Alla inlägg under juli 2011

Av Cilla - 26 juli 2011 22:12

Var på en "tjejfest" för några helger sen. Jättetrevligt hade vi och jag skrattade mer än vanligt. När vi skulle gå vidare mot dragspelsstämman(ett mycket suspekt arrangemang i värmland med ca 25 000 besökare!!!) i ransäter så sa en av tjejerna:

-Gud va kul å dansa! Hoppas bara att han som bjuder upp inte vill gnussa!

-VA!! Va ä gnussa? utrister ja..

-Joo...du vet..när de vill gnugga sin panna,näsa och ansikte mot ditt och ha sitt ben mellan dina.. ja...typ nästan knulla på dansgolvet..i foxtrot

Ahaaaa..nej, men det låter väl hemtrevligt...ELLER INT!! Är det så det går till nu för tiden?? En annan hade ju dans på schemat i högstadiet och det va ju faan lika illa som att ha mattelektion. Yngves danskurser....det var jämställt med va de säger om Staffan Westerberg och vilse i pannkakan för vår generation liksom.   Masspsykos...alla skulle dansa med alla...svettiga händer..ännu svettigare armhålor...tafatta fötter som trampade på andras.Fyyy...den som skulle få iväg mig på buggkurs idag skulle få köpa åtskilliga Mustanger i utställningsskick till mig kan ja säga.Nej..en gammal hederlig tryckare fixar ja väl än men inget annat..ärren går ALLDELES för djupt alltså..jävla Yngves!Jag berättade detta för min man också...att det gnussas på dansbanorna ute i Sverige...han hade heller aldrig hört talas om det...sök på wikipedia sa ja eftersom jag inte orkade förklara vad det gick ut på. Tror ni det fanns med? Ohh yes! Sök Gnussa så får ni se   

Av Cilla - 23 juli 2011 15:25

Om man inte törs pröva så kan man ju inte lära sig,eller hur? Blir liiite mörkrädd när TRE fruntimmer på tre dagar inte får igång en diskmaskin... och istället för att böja sig ner och titta på konstruktionen på låset så skrivs det lappar,ojas och ska ringas till reparatörer     Om de bara hade peta ner "låsmockagrockssprinten" så hade de inte behövt handdiska i tre dar   

 Jag är väl lite av den uppfattningen att ska man ha nått gjort så får man göra det själv,dels för att jag är VÄLDIGT dålig på att planera saker (dåligt med tid) och dels för att  jag inte orkar krångla med människor och har svårt för att be om hjälp. Kan själv!


Igår var det dags för hovverkning av Sonny,Zanna,Tari och Ralf. 

Att verka fyra hästar på en eftermiddag är kanske inget för ett proffs ...men för en otränad,förslappad tatuerare är det ingen lek. Stönig som jag är så MÅSTE jag ju bli klar med alla innan jag ger mig och trots Ralfs otroligt skitjobbiga bråkhumör igår så överlevde jag utan minsta blodvite eller ens en bruten nagel. Eller ...nästan iallafall...Sonny lyckades..på sista hoven...när mjölksyran låg som en blöt filt över både armar och ben...ansikten var högrött och svetten dröp......att hoppa till och nääääääästan hugga av min ynkliga lilla stortå (som varit med om tillräckligt med häststämplingar i sitt stackars liv redan).  Då tjöt Nyström...inte en stilla ynklig gråt inte utan vråltjöt och ansiktet var om möjligt ÄNNU rödare   Raspen dammade i väggen och cowboystövlarna fick ett styggt jack!

-FÖRBANNADE jävla kräk!!! Hur svårt ska det va att stå still i fucking jävla två minuter??? Om jag inte ägnat 25 jävla år av mitt liv till att bryta ryggen av mig för eran jävla skull....FATTA vilken jävla MUSTANG ja skulle ha haft då!!!!!

Så sa ja....glömde det efter att jag lett ut dem i hagen och Sonny tittat lite under lugg på mig   

 

Av Cilla - 20 juli 2011 19:18

Håkan har börjat fota lite så jag frågade några av mina tatueringskunder om de vill vara med på kort. I lördags så var vi ett gött gäng som fick göra lite stölliga posér. Jag tror alla uppskattade det och de uppförde sig som riktiga proffs trots att de aldrig varit fotomodeller förut. Snart kör vi igen med fler modeller och mer stölleprov så håll korpgluggarna öppna  

           

Av Cilla - 17 juli 2011 21:07

Är löjligt fjortisförälskad i min lilla bil! MYCKE jobb som ska läggas på honom innan han är riktigt fin men ändå...kolla linjern! Suck...såååå snygg..

Idag har jag skrapat,slipat och grundmålat dörrsidorna inne i bilen iallafall och limmat lite innertak. Kollat på lite ny inredning och småplock på nätet men det får vänta nån månad tror ja bestämt   


Av Cilla - 15 juli 2011 22:56

Han är lite sliten, ärrad och har säkert varit med om del. Han behöver mycket omtanke,kärlek och lite jobb här och där. Han har stil,klassisk skönhet och en aura som få.Han är ren, rå jävla rock n roll och jag är in love!

20 års väntan är över......spargrisen är tom som fågelholk på hösten...Nyström kan inte sluta le  .....jag är härmed Mustang ägare alltså! Bilder kommer imorrn för jag är härmed helt slut som männich!!

Av Cilla - 4 juli 2011 23:39

Jag får höra både det ena och det andra i mitt jobb som tatuerare ...folk öppnar sig som satan. Om de känner sig trygga eller utlämmnade får stå för dem, men som sagt, människor berättar sitt allra innersta för mig ibland. Kat von Dee skrev en bok om sina kunders berättelser och fy fuck va jag behöver skriva av mig just nu,men det kan ja ju inte. Det enda jag kan säga att en del får genomlida alla helvetes jävla kval innan de ens nått 20 års åldern och kommer ändå ut i livet som starka och ödmjuka människor.Detta sker allt medans andra ynkliga varelser som inte har mycket annat för sig än att sitta och gnälla på facebook om hur jävla synd det är om dem för att nån inte har svarat på deras sms eller hur ont de har i ryggen för de har jobbat i två timmar...FY FUCK va jag hatar gnällande ynkryggar ännu mer ...Det finns ALLTID nån som har haft det MYCKE värre än dej!!! Skärp dej och ändra på det som inte är bra och ta vara på livet,älska dina närmaste som bryr sig och gör det du vill!!Å SLUTA GNÄLL!!! Ta vara på det du har...och ja, jag har lyssnat så det gör ont i hela jävla själen!!!  Jag vet inte hur ja ska bli människa igen..................................det är synd om människorna som Stridberg sa...eller va de Fröding...ja ja vet int..men synd om oss är det iallafall...vissa mer än andra....om ja får bestämma......

Av Cilla - 2 juli 2011 00:39

Vackert så man vill gråta en skvätt   Min älskade Pyttehäst som jag har spenderat 20 år tillsammans med är nu förevigad på min kropp och det känns jävligt nice! Jag tackar Nemo allra ödmjukast för detta konstverk (som förövrigt endast tog 1 tim å 45 min) kan jag säga!

 

Av Cilla - 1 juli 2011 21:58

Nää..det är faan inte lätt att va populär...den ena grabben står på trappen och skriker efter mig...den andra dreglar ner mig så fort han ser mig och den tredje skakar som ett asplöv när han är nära mig. Många beundrare blir det...synd att den första är en tupp..aka lilla Jax som tror att jag är han höna...(bara för att vi drack pina colada , dela på en torkad daggmask och tittade på solnedgången häromkvällen liksom...

 

Den andra är en skaplit dampad bulldog vid namn Biffen..

  å den tredje är en uråldrig terrier med parkinsons,inkontinens och tandröta  som luktar värre än den döa ormen som jag hittade förut när vi var ute och plockade svamp....men thats life I guess..


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards