Alla inlägg under juni 2010

Av Cilla - 29 juni 2010 09:53

Putte i parken i slutet av juli http://www.putteiparken.se/artister vill jag åka på. På lördag är det bla Danko Jones!!!  

Danko Jones – I Think Bad Thoughts 

Melissa HornMelissa Horn – Lät du henne komma närmre

och Petter!!!

TROTS smurfsången är det en låt som sätter sig stenhårt! Me like!

Av Cilla - 27 juni 2010 21:38

Blir inte klok på folk (skräll va?). Alla ni som vet vart vi bor vet att vi har en nedförsbacke from hell    ner till vårat hus och alltså en tillika uppförsbacke när man ska ta sig härifrån...å nu vet ni andra det också.Vägen leder bara fram till vår gård och det är perfekt för folkskygga människor som oss..INTE många åker ner för vår backe på vintern iallafall    ÄNDÅ,ska alla puckon runt omkring här PROMENERA med sina LÖSA byrackor på våran väg..de släpar tillåmed med sig barnvagnar,småungar på crossar och dyligt hit ner. VARFÖR??? Finns det verklingen ingen annanstans att motionera era knähundar,lära era snoriga ungar att åka cross eller släpa barnvagnar uppför liksom...Herregud! Våra bulldogs går lösa på vår gård..kommer det in en lös,främmande hund på deras revir så kan det eventuellt bli liiite taskig stämning.Då jävlar gäller det att ni ka hålla i barnvagnarna iallafall och att ungarna kan köra riktigt fort kan jag säga..För även om våra hundar är väldigt snälla så finns det gränser.

  

När jag är ute och springer så brukar jag även möta en herre med hund. Mina hundar är kopplade och han har sin lös och har ingen pli på den så jag brukar stanna och harkla mig ljudligt så att han ska se oss. Han fångar in sin bitska lilla terrier samtidigt som han spottar,svär och ger mig onda ögat   . Jag springer förbi med mina bulldogs å va gör gubbfan då? Jo, han släpper fram den urkaxiga lilla terriersaten..som skäller och morrar som han hade rabies.. i flexikoppel..emot mina hundar! WTF..jag är inte liten och klen av mig men försök att hålla emot hundra kilo muskler som väääldigt gärna rycker en 7 kilos terrier i två bitar.Då jävlar gäller det att sätta i hälarna och springa utav bara helvete..Han spottar efter mig igen och gör korstecken..Det är spännande här i Förby,bara så ni vet!

Av Cilla - 26 juni 2010 20:53

Biffen har premiärbadat i Visten idag.

  

Belle nöjde sig med att doppa halva kroppen och jag badade fötterna. Nelly och Håkan stog kvar på land de.

Dagen har annars varit lugn och skön..kycklingarna har varit ute och luftat sig nästan hela dagen och bulldogsen var minst sagt intresserade.

Avslutade med en kvällspromenad och plockade så fina vitklöver så det fick lov att bli en krans till Biffen.

  

Av Cilla - 25 juni 2010 21:03

En hel midsommarafton UTAN regn!! Eller det kom väl tio droppar förut när vi var i Ransäter en sväng men annars har vädret varit kanon. Efter den lilla trippen så var det dags för käk... SILL    Me like sill och eftersom jag är den enda här som gör det så får jag ju all sill för mig själv.

  

De andra två åt köttbullar,prinskorv,lax,ägghalvor med räkor och grillad kyckling .  Belle och jag gjorde en jordgubbstårta till efterätt som även Biffen och Nelly fick varsin bit av. Hoppas alla har haft en trevlig midsommar..  å tänk på..att nu vänder det!!!!   



Av Cilla - 24 juni 2010 21:53

Isabelle och jag  har varit på besök hos en vanlig familj...ja,ni vet..såna där som har garageuppfart med asfalt och en riktig,välskött trägård utan brännässlor och bulldog bajs   .Studsmatta,pooler,gungor,tält och en STOR lekstuga hade de också. Huset va välstädat och jag är HELT säker på att de inte slår på rikslarmet "PANIKSTÄDA=släng in ALLT löst i närmaste garderob" när nån ringer å säger att de vill komma och hälsa på . De har nog aldrig fött upp kycklingar i hallen...

  

De har INTE bulldogs i badtunnan..

  

 De behöver säkert inte ens kolla skorna innan de sätter dem på sig om nån lagt en pizza i dem.Det fanns heller inte en dyngsta så långt ögat nådde och jag kände mig lite bortkommen måste jag ju erkänna....

Efter nån timme så va ja tvungen iväg till studion och Belle ville stanna kvar..Martina(mamman i huset) gick med på det så jag åkte iväg i tre timmar.

Hämtade henne vid halv sju å då hade ungen ätit pannkaka!! PANNKAKA!!!  Japp, en pannkaka hade inte rört femåringens läppar förräns nu...Mycke ska man höra   .

Hon hade haft så roligt i den där normala familjen..som inte har EN ENDA bulldog, som aldrig haft en kyckling eller tio, i byrålådan, som faktiskt har sett hur det ser ut BAKOM spisen och VET att tvättkorgen har en botten. De som säkert inte är ett dugg intresserade av att daggmaskarna har växt en cm i dyngstan eller som aldrig skulle falla sig in att  samla snigelskal (både fulla och tomma)till resten av familjens födelsedagar..  Hon trivdes så bra att hon krävde att bli bortadobterad på direkten faktiskt  


På hemvägen så frågade jag lite försiktigt.:

-Jaha..så du har ätit pannkakor du..

Belle spände ögonen i mig och sa med hård röst:

-Ja ,Martina hon gör ta mig TUSAN goooa pannkakor ho!!

PANG..modershjärtat fick en feting...  

-Määän..du tycker ju inte om pannkakor..ja har ju gjort det flera gånger...ja är ju faan utbildad..har jobbat som kokerska på dagis liksom....

Belle bossar fortfarande..

-Å du! Martina....ho baker baugetter.....SJÄLV,till sina barn. KAN du bak  baugetterer mamma?

Nämän geee dej..en feting till och gråten är nära nu.

- Mamma har bakat mer bröd än du kan ens tänka dig lilla vän....(även om både limpor och sockerkakor i vissa fall kunnat lyda under vapenlagen kanske)

stammar en utarbetad, ynklig människa,som inte bakat en baugette på 10 år och nominerar mig själv till VÄRLDENS sämsta mamma...  


Belle hade som krav,( eftersom hon inte fick bli bortadopterad) när hon kom hem från den vanliga familjen, att vi skulle asfaltera gården så hon kunde rita " hoppa hage" åtminstone....Meeen,livet är hårt...själv började jag jobba när jag va fjorton år ,flyttade hemifrån när jag va sexton och har nackat åtskilliga kycklingar på huggkubben sen dess   , så det är bara att gilla läget . Lär dig cykla i leråkern,håll undan för brännässlorna och dynghögarna. Brottas med bulldogsen och ta hand om föggelongan om dagarna kära barn, å du lär kanske tacka oss en dag...Men du..kolla för guds skull skorna åxå   


Av Cilla - 24 juni 2010 21:00

Midsommarafton imorrn   Har INGEN aning vart juni tog vägen,men livet är ju underbart nu,eller hur?

Vackra blommor i vart enda hörn

    

     

  

Sommarmat..

Hundarna myser i sommarvärmen..hur glada som helst!

Hästarna likaså..

 

Smullllltrooon!!!!!

Fågelungar som lär sej flyga    

Å ändå....ALLA jävlar som MÅSTE kläcka:

-Jaaa,nu vänder det!! Nu blir det mörkare och så är det snart vintern!

 WTF!! Nästa person som säger det åker faaan på en knogmacka! Trevlig midsommar på er alla!              

Av Cilla - 20 juni 2010 19:52

Japp, fick 10 småungar rätt upp och ner på kvällskvisten. Belle har redan döpt dem, Svartklöver,Viktoria,Ida,Blomman,Linda,Jonas,Silve
r,Guld,Grill-Britt och Blåklockan. Riktigt söta är de små gullungarna  


Av Cilla - 20 juni 2010 15:21

Nån som vet va de här ska bli när de blir...hmm..stora?

De är tjockare än min tumme och en del som jag har hittat har varit ännu större än de här. De ser ut att vara håriga under sitt "kondom" skinn soch har rediga gaddar.

De här grabbarna bor i min dyngsta och de är måååånga. Jag bara undrar va de blir sen...  De är inte mina favorithusdjur direkt men de ligger väl liiite högre upp på listan än en viss "jordgubbsplantsuppgrävar bulldog" gör idag kanske  

Belle och han lekte ett litet tag i vattenspridaren och snart är han inte hennes favorit heller...

           

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards