Alla inlägg den 16 oktober 2009

Av Cilla - 16 oktober 2009 19:51

Nu går skam på torra land...jag är chockad själv! Nyström har köpt sig en inredningstidning....yes sönni! Å på måndag ska Anna och jag kanske på tjejkväll på Dejes bygghandel och få inspiration om färg,tapeter och golv. Jaaaa...mycke ska man höra va?


Jag hittade ju vårat hus av en slump...ute och galopperade fridfullt på min lilla Pytte arab, eller fridfullt å fridfullt kanske inte är rätta ordet att beskriva våra galoppturer kanske....Jag satt och höll i mig för glatta livet på en arabjävel som sprang som om själva satan satt på hans rygg (och om du frågar min svärmor så var han väl helt inne rätt spår). Rätt som det var så kom vi fram till en potatisåker, vi plöjde några rader innan jag fick stopp på Pytte och då såg jag det...Vårat hus! Helt själv låg det där,strax intill älven och jag blev ju såklart förälskad. Vi köpte det för noll och ingenting,vilket va precis va vi hadde också. Det hade varit sommarhus i tjugofem år och standarden var väl därefter. Första vintern bodde vi i köket med tre hundar,fyra katter och en vedspis. SATAN va vi frös.
 Vi renoverade pö om pö när vi hade pengar och vårt måtto var och är väl fortfarande " Det kan ju inte bli värre". Vi kunde ju inget heller så det blev väl som det blev, snett och vint var det ju redan från början liksom. Sen kände vi ju att man kan inte kosta på så jävla dyrt när man har tre,fyra hundar och katter som springer ut och in jämt. Våran mastiff på 80 kilo brukade skaka sitt sega dregel från golv till tak och Treo terrier som hoppar upp på allt och river sönder. Tim hade en förkärlek till gardiner och rev ner dem eller pinkade på dem så fort han hann och bulldogsen tänker jag inte ens ta upp här idag, de är ju en historia för sig.
Sen följde år och åter år av stallrenoveringar, vi höjde taket i gamla ladugården,byggde lösdrift och sen fler boxar. Vi brädfodrade lite inimellan och byggde altan. Vi har alltså inte legat på latsidan men huset har liksom alltid kommit i sista hand. I år så fick jag tummen ur och har äntligen målat,fixat och lagt nytt golv i sovrummet. Å nu så har vi rivit alltså upp hallen...HELA golvet ända ner till trossbotten för grundlig isolering, nedtagning av väggar och gamla garderober. Håkan har fått en ny liten last pga detta också...sika boom...fogskum alltså.. han har det ÖVERALLT,i minsta lilla springa i det gistna gamla huset. Han har köpt upp hela jävla lagret på Olsätersågen..å det pyser ut ÖVERALLT!
  
Så nu ska det bli ordning på torpet...eller på hallen iallafall då. Jag hittade en såååå häftig tapet häromdan med lotusblommor,grodor och pippifåglar som jag vill ha där men Håkan var inte alls lika entusiastisk till den konstigt nog Tungan ute Ja,ja det kan ju inte bli värre iallafall!
  
Av Cilla - 16 oktober 2009 13:02

Jag är väldigt dålig på att ta åt mig komplimanger...blir lätt generad och bara viftar bort dem helst. Men det betyder ju inte att jag blir otroligt glad och smickrad över dem. Jag fick tex höra att jag var stilig förra helgen när jag hade smink och var bätterklädd (händer väl typ två gånger om året),min man ger mig komplimanger varje dag och igår så fick jag höra av en vän att hon tycker att jag skriver bra. Det är sådana saker jag framanar som en ramsa i mitt huvud efter jag har fått höra något mindre smickrande....Igår sa en röntgensköterska till mig att:

-Ja,snart är det väl dags för er( min arbetskompis och jag) att bli kallade på mammografi....vi har ju börjat att gå neråt 40 nu,förut va det ju 50 år.

Hon kunde ju lika gärna ha klippt till mig i magen kärringen...det behövdes ingen röntgenmaskin i rummet efter det,jag spände ögonen i henne och brände ett hål i pannan på henne. Hade hon inte stått så långt ifrån mig så hade jag faaan sparkat henne på smalbenet också. Hon måste ha känt hur det brände till i iallafall för hon börja stamma nått om att:

-Eeeller, eller vad vet ja om det...

Men när jag tänker efter så var hon säkert  en såndär extrainkallad uråldrig (minst 234 år)pensionär som ska ta grissprutor på folk. Hon var ju antagligen så förvirrad av ålder och alzhiemers att hon gått vilse och hamnat på röntgenavdelningen och den ordinarie personalen var bara glada att de fick ta en fikapaus. Det är min teori iallafall.


Jag hörde föresten en komplimang(eller?) om en tjej som var lite äld..ja menar,i sina bästa år förra helgen också... Det var min 25 årige adoptivson Nils som tyckte att okej, hon var ju gammal men hon var ju välbevarad.....VÄLBEVARAD...som nån jävla fossil da??? Ongjävel!!!Skrikandes


Av Cilla - 16 oktober 2009 10:26

Belle har varit hos moster Jennie under helgen. Snälla moster köpte nya "coola" stövlar till henne och jag antar att det var lite snack om kläder och tjejiga saker åxå. Dessa stövlar är ju sååå snygga förstår ni,lite mc-inspirerade med remmar och spännen. Konstigt nog så passar inte alls många av hennes kläder till dessa oerhört snygga skor...röda byxor kan man INTE ha till dem,långa byxor passar absolut inte och inte heller vida sådana. Belle är LITE väl klädfixerad för att vara fem år tycker jag nog och varje morgon är en kamp om vad som matchar och inte. Imorse så hade Håkan ett helvete och det slutade med att de "coola" stövlarna fick stanna hemma...annars så skulle det inte bli nått dagis.Har ingen aning om vart denna modefixering kommer ifrån eftersom jag mest hasar fram i Håkans gråa långkalsonger och raggsockor hela dagarna och pappsen trivs bäst i adidasbyxor (som han VERKLIGEN INTE får ha när han hämtar Belle på dagis för då blir hon vansinnig). Jag skyller allt på moster Jennie tror ja.... Stackaren förresten,hon skulle laga Belles favoriträtt till henne under helgen. Köttbullar och mos deklarerade Isabelle bestämt. Jennie rullade köttbullar för glatta livet och kokade potatis och gjorde mos....Belle tittade lite undrande på henne och sa sen:

-Döh, du vet att det finns mospulver va? Å köttbuller kan man köp i paket på konsum......

Man blir sååå stolt!!!Skrattande

         

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards