Direktlänk till inlägg 18 februari 2011

Frisörer.

Av Cilla - 18 februari 2011 11:05

Gick och spontan klippte mig i veckan. Det passar mig skitbra med drop in liksom,iallafall när det infaller dagarna innan pension så man slipper knuffas med alla pensionärstanternas    rullatorer och arga blickar när man försöker ta sig in i frisersalongen.  Jag klipper mig inte sååå ofta,jag erkänner. Kanske var 4-6 månad,dels för att jag helt enkelt inte hinner dels för att jag inte är så där skitnoga med hur jag ser ut i håret faktiskt. Sen har onekligen frisörer nått emot mig. Meeen det finns ju kepsar,eller hur?

Min bror är ju frisör,en otroligt duktig sådan åxå,men det är ju inte lätt att pussla ihop det med våra tider och sen bor han ju i stockholm också da,annars skulle ju han SJÄLVKLART få klippa mig men,men.


Istället har jag bara gått till olika ställen där det varit nära och lättillgängligt.  Klippte mig i Deje en sväng men dit går jag aldrig mer...fick mer eller mindre en utskällning över att mitt hår var slitet och att min bror måste skämmas ögonen ur sig för att ha en syster med sånt hår ( Ola är jobbar även för Swartzkopf så alla frisörer som använder deras produkter brukar veta vem han är).


Likadant hos ytterligare tre andra frisörer efter det,ifs inga utskällningar men ändå en jävla massa gnäll liksom...

-Jaaa...nu va det ett tag sen sist va?

-Va använder du för gummisnoddar..håret är ju helt av här!

-Va använder du för produkter egentligen?

-Nu skulle du väl ändå behöva en toning va?

-Undrar om du inte har näringsbrist ja?

WTF!! KLIPP Å HÖLL TRUTEN! Har jag bett om ett jävla personlighets utlåtande eller?


Tänk om jag skulle hålla på så där med mina kunder?

-Njaaa,nu va det väl ändå ett tag sen du tatuerade dig?

-Nu måste vi nog fylla i alla andra tatueringar för nu är de att lite bleka va?

-Har du näringsbrist när du har så klena armar?

Herregud..gör ditt jobb och sluta gnäll,var glad att du har kunder som vill betala dig och som kommer tillbaka. Annars kan man ju göra som min man och bli hemkleppt med trimmern också..det är nog lugnast kanske   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Cilla - 29 juni 2017 21:49

En sorgsen och märklig dag idag.  En vän sen 20 år har gått bort..bara 57 år gammal tyvärr och idag var det begravning. Vi tog motorcykeln upp till Gustav Adolfs kyrka och på ditvägen passerade vi så många barndomsminnen. Platser där jag och mina små...

Av Cilla - 7 oktober 2016 12:08


Min man sa häromdagen efter ha läst nått gammalt inlägg här...- Faan,älskling...när du bloggade va du inte så jävla bitter, du hatade inte folk lika mycket då..eller..Ja, du hade ju humor iallafall! Uppmuntrade och fina ord från nån som man delat l...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:24

     Så här ser det ut hemma hos mig...autobahn för alla fältharar i Förby!!! Nu tänker säkert ni lägenhetsboende rovdjursromantiker att....åååh va gullit å mysigt med små gulliga pluttehare rumpor som hoppar omkring å äter en liten hötuss här och...

Av Cilla - 10 februari 2015 08:02

Ja...ja vet att det är glest med inlägg här men tiden räcker inte riktigt till. Nytt år ny start! Börjat med lchf så nu måste man fota VARJE gång man lägger nått på tallriken å lägga ut det på fb och instagram. Även börjat på gymmet, köpt nya träning...

Av Cilla - 31 december 2014 20:09


Säger mer än gärna byebye till 2014....ett skitår utan dess like! Förlorat så mycket å så många.....     ...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards