Alla inlägg den 1 oktober 2009

Av Cilla - 1 oktober 2009 15:26

Jag ÄR kaos...kan inte göra en sak i taget...allt på en gång.

Belle ville ut och rida men först var hon hungrig. Jag lagade mat,slängde i mig lite själv och väntade sen på att Belle skulle bli färdig. Körde i gång diskmaskinen, plockade in den torra tvätten,hängde en ny tvätt,satte på en maskin till. Kokade kaffe,hällde upp kaffe,glömde dricka kaffe,skulle leta fram ett par vantar....det slutade i att jag rensade två garderober och en låda vilket resulterade i mer tvätt... Belle hittade gummisnoddar,ville ha håret flätat,jag flätade håret på henne.Hällde upp en ny kaffekopp,gick förbi garderobsdörrarna som jag spacklade igår,tog ut dem,slipade dem,fick slipdamm i kaffet,drack kaffet,fick slipdamm full tänderna.Såg att bulldogjävlarna dragit ut en soppåse på gräsmattan, plockade upp efter bulldogjävlarna. Målade garderobsdörrarna, glömde byta kläder,fick målarfärg på min nya tröja.Belle hittade mig,ville fortfarande ut och rida....Ja kommer! Går in och sätter på mig stalljackan,tittar ut,det SPÖREGNAR och haglar,springer ut och rycker upp de nymålade garderobsdörrarna på verandan,trampar i färg med raggsockorna,lämnar färgspår på hallmattan på vägen in,ungen tjuter som en tok för att det regnar och för hon inte får gå ut och rida,bulldogjävlarna buttar upp altandörren och drar.....Kaos!

 Ja,just det ja,jeepen brakade ihop igår också...stendog bara (står kvar i Deje) så nu ska jag ut och byta däck på den andra bilen (efter Belles ridtur då) som jag fick punka på häromdagen....och Håkan har fått grissjukan.....Skrikandes 

Av Cilla - 1 oktober 2009 10:35

En ny soffa har köpts in till det Nyströmska hemmet. En tygsoffa! Skitsmart med tanke på tre bortskämda hundar,två katter och en femåring. Så nu tillbringar vi kvällarna med att mota HELT oförstående,stackars bulldogs från att kliva upp och lorta ner bland kuddarna..det är nästan ett heltidsjobb.

En sån här soffa VILLE jag ha men den kostar nog lika mycket som jag har i årslön typ...men sååååå snygg!

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5 6
7
8 9
10
11
12
13 14 15 16 17 18
19
20 21 22
23
24
25
26 27 28 29 30 31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards