Alla inlägg den 2 januari 2011

Av Cilla - 2 januari 2011 17:22

Ridit lilla Zanna idag när det var så gött väder och inte så kallt. Hon skötte sig mycket bra tycker jag med tanke på vad den lilla krutdurken är kapabel till   

  

Av Cilla - 2 januari 2011 10:23

Igår var det lagom temperatur att vara ute i...frivilligt alltså. Bestämde att vi skulle ploga upp en skridskobana ute på sjön med fyrhjulingen så att Belle skulle få åka lite skridskor. Matsäck,kaffe och o´boy packades,skridskor och filtar surrades på motorcykeln. Belle och Håkan åkte iväg och jag fick ta bulldogsen och traska efter. Tog den vanliga turen i skogen,över berget där vi brukar jogga bara att nu va det liiite jobbigare med en halvmeter snö att pulsa i.  När jag kom förbi huset med den arga grannen så hade han naturligtvis sin hesa terrier ute lös och den började SJÄLVKLART att jaga efter mig och 120 kg lättretad bulldog. Jaha..bara att börja springa i långkalsonger och jeans,stora stallskor och tjockmössan för att inte Nelly och Biffen skulle få sig en nyårsstek förmycket. Sprang sen hela vägen till sjön eftersom jag ändå fått upp flåset och svetten sprutade när jag hann ikapp familjen.


Håkan plogade av lite och sen skulle det åkas skrillor,Biffen tyckte det va var skitkul att jaga husse och försöka bita honom i benen.

Belle var en riktig skridskoprinsessa

Jag drack kaffe och åt en macka och sen började jag frysa...utflykter ska göras på sommaren,när det är varmt. Faaan va jag längtar till sommaren nu

Packade ihop familjen igen..sprang hela vägen (som var plogad) med dogsen brevid fyrhjulingen fram till 62 an och längtade hem till brasan och min värmefilt. Vad skådar då mitt norra öga...grannens hund ute,lös och väääldigt levnadsglad, hoppandes ute på gården . Bara att ta le Bulls och ta OMVÄGEN på en kilometer i eländig terräng och mer snöpuls. Biffen var INTE glad,trött som satan efter skridskojagandet som han va fick jag nästan släpa hem honom. Väl hemma så frös jag inte längre iallafall!  Belle och hundarna var extremt tysta och lugna resten av kvällen och mina benhinnor brinner än            

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10 11 12 13
14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards