Direktlänk till inlägg 5 mars 2009

Lodjurs jakt.

Av Cilla - 5 mars 2009 13:37

Nu lägger jag mig i rovdjursdebatten igen..Det var ju lodjursjakt under helgen i den fina spårsnön så vitklädda, skjutkåta jägare satt bakom varje tall när jag åkte över skogen till Molkom. Jägarna fick skjuta sju djur i södra värmland men istället så sköt de TOLV. När reportern frågar hur man hade kunnat undvika denna överskjutning så svarar jaktvårdskonsulenten:

-Tilldelningen skulle ha varit större...

Öhh VA? Man behöver väl inte vara ett snille direkt för att klura ut att tilldelningen måste bero på hur stort djurbeståndet är eller???? Arrggg!!! Att kunna räkna, åtminstone till 20 borde väl annars vara en bra grej att kolla att folk kan när de, låt säga, tar JÄGAREXAMEN kanske.INNAN de släpper ut folk med skarpladdade vapen i samhället... Eller vad krävs? Jag vet ju bara en person som inte slutfört sin jägarexamen men han kan ju inte torka sig i arslet själv heller så det räknas väl inte.. och de flesta som jag känner som har jaktlicens skulle jag inte låna ut min smörkniv till ens.


 
 
Ingen bild

Anna

5 mars 2009 16:14

Håller med!!!!!!!!!

 
Lina

Lina

5 mars 2009 19:31

Kunde inte sagt det bättre själv! Man blir ju för fan helt livrädd- snart skjuter de på allt som går i en skog, tvåbent lr inte..
Och de ska inga smörknivar lr annat ha! De ska på sin höjd ha små släta barnbestick i plast att äta med... Usch! =/

http://mubi.blogg.se

 
Ingen bild

Matilda

6 mars 2009 16:55

Instämmer!

 
Hanna

Hanna

6 mars 2009 18:50

Ja här i lindfors håller vi i våra smörknivar med järngrepp. Sätter hellre ett maskin gevär i tassarna på maja ån å lånar ut dom. Funderar på om man inte skulle ta licens själv för att sätta några skott i en kamouflage tönt som "tycker det är så trevligt att komma ut i naturen".

Sedan tar man kraniet, kokar det i pastagrytan för å avlägsna hud och dylikt. Monterar två smörknivar som horn och hänger upp i vardagsrummet.

Ge fan i lovdjuren å vargarna!

Lite upprörd här, antar att det ligger i generna.
kram

http://denvitaskolan.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards