Alla inlägg under augusti 2009

Av Cilla - 18 augusti 2009 21:53

Självklart har Lotta tappat en sko idag när jag kom hem från jobbet...vi har gått och sneglat på varran i några dar nu. Hon har sett jävligt fräsch ut i skritten ett tag nu och jag såg fram mot att lägga sadeln på henne..men nähä! Petra,min hovis kunde inte komma förrän på fredag så det var bara fixa det själv. Lotta kan inte gå utan skor nån längre stund för då blir hon sulöm och halt direkt. Blev lite nervös eftersom jag lämnat i väg mitt hovslagarförkläde till snälla Ray för att han skulle sy på en ficka på dem. Lottis har nämligen en liten obehaglig ovana att rycka till med hoven precis när man slagit i sömmen (de vassa spikarna som man sätter fast skon med) i hoven och mer än en gång har hon punkterat både vader och fotleder på mig med de sylvassa spetsarna. Förklädet är i tjockt råläder så det skyddar ju en del men som vanligt går här så går djuren före mig så det var bara att chansa. Det gick bra denna gången! Raspade inte ens av mig nån nagel...

Verkade Zanna fram och sen så var det lillgrabbens tur att få sin första raspning...Nej,han är fortfarande inte döpt men nu är det på g, jag lovar.

Han skötte sig alldeles exemplariskt...kan ärligt säga att det var den mest smärtfria "första gången fölraspningen" jag har gjort någonsin!!

Dukti pöjk som även har en vääääldigt duktig pappa Leo!

Håkan fick sms från Styrbjörn ikväll och han och Leo hade blivit fyra i quarter EM i cutting. Ett stort grattis till dem!!

Av Cilla - 18 augusti 2009 12:59

Ja,jag vet att jag sa att jag skulle bränna upp snickarbältet men jag får väl erkänna att jag inte gjort det..ja,jag har haft nytta av det igen,motvilligt dock och ja, jag ska använda det igen...i år. Men jag såg på Extreme homemakeover på tv i går kväll på jobbet,tjejen som är med där har ju ett ROSA snickarbälte!! Snittisnatti va ja vill ha ett sånt eller ännu hellre ett turkost men det blir nog ännu svårare att få tag på antar jag. Ska genast sätta mig och kolla på e-bay!! Så snyggt!

Av Cilla - 18 augusti 2009 11:05

Min supersnygga lillasyster Helena fyller 20 år idag!! Grattis till dig! Det måste ju betyda att jag fyller hela 26 år själv iår da...aj va tiden går...

Många kramar från oss alla här på Åsen och vi hoppas att du får allt som du önskar dig...Vi kommer och äter tårta (eller falukorv) till helgen!

P.S Mina andra två lillasystrar är ju självklart också supersnygga...

Av Cilla - 16 augusti 2009 21:06

så vi tog en tur till skogen och plockade lite svamp. Såg så många trollsländor så jag försökte ta kort på dem.Helt jävla omöjligt..hade ju bara mobilkameran visserligen men de är så kvicka alltså. Men om det nu är sant att de bara lever en dag med vingar så får man ju förstå dem. Tro fan att de har bråttom då!! Förvandlas från larv till skönhet på morgonen och  lära sig hantera vingar å skit,sen ut och hitta sin själsfrände (ja,eller ett ligg iallafall),lägga ägg och sen ta ner skylten för gott på kvällen..Inte konstigt då att de är lite småstressade..

Trollsländor heter Dragonfly på engelska,Wasserhexe på tyska,Fandens ridehest på danska och på norska säkert nått ännu roligare...

Deras kärleksakt är ju rätt häftig iallafall!

Av Cilla - 16 augusti 2009 18:54

Pytte snart tjugo år och Sonny bara ett. Lika snygga båda två!

Av Cilla - 16 augusti 2009 11:46

är total...idag är sista dan på semestern. Vill bara krypa ihop och gömma mig...ett helt jävla år av jobb framför sig. Jag trivs bättre här...när jag kan lukta på blommorna ;)

Blir så blue....

 http://www.youtube.com/watch?v=LGM5GkINMMI&feature=related

Av Cilla - 14 augusti 2009 19:58

Grillad färsk svärdfisk med rocculasallad och baugette till kvällsmat är väl nästan så gött som det kan bli... Belle däremot föredrog falukorv och baugette och var nöjd med det...

Av Cilla - 14 augusti 2009 19:38

Har varit i Sunne idag och badat. Vädret var väl sådär...inte jättevarmt men ändå lite sol. Belle och Håkan badade tills de var blålila och sen var det bara att försöka muta med ungen hem. Ansiktsmålning,hoppborg,målarbok och fredagsgodis men sen vara det lungt att dra hem...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4 5 6 7 8
9
10 11 12 13 14
15
16
17
18 19
20
21 22 23
24 25 26 27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards