Alla inlägg under maj 2008

Av Cilla - 22 maj 2008 08:13

Belle och Superior Honey Cody myser i hagen!

Av Cilla - 21 maj 2008 07:32

I måndags kom det hem en ledsen treåring, ett barn på dagis hade bitit henne i magen! Två j###a tandavtryck på den lilla,lilla magen. Arrrgg, vad säger man:

- Oj,då. Så får man ju inte göra. Du får säga till fröken när de är dumma mot dig,älskling.

 Vad VILL man säga:

-Men för  ##########  nu får du ta med dig bulldogen till dagis hädanefter........

Belle som har umgått hela livet med 4 ton hästar, "livsfarliga" varghybrider,en mastiff på 80 kg, en TOKIG terrier, schitzofrena katter och kamphundsklassad amerikanska bulldog har då ALDRIG haft bitmärken på magen förut iallafall!!

Av Cilla - 19 maj 2008 13:45

Så här ser man ut när man har en Larry bäbis i magen och har gått över 8 dagar! Poca är lite trött på sin avkomma just nu som har gymnastik övningar i hennes mage. Det är ett fasligt sparkande och fäktande. Igår knäade hon så hon nästan välte när den var som värst. Hon blir så frustrerad att hon hugger sig själv i magen när det gör ont. Jag har mina misstankar att den fölungen inte bara har svans utan även små horn i pannan....

Av Cilla - 18 maj 2008 22:13

Har bara haft en föltittare idag! Granntösen var här och snosade lite på underverket. Själv förstår jag inte varför inte ALLA släpper allt och kommer och tittar på denna lilla prinsessan.Jag menar vad kan vara viktigare??? Jag blir överlycklig bara av att hon kissar en skvätt... Hon är ett och ett halvt dygn och galopperar,stoppar och vänder som värsta reininghästen.

 Jag blir så ödmjuk inför dessa fantastiska varelser,så välanpassade, underbara, kloka djur och samtidigt så ömtåliga...



Av Cilla - 17 maj 2008 22:53

Nu har lilltjejen varit ute för första gångan. Mycket dåligt timing med snöstorm 17 maj tycker jag. Som tur var kom farmor Maria med ett alldeles nytt rosa föltäcke som passade precis för en promenad i det svinkalla vädret. Hon var väldigt duktig på att följa med mamma Maggie som är en supercool morsa. Poca står och surar i en egen hage och är liiite avundsjuk tror jag. Nu ska jag sova...zzzzz

Av Cilla - 17 maj 2008 09:02

Det blev en liten palominotjej. 03.34 såg hon dagens ljus och inom en timme så hade hon ställt sig upp ,ätit och skitit. Helt underbar!!!! Fina raka ben och en sööööt liten näsa!!

Av Cilla - 16 maj 2008 09:32

I morse hade Maggie vaxproppar och juvret är stort som bara den. Jag såg även kalk i mjölken igår så nu kanske,kanske. Håkan har köpt en övervakningskamera som förhoppningsvis hinner att komma idag. Det är satan kallt att sitta och glo i stallet på nätterna,raggsockor och långisar har plockats fram igen. Det vore ju en trevlig omväxling att ligga i sängen och titta på en monitor istället. Då kanske man inte ser ut som ett totalt vrak lagom till sommaren.


Jag släpar mig upp för att köra Isabelle till dagis på morgonen och de andra mammorna tittar konstigt på mig när jag kommer in.

-Det är till att va mösig på möran, sa en mamma till mig i onsdags. Jag hade dragit en huvan över huvudet och det stack ut halm ur foppatofflorna.

När jag kom hem märkte jag att jag hade haft tröjan ut och in också...

Av Cilla - 13 maj 2008 13:13

I morse fick jag sms från min kompis Maria som äger Maddox( hingsten som är pappa till fölet i Maggies mage) och hon hade fått en palomino tovero tjej! En alldeles underbar liten Stina blev det.

Stoet som fölat är förövrigt halvsyster till min Lotta så de tillhör ju familjen liksom! ÅÅÅhhh så sööööt,man blir ju inte mindre sugen på att mina ska komma ut nu.


Nu hade Isabelle konsert för stona igår med sin keyboard (som nån underbar släkting köpt till henne) och så sjöng hon "Se mig, hör mig" med Linda Bengtzing för fullhals. Tyvärr så har hon ärvt sin mors sångröst också så fölungarna kommer nog inte ut den här veckan heller. Jag får nog åka och snosa på lilla Stina istället....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3 4
5 6 7 8 9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Maj 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards