi (både maken och jag) att det här gör vi ju gratis bara för att hjälpa till,medmänniskor /företagare emellan liksom(trots att vi verkligen INTE har tid med det). Han slog STENSTOPP! Absolut så skulle vi ta betalt för både material och arbetskostnad och han ville INTE att vi skulle ta i underkant. Jaha...men, fuck va svårt! Är det nått jag har svårt med så är det att värdera min tid och mitt kunnande! Jag prutar ALLTID med mig själv! Det är min stora svaghet....jag nervärderar mig själv till den milda grad och jag VET om det...tyvärr    Men jobbar gör jag ALLTID..jag ballar  inte för bortdomnade händer,knäckta ryggar,onda  nackar och annat dret..ja biter faan ihop..för fuck, pengarna måste in liksom. Men vem faan tackar en för det? INGEN! Sååå jag ska försöka lära mig....att inom kort sätta ett högre pris på min tid,mitt kunnade och framförallt min arbetsvilja och ta fucking skäligt betalt för det jag gör...det finns liksom ALLDELES för många som INTE vill göra nått och ändå ha redigt betalt  för det!  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards