Alla inlägg under oktober 2009

Av Cilla - 25 oktober 2009 20:30

igår av sunnmodräggen Anna och Matti. Mycket skratt,mat,dogs,presenter,bowling och bad bidde det och lite mer bläck fick de med sig hem också. Anna fick en lila lilja som täcker över ett gammalt kinatecken som hon hade på axeln.Jag tror jag lyckades gömma den ganska väl men det blir säkert en ifyllning till I guess..Cool Vi ska även bygga på med fler liljor och lite blad längre fram tror ja.

  

Matti fick ett old school ankare på sin underarm samt nöjet att spöa Håkan i Wii bowling (det gjorde även Anna förresten till min mans STORA förtret)... Tack för en trevlig lördag friends!

  


Av Cilla - 25 oktober 2009 20:00

Gjorde soppa idag...gött när det är så där ruggigt höstigt ute liksom. Tänkte göra potatis å purjolökssoppa med slängde i lite rödlök och rödbetor ( hade även i lite sambal olek) också som låg och skräpade i kylen och vips så hade jag rödrosa soppa. Eftersom rosabandet och bröstcancer är så på tapeten nu så döpte jag den till just det....först...

  

Men så tyckte jag att soppan blev lite för röd, det hade nog varit nog med en rödbeta och lite mer creamfraice kanske... Men eftersom jag redan gjort mig besväret med att skriva ner receptet med rosa penna ,eldat sååå fint på kanterna på pappret med tändaren (fått en blåsa på tummen och en nästan uppbränd tröja på kuppen) så fick det bli så...

  


 Den rödare soppa passar ju perfekt till Halloween istället! Så det är ju bara att välja vilket man föredrar rosa eller rött. Belle tyckte soppan smaka faan men ställde iallafall upp på bild när hon fick va häxa.

  

Av Cilla - 22 oktober 2009 23:02

Har spenderat kvällen med att göra klart alla skuggorna i Chrilles koi. Nu är det "bara" en sittning kvar på den och piffa upp alla färger så de riktigt lyser. Det bidde en riktigt stor pjäs i slutänden som täcker nästan hela underbenet.

  


Under dagen så har vi satt upp nästan alla gipsskivorna i hallen och så har Håkan spacklat. Min adoptiv son Nils har varit här och dragit ny el inne i väggarna och satt upp uttag och strömbrytare. Nils är ju elektriker, grävmaskinist och bonde å duktig på motorer också.... och ni trodde säkert att jag adopterat nån värdelös 25 årig dagdrivare va?  Mohaha,inte jag inte...Flört

Av Cilla - 22 oktober 2009 08:38

Nu går det faaan troll i grejerna...Igår dog telefonen också.....min nya fina nokia..Ddaaahhh! Så ring inte mig för jag tänker definitivt inte ringa er!Flört

Nu har jag en jeep i respirator, en dator utan ljud, en stendöd mobil, en hemlös tjocktv i hallen och en matberedare med gashäng... Tur att kaffekokaren funkar än iallafall!

  

Av Cilla - 21 oktober 2009 20:45

Ibland bara måste man....hela kroppen bara skriker efter det. Det känns som man ska dö en förfärligt plågsam död om man inte får det.. Vaddå? Kladdkaka så klart, å då är det bara att göra som kroppen säger och baka sig en kaka. Sen äter man en liten bit med grädde och så blir man så mätt så man bara vill spy men då är det över tills nästa gång. Jag vet nog att ni är fler där ute som får kladdkakebegär just nu så jag ska dela med mig av mitt recept för sån är moi! För er, som inte som JAG,läste franska i skolan så tror jag att moi betyder jag iallafall... Moi försöker vara lite sofistikerad idag eftersom jag läste en så oerhört skitnödig blogg förut med MÅNGA fina ord och fraser minsann, så jag slänger väl in lite franska och fina ord här också och rycker upp mig eller vad tycker ni?

  


Men för att återgå till receptet då..

2 ägg

3 dl socker

1 tsk vaniljsocker

4 msk kakao

1 krm salt

1 1/2 dl mjöl

150 g smält smör


Dra in de ljuvligt,sagolika dofterna från den vidunderliga smeten när du vispar ihop ingridienserna ( förlåt,blir inspirerad av den där bloggen igen). Om du blundar kan du säkert se små, vackert skimrande, innerligt sköra,cerisrosa, sidenlena rosenblad sakta dansa ner från himlen. Allt medans du citerar Voltaire samtidigt som du karvar in en Matisse bild i plastmattan med dina bara små tår som självklart sticker fram under en delikat liten Chloè klänning inköpt på nån exlusive rue i Paris...Oooh, nej nu får det faan va bra! Urrk,blir ju spyfärdig innan man ens fått in kakjäveln i käften! Detta går INTE!

Vispa ihop skiten ,200 grader långt ner i ugnen i 10-15 minuter. Låt den svalna och servera med vispad grädde!

Ät ni,så går jag in och våldtäktsduschar...fyy!


Av Cilla - 20 oktober 2009 20:30

Vi har fått låna en bil av Matti och Anna, hur snällt som helst. De hade en V70 T5 som stod och skräpa tydligen och efter som våran jeep fortfarande ligger i respirator och inte har några lysande framtidsutsikter så fick vi låna Mattis pärla. Belle like alot kan jag säga, fast om jag ska va ärlig så är nog Håkan ännu mer förtjust...turbo...

-Det här verkar vara en racerbil! sa hon när vi tog en sväng förut. Den var MYCKET större i baksätet än vår bil och tillåmed radion spelade bättre låtar än suzukisarna slog hon fast.

-Den här kan du få köra mig i till dagis imorrn! säger hon till pappsen och det är inte ett dåligt betyg.

Tur att man har snälla, goa vänner som ställer upp när det krånglar. Alex tex som jag fick åka och hämta hö hos i sopsäck efter som höbonden behagade försvinna från jordens yta den dagen han lovat att han skulle komma med hö...Tack för att ni finns! Glad



Av Cilla - 18 oktober 2009 18:15

Har varit ute och gjort ny vinterhage idag. Har en fölunge som har varit mer på utsidan hagen än på insidan,så nu blev det en mindre hage med tre elband och redigt med ström på.Vi drog även bort gammalt ris och Biffen var med och drog åt andra hållet precis hela tiden...eller inte riktigt hela tiden faktiskt....han hann även att  plöja upp ca 300 gamla hästskitshögar med HELA kroppen och lorta ner sig så han stinker värre än en dyngstack just nu,faaast det är väl ingen större skillnad mot annars när man tänker efter.

 Vi blev alla lite frusna och tände en brasa i kaminen när vi kom in... VISSA var tydligen mer frusna än andra kanske...Tungan ute

  

Av Cilla - 17 oktober 2009 09:50

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards