Alla inlägg den 25 juli 2008

Av Cilla - 25 juli 2008 13:38

Tvätta fönster... inte en favorit sysselsättning men idag så såg jag en fönsterputs flaska och eftersom det är 50 grader varmt ute så är det skönare att va inne. Att det dessutom har varit svårt att se ut genom dem ett tag är väl om en aldrig så bra ursäkt kanske. Och kära mormor om du läser detta så nej, jag tog inte ner gardinerna och tvättade dem eller vädrade dem( efter den hemska lårskadan som jag fick när jag häftade upp tyget i kornicerna, då ett stift hamnade snett så byter jag inte i första taget ) ,och nej jag tvättade inte mellan fönstrena heller för jag är och förblir en slarva men lite renare blev det iallafall. Jag hittade en hel del troligtvis sedan länge utdöda insekter och ett och annat spindelnät åkte väl in i dammsugaren också men nu skiter jag i det här och åker och badar.

Av Cilla - 25 juli 2008 09:55

kunde ju kvitta. Igår morse när jag kom ut till hagarna för de vanliga morgonbestyren med flughuvor,flugtäcken,spray och Leyas mediciner så kom lillhingsten som vanligt gnäggandes och ville bli kliad. Då ser jag att han är svälld i hela ansiktet och har torkat blod på näsryggen och ett långt rött sår till det. Det finns inget att skada sig på i våra hagar, de är platta utan varken stenar eller grenar. Antagligen har hen stått och hingstat sig över staketet hos pensionärs Leya och hon har fått in en klockren spark mitt i fejan på honom. Skit,skit min fina pleasurehäst. Poca och han fick gå in i stallet så inte flugorna skulle irritera i såret och stå inne resten av dan. Tvättade av med koksalt och på med salva men det var inte så populärt. Han gjorde skutt som skulle ha platsat på spanska ridskolan utan problem.


Sen var det bilen då, på verkstan så hade de plockat ur termostaten och gjort lite annat småplock (ny termostat och fläktrem kommer inte förräns till veckan tydligen) men nu var det bara att köra. Japp,hem och koppla på transporten för att åka och hämta häst. Inte ens en mil hann vi förrän tempen började stiga igen. MOOOhaaa,bara att vända hem igen. Sprucken topp,blockpackningen bla,bla säger de som vet, jag säger bara $$$$$$$$$.

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards