Direktlänk till inlägg 30 mars 2011

Liggsjuk...

Av Cilla - 30 mars 2011 19:40

Stona brunstar...hönsen är liggsjuka...kåta katter som vrålar...ormvråken Åke spanar efter sork...pulkan och skidorna har töat fram...en fjäril flög förbi...kaffe på trappen i solen...solbrynta kinder....hästarna fäller vinterpälsen...gröna grässtrån tittar fram...småfåglarna sjunger..hackspetten pickar i trädet...det luktar vår...DET ÄR VÅR!  


Märkte ni va tomt det blev UTAN en kommentar om Biffen??? Va har Biffen gjort idag??? Hmmm....jag har inte träffat honom många timmar ,men som vanligt har han förgyllt de timmarna nått ogruvligt..

Vaknar 06.30 av att NÅN står brevid sängen och ulkar sig...kastar mig upp,DRAR 60 kilo bulldog ner för trappen för att försöka få ut honom innan kaskaden...

Sista trappsteget nås och jag tror vi är i hamn...meeeeen det va vi INTE. Han spyr upp en näve stenhårda hästhovsbitar blandat med hästskit PÅ min ena gummistövel. Luktar INTE tårta   


Ut i stallet,Biffen är med. Han har startat en egen hissfirma. Han hissar upp möss ur häst och hönsmatsäckarna....MYCKET roligt tycker han. Världens största bulldog huvve tränger sig ner i pappersäcken och böösar runt..mössen blir livrädda,hamnar på nått vis i Biffens gap,varpå han lyfter upp huvudet,utan att skada mössen och spottar sen ut dem på golvet. Han blir lika förvånad VARJE gång de springer iväg från honom  


Sitter på trappen och dricker kaffe i solen...Biffen vill gosa,sitta knät och vara väldigt nära..blir lite kliig i näsan...nyser i mattes kaffekopp   


Han jagar Björns kissekattbrud men sitter brevid tuppen och tigger kakor..


Biffen och Belle leker café...han är liiite för stor för lekstugan,han välter pajer,sockerkakor och cupcakes och Belle vrålar. När de övergår till att gunga och han är ständigt i vägen och Belle vrålar igen...men Biffen han är lika glad för det...Biffen är ALLTID glad han!   







 
 
Ingen bild

lilo

6 april 2011 13:47

Blir alltid på gott humör när jag läser din blogg:-)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards