Alla inlägg den 11 juli 2008

Av Cilla - 11 juli 2008 21:57

har vi varit idag. Först plockade Belle och jag en korg kantareller och när Håkan kom hem så packade vi baugetter och kaffe och drog till sjön för att fiska aborrar. Han har tjatat om hur gott det är med grillad borre i 12 jävla år och jag har fortfarande inte fått nån.. så nu var det hög tid. Belle och han gick ut på bryggan och drog upp fyra stycken på direkten. Tre var för små och fick dyka tillbaka men en,"mamma borren" fick sätta livet till och följa med hem till grillen. Red Lotta och när jag kom tillbaka var kvällsmaten färdig.Aborren var grillad, fläskfile, lövbit med ädelost och kantareller och sallad till det. Belle och jag slängde oss över den ynkliga fiskstackarn och lyckades väl få fram varsin liten flis att tugga på. Mmmm ben,och åter ben och sen lite mer ben.Fyyy

-Jag tror Meja och Björn tycker om aborre, de vill nog jättegärna smaka på den!

Katter SKA ju tycka om fisk har jag hört. Sagt och gjort de ropades in och sattes i tur och ordning framför tallriken med den delikata måltiden. De tittade ner i tallriken och sen drog de som en avlöning. Där får man för att man gör sig till!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25 26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards