Alla inlägg den 17 december 2008

Av Cilla - 17 december 2008 10:58

Jag är inge finlirare, sitta och pilla med småsaker är inte riktigt min grej( utom när jag tatuerar). Igår så skulle jag skruva isär våran gamla stålsängs stomme eftersom vi fick en ny av pappa och Gitta. Alla verktygen har vi ute i uthuset och eftersom det var mörkt och kallt ute så rotade jag fram en gammal rostig tång och en insexnyckel inne i huset och började skruva isär eländet.

Kalla fingrar,nytatuerad axel som är lite öm, pms, gängpaj på skruvarna,en frågvis fyraåring som snicklar till sig allt som jag la ifrån mig och en ständigt fisande bulldog blev för mycket till slut i det sovrummet. Helt vansinnig slänger jag tången i golvet sparkar upp dörren och klampar ner för trappen och vrålar till en helt ofårstående stackars make!!

-HÄMTA RAJAKEN (slipmaskinen) FÖR FAN! Nu sågar jag isär skiten!

Han (lugn som vanligt) går upp och skruvar isär sängen på nolltid och så sätter han ihop den nya. Allt bra, och sen tappar jag min tunga madrass på stortån också men,men..


Av Cilla - 17 december 2008 10:11

Låter allvarligt va? Mmm, allvarligt nog att vi antagligen får äta skorpor och vatten till jul och ge bort hemgjorda julklappar den 24.

Vi hade nämligen vetrinären här igår för vaccinering av fölungarna och chipmärkning för pass på Zanna. När jag började gå igenom alla hästpapper så såg jag att Pytte,Tari,Poca,Lotta och Maggies vaccinationer gick ut 2/1 så  då var det ju lika bra att ta de också nu så att vetrinären inte skulle behöva åka ut igen inom kort.


 "Mina" hästar, alla paintarna och araben, är såååå snälla. De ställer sig på led fram till vetrinären och får sina sprutor i hagen. Men efter mönsterhästarna kommer monsterhästarna, Håkans rödhåriga små elaka brudar. Tari ( som har vetrinärskräck) fick jag ta in i stallet med repgrimma och muta med mat men hon stod på bakbenen och Marika( vet) fick springa in sprutan på skrället och skynda sig undan.Zanna skulle ritas av för passansökan och cipmärkas med den värsta kanyl jag sett på länge,grov som ett sugrör typ, och redan när Marika ritade blev hon sur och skulle sparkas. Efter att vi släppt henne så kom Marika på att hon skulle ha en tuss med svanshår för dna test. Jag fick äran att gå och rycka den lilla i svansroten och hon blev så arg att hon bockade, sparkade och grymtade i flera minuter. Nu kommer hon inte att prata med mig på flera dar för hon är långsint också den skatan..


Nåja,när det lilla kalaset var klart så kom Håkan på att Zanna nog skulle ha sin Botulismvaccination snart.Mycket riktigt, Botvax  2/1 så då fick det bli en sån också=INTE billigt, sen så var det en ögoninfektion så salva till den och sen har då Lotta fått lite mugg på ballarna. För icke hästmänniskor så innebär det en typ av svampinfektion som blir som småsår längst ner på hästens ben,precis innan hoven. Fick salva utskriven till det också.

Så nu är det bara att invänta den lilla räkningen på x-antal tusen lagom till jul. Är det dyrt med skorpor?

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards