Alla inlägg under juli 2009

Av Cilla - 19 juli 2009 18:08

Hade lite badtunna/grillnings party med några vänner i går kväll...Blev väldigt blött faktiskt men också väldigt trevligt. Alla var kanske lite besvikna på att inte Ray kom i sin mankini som han hade lovat men,men det får vi väl ta en annan gång. Vi drack champange,rökte cigarrer och Håkan spelade Rockband, som Hanna och Ronnie hade med sig ända fram till 04.30 imorse. De tog inte med det hem heller så nu sitter Belle och Håkan och spelar trummor och gitarr i vardagsrummet allt medan nån sitter i mitt huvud och bankar takten regält...

Av Cilla - 19 juli 2009 18:01

hade social träning i lördags. Vi var på tävlingen på Lillerud en sväng och han hann charma ett antal personer samt hångla upp en labradortjej och en rotweiller på den ynka timmen vi var där..Han fick tuggben av försäljarna och korv å glass av förbipasserande. Hann var meget nöjd med dagen tror ja.

Av Cilla - 16 juli 2009 10:48

är snart klart. Har stått och flåsat Håkan i nacken i två dar nu för att klickgolvet ska bli klart. Jag är nämligen inte betrodd att göra det själv...han dilla nått om att jag är för hetsig,har för bråttom och vi antagligen skulle få elda hela skiten i kaminen om jag skulle ge mig på det. Har INGEN aning vad han pratar om,ja menar att vänta på att oljefärgen skulle torka i TJUGO timmar mellan strykningarna och att taket var tvungen att målas FEM gånger för att det sög i sig färg som ett fyllo dricker folköl på måndagmorgon hade jag inga som helst problem med....ELLER????

Nu är det bara listerna kvar att sätta dit men det var under ömsom hot,ömsom löften som jag fick Håkan att sätta ihop sängen och fixa så vi kunde flytta in i rummet igår. Ska genast gå upp och sätta dit listerna nu,först ska ja bara hänga tvätten,klippa klart gräsmattan,dammsuga,laga mat..........;)

Av Cilla - 14 juli 2009 10:17

Ibland går det fort..och ibland går det SKIT fort. Oftast blir det faktiskt bäst då,man hinner liksom inte fundera så mycket då. För att göra en lång historia kort så har Superior Paints decimerats till endast TVÅ paintar..Nu står hoppet kvar till min vackra hingst Superior Son of Larry. Lotta blir ju självklart också kvar men endast som ridhäst då.

Our Treasure Maggie och hennes son Superior Gold Treasure har flyttat till hälsingland med en liten mellanlandning i Uppsala för Maggie ska betäckas med Tors Mighty Bear.  Vi önskar Barbro och Stefan lycka till och hoppas på att det blir en liten fint syskon till Honey och Guldprinsen nästa år.

Av Cilla - 12 juli 2009 22:56

Har badat i tunnan så hela familjen är alldeles skrynkliga. Det är riktigt nice faktiskt men det är lätt att man eldar på lite för mycket å då blir det varmt så man vill spy. Biffen (som är en mystisk liten hund) ville också prova så det fick han självklart. 

Av Cilla - 11 juli 2009 10:39

Mmm,impulsköp är våran grej tydligen...hade ju tänkt att köpa en lite större pool att plaska i när det var varmt men när det är 10 grader och pissregn i en vecka så försvann den längtan rätt fort. En badtunna skulle ni ha sa Ronnie igår vid lunch, ( ja,jag tänker skylla HELA det här stölleköpet på han). Ja,det skulle man ha, sa de två puckona som bor här då....sååå,nu står den här ute och väntar på att badas i. Fast det är plats för sex personer i den så vi får väl sätt ut en annons på blocket efter kompisar...

Av Cilla - 9 juli 2009 22:38

Håkan och min svåger Ronnie har stått ute och snickrat i ösregnet i tre dagar.. brädfodringen på vårt hus är härmed ett tioårsprojekt,precis som allt annat här på Åsen känns det som. Det började så bra med att vi beställde hem allt virke,isolering,vindpapp och spik. Vi gjorde färdigt baksidan direkt,halva framsidan men sen så tog det liksom stopp. Ena sidan fixade vi till för nått år sen samtidigt som vi byggde altanen men resten av virket försvann liksom till alla nya stallbyggnationer som har blivit VARJE år.

Jaja,bara det blir färdigt nån gång så... innan man blir pensionär så för man väl vara nöjd...eller??

Själv har jag som sagt var stått inne och målat...det känns lite kluvet faktiskt för jag har ju ett fruktansvärt kontrollbehov, men jag försöker lägga band på mig och ska väl försöka kleta färdigt med penseln innan jag lägger mig i brädfodringen igen!

Då, för tio år sen när Håkan och jag började snickradet på huset så minns jag speciellt en dag. Jag slog i rediga spik i reglarna och hade  precis lyckats drämma till tummen för tredje gången med hammaren så den bultade så där jävla gött och började bli blålila, jag släntrade ner för stegen och det sista så hoppade jag...rakt ner på en planka med en rostig spik som gick rakt igenom foten på mig. Då satt Nyström å grina som en liten unge kan jag tala om.

- Jag vill inte ha ett jämlikt förhållande!!! Jag vill baka bullar,dammsuga och sticka strumpor för helvete!!!

Det vill jag ju verkligen INTE i verkligheten men just då kändes det lite lindrigare faktiskt..

Av Cilla - 8 juli 2009 14:45

http://www.nwt.se/arvika/article553497.ece


Samma skit varje sommar! Sjuka jävla idioter som skadar oskyldiga djur och får alla oss hästägare att sova oroligt på nätterna och fundera på om vår vän står näst på tur. Jag blir så arg att det knyter sig imagen och tårarna trillar.HUR kan man göra sånt här,vad var det som gick fel?

Kan inte alla skjutgalna varg och lo-hatande jägare göra samhället en tjänst och sätta sig på pass för att skjuta såna här (farliga) rovdjur istället!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
    1
2
3
4
5
6 7 8 9
10
11 12
13
14
15
16
17
18
19
20 21 22 23 24
25
26
27
28 29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards