Alla inlägg den 24 augusti 2009

Av Cilla - 24 augusti 2009 18:00

Människan är en otrevlig jävla ras. Vi är falska,missunsamma,avunsjuka,elaka,själviska och hämndlystna. Tacka vet jag hästarna,hundarna,katterna ja, jag kan tillomed tycka mer om skrik-Åke och snoken under uthuset än de flesta människor.. Är jag hård? Är det mig det är fel på,jag som har alldeles för höga tankar om folk eller? Jag har bara så svårt att förstå varför man måste trycka ner andra,slå sig själv på bröstet jämt och inte bry sig om vem man trampar på. Ord som sårar å svider, elakt prat,lögner,svek och egotrippade idioter finns det gott om och jag kanske är känslig men jag har sååå mycket lättare att komma ihåg allt dåligt nån sagt än en komplimang. Nu säger jag ABSOLUT inte att jag är nån ofelbar och underbar person,det ska gudarna veta,men..men ibland så känns det lite hopplöst när man går på den ena smällen efter den andra.

 Det är just därför jag tycker så mycket om och uppskattar mina hästar...de är ju rakt på sak liksom. MYCKE stryk och blåmärken har jag fått av kusar jag mött i mina dagar också,fötter söndertrampade, halva ansiktet bortskrapat, blodiga handflator,kotförskjutningar osv men hellre det. Jag kan ta det, 600 kilo häst som jävlas lite är känns mycket lättare att ta än lögner och svek. Vet inte hur jag skulle kunna leva utan hästar i mitt liv.... Har blivit biten av både hundar,katter och ormar men jag föredrar det framför ett hugg i ryggen av pissiga människor.

Usch, idag är jag lite bitter jag vet men det har säkert gått över tills imorrn I hope...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards