Alla inlägg under juli 2009

Av Cilla - 23 juli 2009 14:56

Ja,han har fortfarande inte fått nått namn än... Håkan orkar inte komma på nått bra,alldeles för många bra namn i stammen som skulle behöva vara med skyller han på.

Tänkte att jag skulle raspa hans hovar lite idag efter att jag verkat Tari men det tyckte verkligen inte han. Små smidiga,snabba fölungar är ungefär lika lätta att hålla i som man kan tro...Håkan har ont i ryggen och jag orkar inte riskera livet helt själv. Det får bli en annan dag.

Stilig är han iallafall,har fått redig bakkärra och fin front.

Av Cilla - 22 juli 2009 21:01

till Munkfors idag för att handla. Vi köper Biffens svindyra hundmat där och väger honom samtidigt på vågen de har på Arken zoo. Han vägde 22,5 kg idag och går då upp ca två kilo i veckan. Inte konstigt att han har lite växtvärk då den lille mannen.

När Håkan skulle gå ut med honom i bilen igen så blev han påhoppad av en kvinna i 55 års åldern. Hon satt på torget ihop med de andra a-lagarna och började vråla efter dem så fort hon fick se dem och gick sen fram.

-Varför är din hund så halt? Har du kampat med honom?

Håkan svarar självklart att nej,verkligen INTE! Det är en 17 veckor gammal valp!

-Joo du! Jag vet nog vad såna som du gör med pitbullhundar! Jag är djurskyddsinspektör!, sluddrade hon fram...

Håkan påpekade att det kanske inte var så lämpligt att man va skitfull på torget och hoppa på oskyldiga människor om man är djurskyddsinspektör. :)

Hon tölade på att hon minsann såg att hunden mådde såååå dåligt och att Håkan ljög om hans ålder. Biffen var enligt henne en fullvuxen pitbull för det såg hon!

Håkan blev såklart skitförbannad och kanske inte så trevlig tillbaka heller men man blir så trött på folk och deras fördomar ibland.



Av Cilla - 22 juli 2009 10:10

har fått nya skor i dag. Min hovslagare Petra var här och slet i värmen med henne men nu sitter de där. Om hon bara håller sig haltfri nu så kan jag börja att skritta henne lite smått. Hon har så dåliga framhovar min vackra tjej och blir lätt sulöm och då samtidigt väldigt halt. Trots att jag inte gillar att ha skor på hästarna så har jag inget val med just Lotta utan får vara glad att resten av flocken har bra hovkvalite.

Av Cilla - 21 juli 2009 21:21

Min nya väska till tatueringsmaskinerna! Skitsnygg tycker jag..

Av Cilla - 21 juli 2009 21:09

Bahh,är så trött på oljefärg,faluröd och takfärg så jag tror jag spyr. Idag struntade jag i allt det där för det ösregnade ju ändå och drog fram tatueringsfärgerna istället. Ahh,vilken befrielse! Insåg hur mycket jag saknat det direkt. Håkan fick först lite färg i sina körsbärsblommor och sen ett lejon på halsen.

Av Cilla - 20 juli 2009 22:17

ja är inte rädd! Så tänkte nog den här lilla pippin idag när han bestämde sig för att kasta sig ut från sitt bo och testa lyckan TRE gånger på förmiddan....Han kunde inte flyga kan jag meddela,inte alls faktiskt och inte va han så smart att han höll truten om det heller. När han väl hade landat på gräsmattan och insåg att han inte alls seglade så där fint som mamma och pappa så pep och skrek han som besatt. Det är ganska dumt att hoppa runt på familjen Nyströms gräsmatta,försvarslös,pipande och lukta käk. Åtminstone tre familjemedlemmar är ju nominerade till årets "Mördare av små söta kräk" galan (tror den går på Berns). Meja mördarkissemissen( pippifåglar,fjärilar,möss,sork men hon drar sig inte för att sätta efter harar och rävar heller), Treo terrier (sork,möss och allt som rör sig typ) och Biffen som inte bangar för nått, äter allt från tjärpapp till mina fina liljor och det som Meja å Treo lämnar kvar. Nelly bulldog är ju rädd för husmöss tillåmed så hon har inte en chans.

Jag fick ryka ut som räddare i nöden och alltså klättra upp med kraken tillbaka i boet tre gånger och det är fan inte lätt kan jag säga när han bor tre meter upp under taket vid altanen. Speciellt inte när man är lika smidig som ett kylskåp. Nu hoppas jag att han stannar där tills han är helt säker på att han verkligen kan flyga för Belle och jag fick begrava ett av hans syskon förut och det är ju aldrig roligt.

Av Cilla - 20 juli 2009 12:11

Är jag lite insnöad på nu...

http://www.youtube.com/watch?v=IbkRDLRsVc0

Av Cilla - 20 juli 2009 11:49

Ute i skogen för att kolla efter kantareller igår kväll. Till slut fick vi sluta titta för det fanns så mycket...de är ju så tråkiga att rensa tyvärr men några kilo tog vi med hem :) Belle hittade smultron stora som jordgubbar och väldigt mycke blåbär. Faan det känns som om sommaren är slut och hösten närmar sig med stormsteg. INTE BA!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards