Alla inlägg den 11 juni 2010

Av Cilla - 11 juni 2010 11:00

Auktionsdags igen. Mia,jag Belle och Oliver drog iväg på onsdagsnöjet och ungarna är värre uppspelta än om det skulle va Liseberg vi skulle till. De sitter i baksätet och övar:

-Tjuge kroner! Ärrä så ja ska ropp mamma?

Väl framme så inser vi att det inte var så mycket att ha denna gång men vi bänkar oss och barnen börjar handla i kiosken. Korvar,glassar,festis och dricka och sen leker de med adra medsläpade barn ett tag.

Jag går ut lungt och ropar först in en kristall drinkmixer,ishink och en miljon glas på bricka för en tjuga.

Belle leker längre bort  när de ropar ut alla leksaker (vilket jag är MYCKET tacksam för.....eller?)  men får då ett svårt shoppingbegär när hon inser detta...Frustrerad ropar hon sen in en del extremt onödiga, färgmässigt tvivelaktiga, rent ut sagt hemska saker som skulle få Simon och Tomas att i ilfart rycka ut och göra en akut insats. Nämde jag att de är en ANING svårplacerade....

Japp..en katt...öhh..klösmockagrock...en GRÖN tuppskål,

  

 en kattmatta...och så denna dyrgripen ut till höger då...tavlan. Vill bara säga det att allt är nya grejer förutom just tavlan, så det är ingen lortig katt som varit och gnuggat på nått  eller dreglat nånstans innan iallafall   . Men tillbaka till tavlan då..

Den är ju som en dröm för en femåring..det förstår ni ju...150x50 med fina färger svanar,klänningar och blommor. Nån har ju broderat eländet också,lagt ner säkert 400 timmar på att göra den och sen ramat in den och varit sååå stolt antar jag. Sen står det en liten femåring och ropar in den på en auktion liksom ,det känns nästan sorgligt. Auktionisten ropade ut den på 400 hundra..Belle ropade tjuge kroner och nu sitter vi här med en STOR,färgsprakande,hemsydd tavla...nämnde jag att den är svårplacerad...å inte faaan går den in i lekstugan heller... 


Jag ropade också in liiite saker...korgar att plantera i,korgar som hänger att plantera i och korgar som sitter på väggen att plantera i. Trägårdsprydnad ,ljuslyktor,ljusstakar,ljus och så en såååå fin karmstol.

Den är nu målad svart och väntar på en ny klädsel om jag bara kan bestämma mig.


Mia ropade ju också in lite saker och snart inser vi ju att om vi ska ta oss hem och barnen ska få plats så måste vi ringa in förstärkning. Håkan, som är 3 mil bort får åka och hämta Belle ,mig  och våra saker. De flesta hinner ju åka hem och snart är det ju bara vi och några till kvar.Myggen och knotten gör ju sitt,ungarna tjuter och snart, utan att fatta vad som hänt har jag ropat in allt krafs som han har kvar på borden för tjuge kronor.. Vad sägs tex om en HEL kartong med sånna  här?

Ingen aning vad det är men jag får väl göra som Maria Montezami och hänga dem lite varstans...Eller de här?

Två koppar med fat..visserligen fina men ändå....det är ÅSNOR på dem   Jaja..allt som allt spenderades det 400 spänn,inkl Belles svårplacerade inköp, korvar och glassar så det är ju inte hela världen. Ses vi nästa onsdag igen Mia?  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27
28
29
30
<<< Juni 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards