Alla inlägg den 18 maj 2009

Av Cilla - 18 maj 2009 12:03

Ännu en fördel med att ha djur....man kan inte mysa ner sig i soffan och äta chips och se på tvn hela dagen för att det regnar floder. Nej, istället får man äppelkäckt säga till sig själv:

-Det finns inget dåligt väder,bara dåliga kläder!!

Alltså bara att rota fram raggsockor, gummistövlar (fick tyvärr ta Håkans 43 or eftersom det var hål på mina) och den stora oranga regnkappan. In med mp3n i öronen och dra ner kepsen så långt det bara går och ge sig ut i rusket... Hundarna tittade MYCKET olyckligt på sin matte när jag föste upp dem ur soffan och de förstod att de också skulle med ut.

Eltråd som skulle dras på två hektar så att Lotta,Poca och Zanna också ska få gå på riktigt bete. När man har varit ute i nån timme så inser man ju faktiskt att man kan ha det värre och när väl hästarna kommer ut på grönt och blir sååå lyckliga så kvittar det om jag hade en soffa överhuvetaget. Förresten så stinker den blöt hund nu också så....


Zanna blev så till sig(det blir hon ju jämt ifs)så hon var ju direkt tvungen att springa sönder en halv hektar genom att galoppera i 180  mot staketet för att i absolut sista sekund sätta ner arslet  och slidestoppa så att jordkocklorna flyger. Jag hann inte ens få med henne på bild för det går onekligen undan när räserköttbullan rör på sig!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16 17
18 19 20
21
22 23
24
25 26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards