Alla inlägg den 1 juli 2009

Av Cilla - 1 juli 2009 23:37

Daaah....vi kör väl en te när vi ändå ä igång!!!! What can I say....kameran var ett med mig i dag och tog superbilder! Våra kissemizzar Meja och Björn delar lite love på altanräcket och det är ju såååå vackert...Det brukar definitivt INTE se ut så kan jag säga. Meja brukar rådänga pappa Björn så det ryker om det mest hela tiden,men jag antar att värmen har påverkat även henne....

Av Cilla - 1 juli 2009 21:53

Jag är inte religös på nått sätt,tro mig :-)... Men..jag säger bara, men. Att få gå barfota i hästarnas upptrampade stigar i stora sommarhagen, med kvällssolen fortfarande värmande i nacken, älven som ligger spegelblank framför mig,svanfamiljen med två småttingar som sakta glider fram på vattnet,två fjolårs älgkalvar som svalkar sig på motsatta strandkanten och hästarna som rofyllt går och äter sitt gräs. Då måste man bara vara tacksam, mot nåt eller nån för att man får leva kan jag säga.... 

Av Cilla - 1 juli 2009 19:33

Isabelle Nyström meddelar härmed att hon är färdig med hästavleriet. Japp,hon har tröttnat.Det tog för hårt på psyket tydligen. Nu är det dags för nya tider. Sniglar! En hel familj har härmed inskaffats (jävligt mycke bättre pris på sniglar än hästar kan jag säga). Vi har mamma Lisa, pappa Lay, sonen Pelle, snigelmoster Helena + några kusiner och ett tomt skal (ifall nån skulle få för sig att flytta). Även om hon inte har haft dem mer än en timme så är även jag involverad i företaget. Jag har fått två officella snigel -uppdrag....ja,förutom själva insamlandet. Jag fick vara snigelvakt när Belle skulle på toa och sen fick jag ge mig ut på roundup efter flera individer eftersom Pelle fyllde 14 veckor i dag och tydligen skulle ha vinbärsparty. Till er alla som tror att sniglar är lätta husdjur så kan jag säga att ni har fett FEL! De rymmer hela jävla tiden alltså och det går FORT!! Å skiter som hästar! Nu har jag tydligen ansvar för de där kräldjuren inatt så det blir väl till att gå upp tidigt å dra ut på dyngstacken och leta nya.....


 P.S. Ang Isabells klädsel på bilden nedan så är sidenklänning ett helt självklart val när man ska ut och dra ris...hon var barfota först också men jag tvinga på henne stövlarna.

Av Cilla - 1 juli 2009 14:27

Belle har en ny favorit..igen! Tror jag har kommit på ett namn till honom också, Superior Gold Treasure får det nog bli, om apha godkänner det förstås!  Han har det sötaste lilla ansiktet jag har sett med långa,täta ögonfransar till de blågrå ögonen.Belle kallar honom guldprinsen och kan gulla med honom hur länge som helst.

-Guldprinsen kommer att passa perfekt till mig vettu mamma, sa hon igår.

Mmmm,kommer krossa hennes hjärta igen eftersom det redan på söndag kommer en perfekt familj och tittar på honom....förlåt älskade unge....

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards