Alla inlägg under december 2009

Av Cilla - 31 december 2009 22:28

Grattis, grattis!! Min lillasyster Hanna har gått och gift sig!!! Idag..ikväll..utan att nån visste!!! Grattis för faaan...Hanna och Ronnie Nyström    Precis som min man så tog Ronnie frugans  efternamn så det Nyströmska namnet lever vidare utan söner!!! Å man får ju även gratulera till den lilla arvingen som Hanna har i sin lilla mage! Han ska heta Arton och kommer ut i slutet av maj. Jag ska alltså bli moster för första gången och Belle ska få en lite kusmin....gissa om hon är nöjd!!!!!! Grattis Nyströms!!  

Av Cilla - 31 december 2009 17:37

Japp...ännu ett år har gått.  Shit pommfritt va fort det går! Då ska man väl summera det gånga året och reflektera kanske... Eller inte... Sånt tjafs har jag inte tid med.Det är bara att trampa på framåt, det finns alldeles för mycket som man ska hinna med.

På Åsen blir det ett lungt nyårsfirande, men lite hummer och skumpa måste man ju unna sig iallafall

  

Å va vore väl en nyårsafton utan glitter och glamor...Belle och jag har glittertights( hennes matchas med klackskor och mina med raggisar och benvärmare) och så har vi ,dagen till ära gjort lockar i håret också....fint ska det va!

  

 Hörde även ryktas om att mannen i huset tänkte raka sig...vilket snobberi va?

Annars är det väl som vanligt här...Biffen drar timmerstockar och fiser, Nelly bulldog fiser, Treo terrier skakar, tycker synd om sig själv och snor katternas mat, katten Meja snor Biffens mat, dänger upp pappa Björn som förtvivlat försöker undvika Mejas värsta raseri genom att tvätta henne i öronen....

Gott nytt år på er alla och hoppas att 2010 blir ett bra år!!


Av Cilla - 28 december 2009 21:20

  

Pytte är sjuk...hostar och snorar. Ingen feber men eftersom han ändå är tjugo år snart så är jag lite kinkig (vääääääldigt ,väldigt kinkig enl min man) med min lilla arab. Ringde vetrinär och fick hippotrim (antibiotika) och slemlösande idag, men det var tydligen fler som varit sjuka. Hippotrim var slut i hela jävla värmland tror ja men apoteket skulle få hem imorrn så vi fick iallafall ut det slemlösande till honom. 

- Ja, då får du lösa upp de här i vatten då, säger biträdet.

-Det är brustabletter...och han ska ha 8 st morgon och kväll i 12 dagar.

Ok...jag antar att jag såg ut som ett vasalopp i ansiktet   Brustabletter...till en häst?

- Ja, det är ju vanlig människo medicin, säger hon.

 Jaha, å de smakar morotstårta kan jag tänka mig...NOT!   Blandade iallafall 8 tabletter i lite vatten och tryckte i kraken alltihop med en spruta i munnen. INTE POPULÄRT.....han tryckte mulen mot mina skor och skubbade allt han hade...meeen det är bara 8 tabletter x 23 gånger kvar+antibiotikan så är det förhoppningsvis över sen.

  

Sa jag att Håkan var sjuk också...hostar, snorar och har lite feber(läs döende)...men han klarar sig nog...utan hippotrim förhoppningsvis. 


Av Cilla - 27 december 2009 22:41

Terrier Treo har en hundsäng som är vääääldigt mjuk och skön att ligga i. Så här ser det ut när Treo ligger i den...

Mysigt va?  Det ser ju hemtrevligt ut för en liten terrier....kanske för att det är en LITEN hundsäng...väldigt lämplig för just en Treo terrier som väger 9 kg....

Nelly bulldog...43 kg tyckte också att hundsängen såg trevlig och extremt inbjudande ut..

Vet inte om hundsängen var lika positiv till Nellys lilla påhälsning dock...       

Av Cilla - 25 december 2009 21:21

är NÅGOT blandad kan jag säga utan att överdriva....och om man ska ha nått sånt där skämmigt ( å det ska man väl ha) som man ALLTID måste spela efter några glas rödvin så måste jag väl erkänna att det är just den här...

http://www.youtube.com/watch?v=ZoOkeUeg-YU

  

Japp....Orup....så är det....ända sen 1988 och jag såg den här låten på musikprogrammet Bagen så har jag varit svag för honom. Han var fan den snyggaste karl jag någonsin sett...Skämmigt är det men, men...

http://www.youtube.com/watch?v=KUd-EWJ3Vrc

  

En annan som fanns med på väggarna i mitt tonårsrum var Börje!

  

Börje är kung... eller gud!   



Av Cilla - 25 december 2009 15:59

är över... Belle är så nöjd med alla julklappar som hon fått från alla nära och kära. Så fina kläder,skor, leksaker och mycket annat smått och gott! Tack alla! Nu leks det och pysslas i 180 och favoriten är en sminkdocka och ett designer set med mycket klippa, klistra och rita...morsarven I guess.

  

 Å jag kan lova att det har varit ett ANTAL klädbyten idag! Värsta mannekängen!  

Jag fick också lite julklappar faktiskt, fast jag inte alls varit speciellt snäll i år...

och så fick jag en försenad födelsedags present av min fina lillasyster Jennie också, men den vet jag väl inte om jag törs öppna...blir ju alldeles röd i ansiktet och generad bara jag såg förpackningen ja....eller va tror ni?

 Hahah...en klockren skylt fick jag också av mina kusiner, Viktor och Gustav också, även om jag starkt har en misstanke om att det är frun i huset,Marie, som har hittat den till mig. Hon är en sån där som kan fixa ihop de mest personliga och ovanligt söta presenterna till vem som helst,  och omslagen är oftast lika vackra som själva presenterna, även om hon bara skulle ha haft ett dasspapper och ett hösnöre till hands!  Tack iallafall fam Larsson, den var onekligen gjord för Nyström. Den kommer att få en alldeles speciell plats i mitt hem så att ALLA kan se den.     

Tack, la familja   som gjorde Håkan och Belles julafton till en supertrevlig dag när jag var tvungen att jobba. Maten och sällskapet var mycket uppskattat ska ni veta!  God fortsättning alla!  

Av Cilla - 25 december 2009 15:16

Har man gått och blivit det? En kvarleva....jag ser mina jämnåriga( å även de som är mycket yngre också)  på fb och hör  vänner och bekanta prata om saker som de gör,lyssnar på och ser på tv. Jag blir skiträdd!!! Rädd för vart fan världen  på väg egentligen?  Vad hör ja då? Jo det ska ja jävlar tala om för er. 20-25 åringar som spelar bingolotto och åker på tutbingo!!!  20-30 åringar som går på buggkurs och lyssnar på Lars Kristers och Sven Ingvars...FRIVILLIGT!!! De ser på  På spåret och Dansbandskampen....de kyssnar på melodikrysset på helgmornarna och de SKRYTER om det!!!!    Daaahhh.... HJÄLP!  Har det blivit inne att bli gammal i förtid och vara töntig eller är jag som sagt en kvarleva? Den dan jag  helt spontant kommer på att jag är sugen på att åka på tutbingo med en schysst dansbandslåt i stereon eller går in och köper en bingolott och tycker att Lotta Engberg är en festlig prick så hoppas jag verkligen att nån bara gör pina kort för mig och skjuter mig på plats faktiskt...  

Av Cilla - 23 december 2009 20:54

julkänslan vill liksom inte riktigt infinna sig... Kan ju kanske bero på att jag legat däckad i förkylning med feber sen i söndags...eller att jag jobbar hela helgen. Andra alternativ till den icket infunna känslan kan va:

- Att hundarna tyckte att hela min månadslön skulle gå till Solstadens smådjursklinik (plus att de där snodde min nya EXTRA fina, luddiga, fina filt ).

-Att katten Meja satte Biffens hundmat i halsen så att Håkan fick göra himlishmanövern på henne..

-Att katten Meja lite senare slickade på alla juläggen med räkor,majonäs och kaviar.

-Att Biffen bet hål på Nelly bulldogs svans så att blodet sprutade.

-Att Terror Treo terrier pinkat på julgranen och julklapparna.

-Att Isabelle hällde ut en halvliter vatten över laptopen.

-Att Isabelle lite senare hällde ut glögg över hela golvet i tv-rummet.

Ja...alltså en HELT vanlig dag här på Åsen...ingen julkänsla alla faktist.

Go Jul!!!!

  


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards