Alla inlägg den 8 juni 2010

Av Cilla - 8 juni 2010 20:25

Sommarfest på dagis ikväll så det va bara att trycka i sig alvedon och nässpraya oss   .

 Belle skulle ju vara svan så det var ju bara att ta fram det tunga artelleriet... så ut i stallet och hämtade STORA flaskan med man och pälsglans som vi har när vi gör hästarna fina för tävling   Jo...jag lovar! Ungen har ju ärvt både mitt och Håkans grova tagel till hår så det är ingen lek. Det sprayades,ryktades,spottade och frästes en del åxå. Locktången rotades fram ur nån dammig vrå med jag brände henne på öronen och i hårbotten så den fick  återvända dit den kommit från. Blommor rycktes ur rabatten och rosor knipsades ur krukorna. Fick till slut till en fläta på tösstackarn iallafall.

  

Så här blev slutresultatet ...en prinsessa..en gräddbakelse  mammas gull!

  

Sen sjöngs det på dagis och mormor kom och tittade, vädret höll i sig så vi kunde sitta ute också och fika lite.

  

Belle slutar ju på dagis nu och börjar förskolan till hösten så hon fick en ros av fröknarna i avslutningspresent.

  

Av Cilla - 8 juni 2010 14:49

Emil i Lönnebergas mamma. Får nog börja skriva i den blå skrivboken alla hyss. ALLTID är det nått och ALLTID är det HAN...Biffen.

*Om jag halkar på klinkerserna och NÄSTAN bryter lårbenshalsen... Biffen har druckit vatten och dreglat ut hälften brevid skålen.

*Om jag inte hittar mina fina prydnadsfjärilar som jag HELT säkert vet att jag satte i blomkrukorna på altanen i morse...Biffen har snott dem och gjort konfetti av dem på gräsmattan...

*Om den på altanen, parkerade 5 åringen med nymålade tånnaglar illvrålar när jag  gått in för att koka potatis....Biffen har varit ner i bäcken, badat och kommit hem överlycklig och ställt sig på Isabelles fötter och KANAT av allt nagellack..

*Om jag satt på mig en ren klänning  och ska på sommarfest på dagis och plötsligt har en dregelsträng på en halvmeter efter hela låret...Biffen måste alltid kolla in NÄRA vad du har för outfit på dig när han inte har sett dig på ett tag.

Detta är bara dagens bravader...so far...och jag VET att om jag reser på arslet och går ut tittar va den förgrömmade bulldogen gör nu så får jag skriva några rader till...Antagligen har han tagit soppåsen och rivit ut på hela trappen,grävt upp en blommrabatt eller så leker han väl med rävungen på ridbanan igen som han gjorde häromkvällen...Nää,han skulle ha en snickarboa han med.....

Av Cilla - 8 juni 2010 14:42

Belle och Håkan har fiskat , Belle fick en sik tydligen men den var inte så stor så den fick simma vidare. Min insats stäckte sig endast ut till dyngstan för att hitta mask och grilla korv till storfiskarna...ja,jag grillade ju inte korven på dyngstan då förståss utan på en medhavd engångsgrill...     

Av Cilla - 8 juni 2010 14:30

Gillar att blanda blommorna med metall skrot. Mina fina rosor fick en rostig taggtråd i krukan och blev ännu snyggare. Klematisen klättrar upp för armeringsjärn och mina kryddor frodas i rostiga tunnor.

    

Belle och jag hittade en gammal bänk i uthuset igår som hon fick måla på innan vi ställde blommor, vaser,gamla trärötter,fat med ljus och annat krafs på...mycket nöjd med den och självklart så fick min fina rostiga väggprydnad vara med på ett hörn också.

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards